Volledige versie bekijken : geen xp meer door vista



maigel
29 June 2007, 13:25
hey,
ik had windows xp media center op mijn D: gezet (C:=1ste partitie, D: =2de partitie) en ik was van zin vista te installeren op mijn c: dus had ik met behulp van de vista setup mij c: geformateerd maar ik was compleet vergeten dat de boot.ini van mijn media center op de C: stond.
nu kan ik niet meer op mijn xp media center geraken, ik heb al zelf een boot.ini gemaakt maar dit werkt niet (ik krijg niet het scherm om te kiezen tussen windows vista of een oudere versie van windows).
wie weet hoe ik dit kan oplossen?

boneless
29 June 2007, 13:38
Kan je niet proberen om XP te herstellen met je installatie CD?

Colaerske
29 June 2007, 13:57
wat waarschijnlijk zal lukken is je pc formateren.. en dan xp instaleren en daarna op de andere partitie vista...
Maar dan moet je weer alles opnieuw installere enzo.. en dat is ook best veel werk he:)

maigel
29 June 2007, 13:58
ja formateren had ik ook al aan gedacht maar dan ben ik weer al m'n programmas enzo kwijt en is dus enorm veel werk, daarom zou ik het liever zo opplossen.
en boneless wat moet ik dan kiezen bij herstellen? wat dan krijg je zon soort van command prompt

boneless
29 June 2007, 14:09
Geen idee, ik krijg normaal gesproken zo'n keuze menu. Maar wacht maar op de antwoorden van de experts, die zullen hoogstwaarschijnlijk wel wat weten :).

Colaerske
29 June 2007, 14:19
zou het ook niet lukken met een herstelpunt?(niet dat ik er veel van weet)

compuchrisje
29 June 2007, 19:41
Om een herstelpunt te maken en er naar terug te keren moet hij eerst toegang hebben tot zijn mediacenter. Soms kan de Ubuntu live CD een oplossing zijn, maar de commando's daarbij zijn me niet bekend. Ik hoop dat er iemand met een degelijke oplossing op de proppen komt?

g_man
29 June 2007, 20:12
mss dat Testdisk (http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.5.win.zip)een oplossing kan bieden... :)

maigel
29 June 2007, 20:18
g_man,
ik heb nu die testdisk maar wat zou ik daar dan juist me moeten doen?

g_man
29 June 2007, 20:32
Heb het zelf nog nooit gebruikt, kwam het tegen op zoek (http://forum.computeridee.nl/archive/index.php/t-35594.html) naar een oplossing voor je prob.

maigel
29 June 2007, 21:09
maar eigenlijk heb ik dat allemaal niet nodig ik heb gewoon per ongeluk de bootbestanden van winxp gedelete maar waar kan ik deze terugkrijgen?

g_man
29 June 2007, 21:24
Nog een poging...http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=534

ajaxloverr
29 June 2007, 22:12
Om een herstelpunt te maken en er naar terug te keren moet hij eerst toegang hebben tot zijn mediacenter. Soms kan de Ubuntu live CD een oplossing zijn, maar de commando's daarbij zijn me niet bekend. Ik hoop dat er iemand met een degelijke oplossing op de proppen komt?
ik gebruik voor zulke dingen altijd Slax linux live CD
commando's zijn daarin niet zo moeilijk..

Fck_
29 June 2007, 23:11
Mss dat het bootbestand van iemand anders zijn pc kan helpen??? of gaat dit neit?

Colaerske
29 June 2007, 23:12
Hij heeft al geprobeerd om bootbestanden te vervangen he.. en dat is mislukt:(