Volledige versie bekijken : getdataback



rap
24 June 2007, 18:29
dear all,

Heb GetDataback for Ntfs laten lopen om eventuele verloren files, na mijn crash, terug te halen. Hij vond vele folders. Nu is mijn vraag het volgende:

hij vermeld volgende gegevens:

Now tag the files or directories you want to copy. Push the copy button and a window will pop up where you can choose the destination to copy the files to. This destination can either be another hard drive, a local network drive, a Zip or Jaz drive, or a floppy drive. Never copy the files to the drive or partition you recovered the data from.



Op welke schijf moet ik die nu zetten? De gevonden folders zijn gevonden op mijn C-schijf (denk ik). De D-schijf is mijn HP_ recovery schijf en kan daar niet in.
Waar moet ik dan alles zetten?


Hulp gevraagd.


Grtz


rap

compuchrisje
24 June 2007, 19:40
Heb je Nero of andere brandsoftware al geïnstalleerd? Je kan ze mss daarin kwijt in een soort virtuele omgeving. Nooit zelf geprobeerd omdat ik meestal mijn systeem toch als image kan terug zetten. Ik weet wél dat je een map in Nero kan aanmaken om later te branden omdat het cd-tje nog niet vol zou zijn (dàt zou die virtuele dus zijn).

rap
24 June 2007, 19:45
Oei, Chrisje,

Al dit virtueel, voor mij is dit chinees.( ha,ha).
Heb geen flauw idee wat je bedoelt.

Grtz

rap

Baloeke
24 June 2007, 19:54
... De gevonden folders zijn gevonden op mijn C-schijf (denk ik). De D-schijf is mijn HP_ recovery schijf en kan daar niet in.
Waar moet ik dan alles zetten?
Heb je geen andere partities of een 2de harde schijf in je pc steken? Aangezien je vermoed dat de gevonden folders op je c-schijf staan

rap
24 June 2007, 20:01
Hey Baloeke,

Heb 2 lokale vaste schijven: HP_Pavilion (C) en HP_Recovery (D).
Buiten dat heb ik 4 verschillende verwisselbare schijven van F tot en met I.

Is dat wat je bedoelt?

Grtz

rap

compuchrisje
24 June 2007, 20:07
Image drive is een toepassing van Nero, vraagt wel ff wat voorstudie, want NL is daar niet beschikbaar. 'k Heb wel een pdf-je voor je opgevist: ftp://ftp6.nero.com/user_guides/nero7/imagedrive/NeroImageDrive_Eng.pdf

lees eens ongeveer rond pagina 10, dan heb je een idee of je er wat mee kan doen.

Edit: die vier andere verwisselbare schijven zijn je cardreaders, niet te gebruiken voor opslag dus op 't moment.

rap
24 June 2007, 20:09
Ok doe ik Chrisje. En Baloeke ook bedankt hé.o:)


Grtz

rap

eventure
24 June 2007, 20:20
Volgens mij kan Rap niets met Imagedrive doen aangezien dit voor Images te mounten is. JE maakt met Imagedrive een virtueel cd of dvd station, geen HD


Image file formats Image disc types

�� NRG

�� ISO

�� CD

�� DVD-ROM

Baloeke
24 June 2007, 21:05
Je c-schijf is dus, zoals ik kan zien niet onderverdeeld in partitie's. Dat wordt iets moeilijker. Ik probeer iets te vinden

eventure
24 June 2007, 21:12
De tweede partitie is de HP Recovery dus daar moet hij afblijven eh ...

ajaxloverr
24 June 2007, 21:51
kan je alles niet op een dvd'tje zetten?

eventure
24 June 2007, 21:55
Moet hij kunnen branden en daarvoor moet het bereikbaar zijn via windows ...

ghost
24 June 2007, 22:29
Rap zijn computer:
HP Pavilion
Intel Pentium D Processor 915
2,8 Ghz, 2x2 MB L2 cache, 800 FSB
2 GB DDR2
250 GB SATA
Nvidia Geforce 7300
Turbo cache 256

Microsoft Windows XP
Media Center Edition
versie 2002
service pack 2
Dus je hebt één partitie van ongeveer 250 gig:shocked:
Zou het niet beter zijn dat je dan nog een partitie('s) bij maakt?
En het daar dan opzet.

eventure
24 June 2007, 23:25
Wat met de data die op het deel van de harde schijf stond waar je een partitie op maakt? Die overschrijf je nog eens waardoor er alweer minder kans is op herstel ...

Peter.B
25 June 2007, 06:18
ken je niemand die een externe HD heeft,die je eens mag gebruiken om uw gegevens op te zetten en dan op dvdrw branden.
haal alleen de gegevens terug die belangrijk zijn voor u.

rap
25 June 2007, 11:42
Hey Dipsy,

Spijtig genoeg kan ik geen externe HD ontlenen. Besluit heb ik genomen van me er eentje aan te kopen. Lees in verschillende topic's dat het toch wreed handig is en in geval van 'nen crash' blijven die gegevens toch bewaard.
Alleen weet ik niet welke die ik moet aankopen. Prijs/merk/kwaliteit geen idee.
Maar 1 ding staat vast, aankopen ga ik doen, want het is bijna noodzakelijk en heel pratisch.

Mijn dank aan jullie allen voor het nodige denk en zoekwerk.

