Volledige versie bekijken : netwerk probleem



Sille
29 June 2007, 09:16
kijk als ik dus het programma volg krijg ik na een tijd het scherm dat ik de usb stick eerst in mijn router moet steken en de rest van mijn materiaal dat op het netwerk moet. Maar ik vind het zo raar ik heb nog nooit een usb ingang gevonden in een router. Dus heb ik deze stap overgeslagen. Nu krijg ik als ik de usb in de 2de pc steek de melding: afhankelijk van het os systeem is het niet mogelijk om op deze pc de wizard netwerken uit te voeren ? Ik heb op de 2 laptops windows xp home staan. En op de andere pc zit windows xp prof.

zou het kunnen dat je in home geen netwerken kan aanleggen ?

Kokki
29 June 2007, 09:24
Kan je ook vertellen wat ik allemaal gemist heb?
Wat heb je net gekocht, en met welke bedoeling?

Colaerske
29 June 2007, 10:44
Ik heb eens wat opgezoekt en er zijn veel mensen die problemen hebben met een netwerk aan te leggen met windows xp home..
Normaal moet het wel lukken..
http://www.minatica.be/showthread.php?t=40522

Overloop anders deze stappen eens allemaal: http://support.microsoft.com/kb/813936/nl

Sille
3 July 2007, 18:56
het probleem is dat ik de configuratie op mijn ipod krijg. En dan ga ik naar de 2de pc druk op de setup en daar gaat het fout. Daar geeft hij een fout melding dat het aanleggen van het netwerk niet mogelijk is

Sille
7 August 2007, 11:16
hoi, ik heb nog steeds geen draadloos netwerk kunnen aanleggen tussen mijn windows xp en mijn home versies ?? Hoe zou dit komen ?

Ik doe op de 1ste pc netwerk instellen ... Klein netwerk/thuisnetwerk .. volg al de stappen dan vraagt hij of ik een wizard op een flash station wil zetten doe ik. Ga ik naar de volgende pc en daar open ik dan het setupje op de schijf en geeft hij aan : Afhankelijk van het besturingssyteem is het niet mogelijk om een netwerk te maken

Milo
7 August 2007, 12:12
Hmmm , zit er wel een netwerkkaart of geinstaleerde adapter ?

Baloeke
7 August 2007, 13:37
Er zit een klein verschil tussen de pro en de home. Welke kan ik niet direct zeggen. Ik heb hier ook pc's met de pro en de home versie, en mijn netwerk tussen beide lukt . Probeer eens op de pc's elk afzonderlijk je thuisnetwerk te defineren, zonder gebruik te maken van een usb stickje.

Sille
8 August 2007, 23:50
Er zit een klein verschil tussen de pro en de home. Welke kan ik niet direct zeggen. Ik heb hier ook pc's met de pro en de home versie, en mijn netwerk tussen beide lukt . Probeer eens op de pc's elk afzonderlijk je thuisnetwerk te defineren, zonder gebruik te maken van een usb stickje.

deze optie heb ik ook al uitgeprobeerd en dan vraagt hij of ik de computer wil toevoegen aan het netwerk ik doe ja. en hij zegt dan het zelfde van afhankelijk van het os systeem kan de wizard netwerken niet worden voltooid...

PeterN
9 August 2007, 10:16
Zorg eerst allesinds dat je op de twee pc 's via de router kan surfen op het internet. Dan ben je al zeker dat ze goed zijn aangesloten aan de router !!!

Steeds op de beide pc's doen:
- Zorg dat je op de twee pc's als administrator inlogt. Zorg dat beide HD systemen in NTFS staan en schakel bij mapoties 'eenvoudig delen van folders' aan.
- Zet uw netwerk groep op beide pc's juist, zie hiervoor punt 4 van http://www.minatica.be/showthread.php?t=47575
- Zet op beide pc's uw firewall goed, zie hiervoor punt 3 van http://www.minatica.be/showthread.php?t=47575

Sille
9 August 2007, 13:06
ik kan met alle pc's op internet ;) draadloos en met kabel dus daar is geen enkel probleem. Ik denk dat het probleem liegt bij dat al mijn HD systemen op fat32 geinstaleerd staan .. zou dit kunnen ??

PeterN
9 August 2007, 13:26
Normaal moet dat ook gaan. Win98 had nog geen ntfs en kan ook samen in een netwerk met xp. Maar ik heb wel al gehoord dat je best alle pc's in ntfs zet om een netwerk op te bouwen.
Heb je werkgroup en computernaam nagekeken? PC naam verschillend, groepnaam hetzelfde.
Kijk eens als geen firewall alles blokkeerd, zowel de windowsfirewall als eventueel andere software firewalls gelijk zonealarm.

Sille
10 August 2007, 12:17
ik zal dit eens allemaal bekeken ze ;) en als het dan nog niet lukt ga ik al mijn schijven op ntfs zetten.