Volledige versie bekijken : eigenaardig probleem



Baloeke
27 June 2007, 14:32
Mijn oudste zoon had gisteren een probleem met zijn laptop (Fujitsu Siemens Model Amilo K 7600). Het beeldscherm viel constant uit. Na even wat zoeken hier op de site en de raadplegingen van google gevolgd kwam ik er op uit dat zijn grafische kaart wel eens defect zou kunnen zijn. Aangezien het hier om een laptop gaat vreesde ik voor het ergste. Volgens de info die ik vond, zou de graka in 9 van de 10 gevallen vastzitten op het moederbord.:damn:

Dus ik even een beeldscherm van de andere pc hier op aangesloten. Laptop werkt zonder problemen. :)

Nu mijn probleemke
Bij het terug aansluiten van het scherm (proview 700P 17" Flatscreen TFT Monitor )aan de computer starte de pc op maar tijdens het opstarten viel het scherm uit. Ik krijg de melding geen signaal. Als ik het scherm terug aan de laptop hang krijg ik zonder problemen beeld. Op de pc lukt mij het niet. Het scherm heeft altijd op die computer gewerkt.

Wie kan mij helpen, of wie weet raad daarmee?

compuchrisje
27 June 2007, 16:45
Je zou zo gaan denken dat het een kortsluiting is? Geen eigenaardige geurtjes of zo?

g_man
27 June 2007, 18:21
Moet idd iets zijn met ofwel de kabel ofwel aan de aansluiting met je graka... en dit laatste lijkt me het meest voordehandliggende daar het scherm wél werkt op je laptop.

Baloeke
27 June 2007, 18:42
:thx:Dank voor de reacties. Heb pcke al opengedaan, zie er toch niets abnormaal en heb geen geurtjes waargenomen :cry:. Heb hier nog een (iets oudere CRT) monitor staan. Deze geeft hetzelfde resultaat :angry:.
Het rare hieraan, vindt ik, dat hij tijdens het laden van windows XP, uitvalt:wall:

g_man
27 June 2007, 18:46
Dan ben je al zeker dat het aan je graka ligt, of aan je AGP-slot...haal je grafische kaart er eens uit of duw hem er eens tegoei in, kan zijn dat ie een beetje slecht contact geeft in 't AGP slot.

Het rare hieraan, vindt ik, dat hij tijdens het laden van windows XP, uitvalt

Dat is zo raar niet, pas vanaf het laden van windows wordt uw grafische kaart, drivers etc aangesproken. :) ;)

Baloeke
27 June 2007, 18:52
Zal pcke seffens nog eens opendoen en die dingen eens controleren.

Baloeke
29 June 2007, 18:48
Heb pech, de grafische kaart zit vast op het moederbord.

g_man
29 June 2007, 18:57
Ai, onboard...en niks abnormaal te zien daar?

Baloeke
29 June 2007, 19:06
Neen, ik heb mij al zot gezocht en niets gevonden.

eventure
29 June 2007, 20:55
Inderdaad iets raars. Zou het kunnen dat er in z'n bios iets gewijzigd is op de 1 of de andere manier?

Baloeke
29 June 2007, 21:04
Dit betwijl ik zee sterk. Ik heb gewoon de monitor los gekoppeld van de pc, aangesloten op de laptop en terug naar de pc.

eventure
29 June 2007, 21:05
Ik betwijfel het ook hoor, maar computers doen soms rare dingen :D

Baloeke
30 June 2007, 19:55
heeft er nog iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

dannyma
30 June 2007, 20:20
heb je al is geprobeerd met andere resolutie's ?
bij mij kreeg ik heel slecht beeld als ik op 800 x 600 gaan .
probeer is andere instellingen wat betreft je pixels .

Baloeke
30 June 2007, 21:01
Kan de scherm resolutie toch niet veranderen, als ik geen beeld heb

Jipb
1 July 2007, 21:46
je kreeg toch wel beeld op het andere beeldscherm. is het dan niet zo als je daar de reselutie veranderd dat het blijft staan op het beeldscherm van je laptop????

Baloeke
1 July 2007, 21:49
Elke monitor ik aan die pc hang, krijg ik geen beeld. Via de laptop krijg ik beeld, maar niet via de pc. Dus instellingen aan de laptop wijzigen zal geen invloed hebben op de pc

Pjj
5 July 2007, 11:34
Heb je recht getrokken of heen-en-weergewrikkeld toen je de kabel eruit haalde?

Had dat ook eens met mijn muis, en sindsdien moet'k het doen via USB.

Milo
5 July 2007, 13:34
Wat je ook eens kan doen is pc aanzetten met scherm uitgeschakeld .
En dan pas u scherm aanzetten op het moment da je je BiosBeep hebt gehoord ....
Dit is ne workaround die ik al bij klanten heb lmoeten doen die een flatscreen hadden aangesloten op hun pc .

Probeer eens ... who knows .....

Baloeke
5 July 2007, 23:44
Het probleem is opgelost. Ik heb van True Image de backup kunnen terugzetten, nadat ik de pc opgestart gekregen in veilge mode.

Bedankt voor jullie reacties. Ga deze sluiten