Volledige versie bekijken : Plz help me!!!!!!



wicket
7 June 2007, 16:42
Als ik mijn vista CD in mijn dvd station doe en ik start mijn pc opnieuw op dan komt er geen laad beeld of wat dan ook, mijn eigen doodnormale windows start gewoon op wat is daar het probleem van??...:frown::cry:

Kokki
7 June 2007, 16:52
Staat in de bios je cd als eerste in de bootvolgorde?
In de bios geraak je door ofwel delete, F2, F10 of zoiets te drukken terwijl de pc opstart. Dus voordat ie windows begint te laden moet je maar op die knopjes drukken. Als ie windows laadt ben je te laat :)

wicket
7 June 2007, 16:54
oke zal het eens proberen tot zo

wicket
7 June 2007, 17:06
het werkt niet btw>> Staat in de bios je cd als eerste in de bootvolgorde?
In de bios geraak je door snap ik niet

Kokki
7 June 2007, 17:21
als je je pc opstart krijg je normaal gezien eerst een postscreen en daarna begint ie windows te laden. Vanaf het moment dat je dat postscreen ziet, moet je als een gek op een knop drukken. Welke is afhankelijk van het merk pc of van het type bios. Vandaar dat je best verschillende knopjes tegelijk probeert zoals de delete, de F2 en de F10. Het kan eventueel ook nog een andere toets zijn, maar dit zijn de meest voorkomende.

wicket
8 June 2007, 11:07
moet dat voor of na dat ik de afbeelding van mijn intel pentium 4 zie? en ik snap iets niet van dat bios gedoe

Kokki
8 June 2007, 15:33
er net na, maar als je te vroeg begint, dan kan dat geen kwaad.
Kijk eens op deze site, daar staat het wat uitgelegd. Denk er aan dat er verschillende fabrikanten zijn die biossen maken, dus die van jou kan er wat anders uit zien.
http://home.casema.nl/richardbakker/bios.htm

Je moet dus op zoek gaan naar een bootvolgorde. Daar moet je cd- of dvd als eerste zetten.

wicket
8 June 2007, 17:20
uuhm welke knop zal het beste zijn voor de bios om op te starten?(wat is het bij uw computer als ik vragen mag?)

en als ik de bios weet moet ik dan mijn bios knop laten wij zeggen delete dan ingedrukt houden of maar 1 keer drukken?

sykke
8 June 2007, 17:45
Lees het gedeelte nog eens bij "opstartscherm" in de link die Kokkie vermeld heeft. ;)

wicket
8 June 2007, 17:51
maar moet ik hem 1 keer indrukken of ingedrukt laten?

Kokki
8 June 2007, 18:06
Normaalgezien is 1 keer op het juiste moment genoeg, maar aangezien het moeilijk is het juiste moment te kiezen kan je best een aantal keren drukken. Bij mij is het de delete-knop. Het is dus geen probleem als je dus snel achter elkaar del F2 F10 del ....... drukt. Als je aan het windowsscherm komt, dan stop maar want dan ben je verkeerd bezig (ofwel te laat begonnen ofwel de verkeerde toets(en) )

dannyma
8 June 2007, 21:56
wat je kan doen is zodra je pc wilt opstarten op delete of F2 of F8 blijven drukken tot dat je biossherm krijgt te zien .dan even kijken of je ergens bootsector tegenkomt daar je cdrom eerst laten opstarten en daarna al de rest daarna bevestigen met op F10 en op Y en op enter te drukken en klaar is kees niet vergeten je cd erin te steken .

wicket
9 June 2007, 12:25
oke vista is geinstalleert maar mkijn geluid doet het nu niet meer:(:(:(:(:(:(:(

Kokki
9 June 2007, 12:26
zijn de drivers geinstalleerd? Even kijken bij configuratiescherm- apparaatbeheer

pietereeckhout
9 June 2007, 12:50
als je je pc opstart krijg je normaal gezien eerst een postscreen en daarna begint ie windows te laden. Vanaf het moment dat je dat postscreen ziet, moet je als een gek op een knop drukken. Welke is afhankelijk van het merk pc of van het type bios. Vandaar dat je best verschillende knopjes tegelijk probeert zoals de delete, de F2 en de F10. Het kan eventueel ook nog een andere toets zijn, maar dit zijn de meest voorkomende.

Je kan ook inplaats van als een gek er op te duwen, de pause/break toets op je toetsenbord gebruiken ....

Kokki
9 June 2007, 12:52
Ha, dat wist ik niet. Volgende keer ook eens proberen.

pietereeckhout
9 June 2007, 14:31
trouwens gelukkige verjaardag Kokki!!! :)

dannyma
9 June 2007, 18:20
was het vista alleen dat je hebt geinstalleerd of was het recovery cd van je pc met vista erop geplaatst ?
trukje als geluid weg is even een hoofdtelefoon in het gleufje van het geluid steken en als het geluid geeft dan terug je speakers er in steken .
ook media player afsluiten en terug opstarten dan .
ik wou zeggen klik op start maar das juist vista heeft dat niet meer dan ga je naar configuratiescherm klik klassieke weergave klik dan op geluid en kijk daar of alles wel ingeschakeld is .