Grtz

rap

Peter.B
25 June 2007, 16:53
maar ik denk dat je toch beter,zoals ghost voorsteld, nog een partie maakt op uw interne hd.
ik ben persoonlijk wel voor interne hd's,als er plaats voor is.
is goedkoper,neemt geen plaats op uwe bureau en als je bvb eens vista wilt proberen,kan je die daarop installeren.

rap
25 June 2007, 17:15
Wil je zeggen dat ik mijn hd (c) van 250gb split (is dat een partie)?
In lekentaal uiteraard. Indien ja, ik heb geen flauw idee hoe dat je dat doet.
Lijkt me toch verstandig ook, om een externe hd aan te kopen voor in het geval van hé. Trouwens ik wil het geen 2e maal meemaken alles kwijt te geraken. Mijn vrouwtje is het type van Kill Bill ha,ha. (grapje) als het gaat om haar foto's.

Grtz

rap

Kokki
25 June 2007, 17:48
Een externe hd is ook gemakkelijk om mee te nemen.
Partities maken op een interne hd is niet moeilijk, je hebt er alleen een programma voor nodig. Nadeel is wel dat als je hd crasht, je ook niet op die partitie geraakt. In dat opzicht is een tweede (al dan niet extern) veel beter.
Wat je het beste koopt? Ik zou eens gaan kijken in de winkel waar je normaalgezien je pconderdelen koopt. In de carrefour of in de mediamarkt verkopen ze ook goede producten. Voor minder dan 100€ moet je al een schijf van 320GB kunnen vinden. http://www.hypercarrefour.be/Promotion2_popup.cfm?lang=nl&pdf_index=30&start=NL_20070615_35487&sImageSubPath=Hyper/nl&iPromotion2FolderID=604
Bij externe hd's kan je kiezen tussen 2.5" en 3.5". De 2.5" zijn veel compacter, maar ook duurder.
Bij de 3.5" heb je dan nog schijven met kaartlezers, of met netwerkaansluiting. Dus als je een intern netwerk hebt, dan geeft een schijf met een netwerkaansluiting de mogelijkheid om vanuit alle pc's van je netwerk die schijf te benaderen.

rap
25 June 2007, 20:58
Hey Kokki,

die Maxtor lijkt me wel iets. Maar ik zie/lees niet dat hij eigen voeding heeft?
Klopt dit of mag ik er bijna zeker van zijn dat hij het wel heeft?
Netwerkaansluiting heb ik nu niet nodig, heb maar 1 pc dus is dit zinloos nu.


Grtz

rap

ghost
25 June 2007, 21:15
Hey Kokki,

die Maxtor lijkt me wel iets. Maar ik zie/lees niet dat hij eigen voeding heeft?
Klopt dit of mag ik er bijna zeker van zijn dat hij het wel heeft?
Netwerkaansluiting heb ik nu niet nodig, heb maar 1 pc dus is dit zinloos nu.


Grtz

rap

http://www.ciao-shopping.nl/Maxtor_Basics_Personal_Storage_3200_320_GB__624175 kijk maar eens bij stroom;)

rap
25 June 2007, 21:47
Maar tot een 1/2uur tot 1 uur nazoemen?

Dus al je stopt, verbruikt hij dan nog al die tijd stroom?
Niet om pietlullig te zijn maar is dat geen energieverspilling?
Voor de rest hoof je mij niet te overtuigen. Lijkt me zeer goed kwestie
prijs/kwaliteit verhouding en goede postieve revieuws.

Grtz

rap

Fck_
25 June 2007, 22:45
Even een vraagje nog in verband met je HD enzo. Als je op die C schijf, een virtuele HD maakt, (met virtual pc ofzo gaat dat) is dat dan nog steeds "de C-schijf"? of niet? ik heb ooit een virtuele HD gemaakt met virtual pc, en toen had ik C-schijf, D-schijf en F-schijf.. dus lukt dat niet??

Ik zeg mss complete onzin, mr het schoot me ook maar te binnen :p

Peter.B
26 June 2007, 06:30
Maar tot een 1/2uur tot 1 uur nazoemen?

Dus al je stopt, verbruikt hij dan nog al die tijd stroom?
Niet om pietlullig te zijn maar is dat geen energieverspilling?
Voor de rest hoof je mij niet te overtuigen. Lijkt me zeer goed kwestie
prijs/kwaliteit verhouding en goede postieve revieuws.

Grtz

rap
ik heb geen externe HD. maar ik "denk" als je niet op de extrne HD bezig bent,dat die dan ook niet draait.dan zal hij ook niet nazoemen om te koelen.
en als je bvb grote bestanden overzet zal hij langer nazoemen dan dat je eens een foto bekijkt.
maar de energieverspilling zal zeker meevallen ;)
alvast proficiat met de aankoop van uw nieuwe externe HD,rap :good:

Kokki
26 June 2007, 09:14
Als je de stroom uitzet, dan is dat gezoem gedaan. Zelf zet ik mijn schijf pas aan als ik die nodig heb, en terug uit als ik, ofwel de pc uit zet, ofwel als ik die schijf niet meer nodig heb.
Van nazoemen heb ik dus geen last. :)

rap
26 June 2007, 23:41
Dear all,

hey is zover, maxtor 3200 is in the house, Getdataback copy's overgezet naar de externe HD, alles goed overgezet maar helaas, de gegevens van voor mijn crash zijn spijtig genoeg allemaal verloren. Alles wat hij heeft overgezet is gewoon een duplicaat van XP met de gegevens erin vanaf de nieuwe installatie. Dus jammer maar wederom iets bijgeleerd van jullie, op tijd en stonds backup maken en/of Acronis winnen/aankopen en zal dit in de toekomst niet meer voorvallen.

Menige dank voor al jullie reply's en ideetjes/voorstellen.

Bedroeft voor hetgeen ik mis, maar tegerlijkertijd blij voor de nieuwe aankoop.

Grtz

rap