Volledige versie bekijken : Format c: lukt niet



surfer
29 June 2007, 17:28
Hallo iedereen,

Ik heb op een oude Packerd Bell Pc Windows 98 "overschreven" met XP. Alles werkt prima maar veel oude bestanden zijn blijven staan? Om echt met een nieuwe lei te beginnen wil ik format c doen via uitvoeren. Hij vraagt of ik programma's wil ontkoppelen want anders kan het niet. Ik tik J maar daarna gebeurd er niets. Het "uitvoeren scherm" verdwijnt en dat is het. Waarom kan ik niet formateren?

Alvast bedankt voor de reakties.

eventure
29 June 2007, 17:40
bedoel je uitvoeren vanuit windows? (start-uitvoeren)

Steek gwn je cd van XP erin, laat die booten, en formatteer dan ...

mvg
Robbe

g_man
29 June 2007, 17:57
Idd, je kan vanuit een windowsomgeving niet formatteren. Vermits je ervoor Win98 had, heeft je HDD een FAT32 bestandsindeling. Je kan je (een)opstartdiskette van win98 gebruiken om je PC op te starten en zo formatteren of zoals hierboven vermeld opstarten met je WinXP cd en zo formatteren. :) ;)

surfer
29 June 2007, 19:28
Ik heb zoals eventure aangeeft gewoon XP cd erin en geformateerd, dacht ik. In ieder geval ben ik van FAT naar NFTS gegaan. Wat is er misgelopen?

eventure
29 June 2007, 19:49
Als je geformatteerd hebt zouden de bestanden er niet meer zijn, tenzij je over meerdere partities beschikt?

g_man
29 June 2007, 19:55
Jawel zou kunnen als ie niet voor de standaard windowsmap gekozen heeft, dus voor een andere locatie. maar dan zou de PC nog moeten opstarten. :)

surfer
30 June 2007, 08:42
Bedankt voor de reakties. Ik ga nog eens XP cd erin steken en zien wat het geeft. Ik heb maar 1 partitie maar misschien laat Packerd Bell zich moeilijk "verwijderen"?
Ik heb nog eens goed gekeken wat de opties zijn tijdens de installatie.

Setup : ENTER om op C te installeren
: D om partitie te verwijderen

Als ik op C installeer blijven er nog bestanden staan van de vorige windows versie nl 98
Als ik op D klik : lukt niet omdat C tijdelijke bestanden bevat die nodig zijn voor de installatie.

En nu?

ajaxloverr
30 June 2007, 10:14
Als je Dan op C drukt moet er komen te staan dat je je schijf kan formatteren...

surfer
30 June 2007, 12:29
Ik zal nog eens proberen maar eerst naar de solden met het vrouwke. En morgen vertrek ik voor een weekje vakantie :cool:zonder PC.:damn:
Ik laat nog iets weten.

surfer
13 July 2007, 21:53
Hallo,

Terug van vakantie heb ik nog eens geprobeerd maar er blijven oude bestanden op de schijf staan na een volledig nieuwe installatie van XP.
De nieuwe installatie neemt dacht ik bijna een uur in beslag maar oude bestanden blijven erop staan. Ik kan ze natuurlijk handmatig verwijderen maar ideaal is dat natuurlijk niet.

Echt alles eraf gooien lukt dus niet. Ik heb met een andere PC hetzelfde al gedaan en daarmee lukt het wel. Enig verschil is dat op deze andere pc XP OEM op staat en geen Windows 98.

Een oplossing is nog steeds welkom. Alvast bedankt voor de reakties.

compuchrisje
13 July 2007, 22:37
Ik heb onlangs ook miserie gehad met een laptop Packard Bell, die hardnekkig bleef vasthouden aan zijn PB recovery-partitie.
Met een "gewone" installatie kom je er niet hoor, je moet écht eerst op voorhand alle partities verwijderen, inclusief de recovery (als deze zich niet verborgen heeft opgesteld). Na het verwijderen van partities, kan je de schijf herpartitioneren en formatteren (NTFS) om dan pas je windows XP te installeren.