Volledige versie bekijken : hulp nodig



jigs
25 June 2007, 13:57
ik ben bezig aan een layout voor een lotro guild
de layout is geen probleem maar het werk nadien het coderen das iets anders
zou iemand me kunne helpen
mijn id is als volgt
waar de text staat zou je moeten kunne scrollen wel is waar zonder scrollbars dus dat zou gemakkelijk moeten aan te passen zijn in dreamweaver BV voor updates van de welcome en community news
het menu zou naar andere pagina's moeten verwijzen dus geen iframe's gebruiken
daarbij had ik dan nog een scriptje dat elkedag een nieuwe screenshot selecteert automatish dit zou dan bij screenshot of the day moeten gaan
quick links moet ook updateble zijn zodat ik er kan bijvoegen en dit moet ook scrollbaar zijn zonder bars
ik kan dingen veranderen in een editor maar de codering van dit soort dingen daar ben ik nog niet goed weg mee
dus alle hulp is welkom of zelfs een voorbeeld met alle codering erbij kan mischien ook helpen
oh ja de webhost ondersteunt geen php dacht ik
dus waarschijnlijk zal ik met een stylesheet moeten beginnen ?
anyway ik hoop hier snel een mooi en goed antwoord op te vinden
ik dank jullie allemaal voor de moeite!

http://img524.imageshack.us/img524/7388/lotrositejw4.gif (http://imageshack.us)

Butterflyice
30 June 2007, 18:57
Je kan dit slice en met div's de boel samenvoegen zo dat je geen iframe hoeft te gebruiken

milenec
8 July 2007, 16:03
Scrollen zonder scrollbar kan wel voor moeilijkheden zorgen, ik zou zelf niet weten hoe je dat zou moeten doen. Desnoods in Flash? Das dan wel mss weer moeilijker te updaten. En ja, gewoon photoshop slicen zou niet zo moeilijk mogen zijn.

Edit: misschien kan je het tekstveld groter laten worden wanneer er te veel content in komt. Lijkt me makkelijker dan te moeten scrollen.

Jaaanskeh
11 July 2007, 13:35
Het gemakkelijkste om aan te passen en om te scrollen is wel werken met een iframe (gewoon de scrollbars uitzetten)

maar ik vind het redelijk onhandig, scrollen zonder scrollbars