Volledige versie bekijken : mapjes



rap
23 June 2007, 23:27
dear all,

hoe kun je windows weer instellen zodat je wanneer iets binnenhaalt je de keuze kunt maken waar je de bepaalde file plaatst? nu komt die steeds op mijn bureaublad en moet ik telkens vanuit daar verzetten naar de map die ik wil.

Grtz

rap

compuchrisje
24 June 2007, 00:46
Als je download moet je kiezen voor 'opslaan als'... en dan aanduiden naar welke map je het wil hebben. Of bedoel je nog iets anders?

Edit:
Ga in Deze computer naar de C-schijf, zoek dààr Documents and settings en de map met jouw naam.
Open daarin de map Send to: daarin voeg je de snelkoppeling in van het doelpad of doelpaden, welke mappen voor je 'opslaan als' opdracht moeten gebruikt worden.
Je zal het dan terugvinden onder de rechtermuisknop.

Baloeke
24 June 2007, 00:47
Welk programma bedoel je?

rap
24 June 2007, 00:48
Hey Baloeke,

Dat had ik vroeger ja.
Nu heb ik enkel openen met ... of opslaan op harde schijf?
Da's toch niet normaal hé?

Grtz

rap

rap
24 June 2007, 00:51
Moet ik niet soort van downloadmanager hebben of zoiets in die stijl?

rap
24 June 2007, 01:06
Ok Chrisje,

Heb de procedure gevolg
My computer-c-documents and setting.

Daarna all users genomen en dan?

Grtz

rap

compuchrisje
24 June 2007, 01:09
Sorry was ff wa verder:
Je map Send to is open nu: in het rechtervenster klik je op een kale plek (woordspelingske ahum) met rechtermuis en je kiest voor Nieuw - snelkoppeling. Je krijgt nu een venster om te bladeren naar de map die je daar eventueel wil hebben. Klik op OK. Doe dat voor alle mogelijke locaties waar je zaken zoekt op te slaan.
Nadien krijg je bij het opslaan van files met de rechtermuisknopmenu: opslaan als of kopieren naar, deze resem mappen ter beschikking.

rap
24 June 2007, 01:19
Chrisje, in all users en trouwers nergens anders heb ik een foldertje met send to.

Grtz

rap

compuchrisje
24 June 2007, 01:30
Dan moet je es bij mapopties de instellingen aanpassen. Klik in een map bv Documenten bovenaan in 't menu op Extra - mapopties. Kies tabblad Weergave en daar zet je een vinkje voor Verborgen bestanden en mappen weergeven (onderaan zowat), klik op Toepassen en OK
Krijg je 't dan te zien?

rap
24 June 2007, 01:33
Ok Chrisje, heb hem door nu.

Heb allemaal snelkoppelingen gemaakt en werkt nu zoals voorheen.

T'is al laat en na +/- 15uur achter de pc heb ik wel gehad voor vandaag en morgen waarschijnlijk ook. Geluk dat mijn zoontje de ganse dag en tot morgen bij zijn vriendjes is en dat de vrouw des huizes, een vriendinnendag had/heeft.

Rustige dag gehad maar met nog vele kopzorgen maar een geluk dat ik op jullie hulp kan rekenen.

Many thanks my dear en tot volgende zitting.

Grtz

rap