Volledige versie bekijken : Temp pc 48°



minoe
15 June 2007, 20:32
Heb gezien dat de temp. van mijn harde schijf 48° gr. is.Is da niet wa veel.
Heb hem nochthans ne keer uitgeblazen met speciale bus.Waaraan zou dit kunnen liggen.Van hardware heb ik dus geen verstand

berger
15 June 2007, 21:39
Als je het merk en type kent van de harde schijf dan kun je (via google bijvoorbeeld) de karakteristieken opzoeken. Ooit heb ik eens gelezen dat voor een bepaalde schijf de temperatuur mag variëren tussen 5 en 50 °C, 48 °C is dus wel aan de hoge kant. Indien de temperatuur te hoog is dan zou ze ook sneller defect gaan.

Clioke16V
15 June 2007, 22:02
Dit kan liggen aan een slechte airflow in je kast > de warmte die niet wordt afgevoerd, of dat er geen frisse lucht binnenkomt en de kast binnenin dan weer te warm wordt door al die hete dingen.

kan veel oorzaken hebben.

Mijn HD's worden ook een 41 graden en hangt koeler achter die de warmte direct wegblaast. ( + tis buiten, op de kamers ook vrij warm door dit weer.)

carl
15 June 2007, 22:11
De harde schijf van me laptop haalt soms de 65 graden, en die is nog intact hoor. ( een geod idee is dan om de laptop op de tafel te zetten, zoniet kan je er wel eens ene pijnlijk been aan over houden :d

Clioke16V
15 June 2007, 22:15
De harde schijf van me laptop haalt soms de 65 graden, en die is nog intact hoor. ( een geod idee is dan om de laptop op de tafel te zetten, zoniet kan je er wel eens ene pijnlijk been aan over houden :d

Laptop zet je best altijd op tafel.

onderaan laptop zijn gaten voorzien waar hij frisse lucht neemt. Zet je die op uw schoot dan krijgt hij een pak minder koude lucht en warmt de boel idd op.

GuntherS
16 June 2007, 19:16
Zet je die op uw schoot dan krijgt hij een pak minder koude lucht en warmt de boel idd op.

En dan heeft hij het niet alleen over de laptop :lol:

Ik denk trouwens niet dat 48° zo extreem hoog is.. Het is wel wat hoger dan gemiddeld maar zolang hij niet een stuk boven de 50 stijgt, zou ik mij niet zo ongerust maken. Ik heb ook soms van die pieken dat hij wat hoger gaat maar dat hangt natuurlijk ook een beetje van de omgevingstemperatuur af. Die van mij stijgt soms ook wel zo hoog maar normaal hangt die dan toch wel rond de 35-38 graden.

minoe
16 June 2007, 20:47
Dus niet direkt iets waar ik mij zorgen over hoef te maken

carl
16 June 2007, 22:58
ALs ik de laptop op men benen zet terwijl ik ze helemaal dicht houd of helemaal open (juist de randen) heeft deze meer verluchting dan op een tafelblad

Clioke16V
17 June 2007, 16:20
ALs ik de laptop op men benen zet terwijl ik ze helemaal dicht houd of helemaal open (juist de randen) heeft deze meer verluchting dan op een tafelblad

Euh als jij uw laptop op uw benen zet met uw benen open ligt uwe laptop op de grond.

Ik zeg niet dat het slecht is he, maar hij word warmer dan normaal.

En die 1 cm dat laptop van tafel staat is meer dan voldoende om al zijn frisse lucht binnen te trekken, daar hoefde voor niks uw benen voor openen te doen,want da vind ik maar een zwak excuus. ( dit terzijde )

jerrythealien
18 June 2007, 07:29
Heb eens gelezen dat de levensverwachting van een harde schijf halveert per tien graden °C temperatuursstijging (ik denk in Wikipedia). Hier is de temperatuur net onder de 40 graden, en dat komt door mijn slecht ontworpen Antec kast waar de intake niet voor maar onder de HD's zit en de HD's tegen elkaar aangedrukt zitten (heb zelf nieuwe gaten geboord die deze afstand vergroten).
Jou temperatuur is ok volgens mij, maar hoe lager hoe beter (het is nog geen 35 graden buiten dus ze zullen deze zomer wel nog warmer worden he..)

minoe
18 June 2007, 14:08
Laten we duidelijk zijn dat het geen laptop is van mij.

Jaaanskeh
18 June 2007, 18:56
niet echt zorgen om maken, maar misschien wel eens kijken of je een betere airflow kan krijgen.

desnoods een extra fannetje steken :)

minoe
19 June 2007, 06:16
OK.Bedankt voor de info.Mag slotje op.