Volledige versie bekijken : vraagje over merk van laptop



erik wijns
18 June 2007, 20:11
ik ben van plan om een laptop aan te schaffen.welk merk kunnen jullie mij aanbevelen?Ik wil ongeveer 1000euro spenderen

Jaaanskeh
18 June 2007, 21:02
ik denk dat je niet echt op een merk moet afgaan maar op de specificaties

de meest gekende merken zijn:
asus
acer
toshiba
vaio
packard bell
msi
fujitsu siemens

als ik er vergeten ben vul maar aan

Om te oordelen welke laptop geschikt is voor jou kan je best een beetje vertellen waar hij voor gebruikt zou moeten worden :)

Dan kunnen we gerichter gaan kijken (bijvoorbeeld enkel voor internet, foto's bewerken, enkele spelletjes, ...)

en ik kan je geruststellen voor 1000 euro kan je al een goede laptop hoor :)

ajaxloverr
18 June 2007, 22:04
(n)alle merken wel behalve Acer(n)

erik wijns
18 June 2007, 23:01
ik ben iemand die heel veel muziek en films download (100gb) per maand.Heel veel films moet ik converteren.voor de rest heb ik 2 kids die stillaan beginnen met spelletjes op de pc.daarvoor zal de laptop het meest gebruikt worden.Daarom vraag ik aan welke voorwaarden moet hij voldoen in verband met geheugen en toestanden en vooral welk merk word het best vermeden of aangeraden

Jaaanskeh
19 June 2007, 00:14
ik ben iemand die heel veel muziek en films download (100gb) per maand.Heel veel films moet ik converteren.voor de rest heb ik 2 kids die stillaan beginnen met spelletjes op de pc.daarvoor zal de laptop het meest gebruikt worden.Daarom vraag ik aan welke voorwaarden moet hij voldoen in verband met geheugen en toestanden en vooral welk merk word het best vermeden of aangeraden

Merken afraden zal ik nooit doen! (ik kan enkel mijn eigen ervaringen ermee delen, maar ik ga geen merken slechtmaken omdat er één spijtige zaak zich voorgedaan heeft)

Voor de specificaties:
ik zou op zen minst voor 1 gb ram gaan
harde schijf van 120gb
dual core processor
grafische kaart met 256-512 shared (of 256 dedicated)

Voor 1000 euro vind je er zeker 1 hoor

coopman
19 June 2007, 21:52
@ Jaanskeh kwil nie perfectionistisch doen maar Vaio is toch gewoon ne Sony ?

Jaaanskeh
19 June 2007, 21:54
@ Jaanskeh kwil nie perfectionistisch doen maar Vaio is toch gewoon ne Sony ?

helemaal waar maar aangezien die laptops van sony vaio heten hebben het maar vaio getypt :p
maar het klopt 100% wat je zegt

ajaxloverr
19 June 2007, 22:24
ik zou siemens of msi nemen

Jaaanskeh
19 June 2007, 22:25
ik zou siemens of msi nemen

ga je ineens de hogere prijs opzoeken met msi (maar is wel degelijk natuurlijk)

Simply
19 June 2007, 23:24
btw, ik zou ook rekening houden met z'n uitleg, als je een download hebt van 100 gig/maand, dan moet de HD groooooot zijn en zullen er externe moeten worden bijgekocht of wel een continue DVD brander in werking staan

Jaaanskeh
19 June 2007, 23:31
btw, ik zou ook rekening houden met z'n uitleg, als je een download hebt van 100 gig/maand, dan moet de HD groooooot zijn en zullen er externe moeten worden bijgekocht of wel een continue DVD brander in werking staan

je mag bij laptops geen te grote hd's voorzien ze werken al op 5200rpm (+ de vertraging door zoektijd) externe hd's zijn de oplossing volgens mij :)

Kokki
20 June 2007, 15:47
Dan kan je ook nog kiezen of je er een wil met of zonder numeriek toetsenbord. En daar heb je ook nog eens verschil in. Bij de meeste staat de punt bovenaan, bij enkelen onderaan. Kwestie van wat je gewoon bent he.
Wat die merken betreft, daar geef ik Jaaanskeh gelijk in.

Jaaanskeh
20 June 2007, 16:10
Dan kan je ook nog kiezen of je er een wil met of zonder numeriek toetsenbord. En daar heb je ook nog eens verschil in. Bij de meeste staat de punt bovenaan, bij enkelen onderaan. Kwestie van wat je gewoon bent he.

Juist :) Ik heb een packard bell 15.4" met een numeriek klaviertje aan met de punt bovenaan. Hoe dom het mogen klinken ik heb 2 deleteknoppen op minder dan een centimeter van elkaar :rolleyes: (nut = 0 :p)

carl
22 June 2007, 13:31
Gezien de toepassingen die je daar vermeldt zou ik gaan voor 2 GB ram en de zwaarste cpu die je kan vinden in een laptop, overigens zou ik je een 8600M of,als je het geld kan missen, een 8800M aanraden (grafische chips)

Jaaanskeh
22 June 2007, 17:17
Gezien de toepassingen die je daar vermeldt zou ik gaan voor 2 GB ram en de zwaarste cpu die je kan vinden in een laptop, overigens zou ik je een 8600M of,als je het geld kan missen, een 8800M aanraden (grafische chips)

Ik denk dat je iets te ambitieus bent in de keuze van de hardware. Ik denk dat voor hetgeen deze laptop gebruikt zou worden ik iets gelijkaardigs als mijn laptopje zou aanbevelen.
Ik heb geen BOM van een laptop maar ik kan er spelletjes mee spelen en ik kan er een tekstje op typen. En de laptop waar ik nu op aan het typen ben (1gb ram; centrino duo 1.6Ghz; geforce go 7300; 15,4") nu voor 800 euro ongeveer.

Goede specificaties kosten geld met een dalend grensnut!

erik wijns
24 June 2007, 20:03
ik heb intussen een acer aspire 9423 gekocht
processor:intel core 2 duo t5500/1.66ghz
cache memmory:2 mb-l2 cache
ram:2 gb
card reader:5 in 1
hard disk:160gb
17'' tft (16.7 miljoein kleuren)
graphics controller:nvidia geforce go 7300 turbocache supporting 400mb-128mb
webcam 1.3 megapixels
prijs was wel geen 1000 maar 1321 euro
graag had ik jullie comentaar

Jaaanskeh
24 June 2007, 20:46
ik denk dat hij zéker de gewenste taken zal vervullen

ziet er wel een "goeiken" uit hoor :)

Kokki
25 June 2007, 10:26
Geen slechte keuze denk ik. Zeker als er spelletjes gespeeld zullen worden, en omzetten van films vraagt ook wel wat.

Veel plezier ermee.

carl
30 June 2007, 11:06
Uitstekend laptopje :)