Volledige versie bekijken : vista eraf en xp erop



goofy
29 June 2007, 18:08
hoi
ik heb hier een laptop hp g5000 gekocht
daar staat dus vista op
maar ik ben daar niet zo tevreden over en wou er dus xp opzetten
nu als ik opstart via mijn origenele xp cd dan start hij wel maar een beetje verderop zegt hij dat hij geen harde schijven vind om te formateren
iemand een oplossing aub?
mvg geert

g_man
29 June 2007, 18:55
Ben niet zeker, maar zit in die HP geen SATA schijf? XP heeft standaard geen drivers en kan dus die SATA niet benaderen.
http://www.nliteos.com/ hiermee kan je een bootable cd maken en eventueel direct SP2 slipstreamen.

Wat ik ook nog lees:


Weinigen weten dat personen die een Vista-pc hebben gekocht van Microsoft een GRATIS downgrade kunnen krijgen.

Downgraderechten zijn een recht van de eindgebruiker. Ze worden beschreven in de productlicentievoorwaarden, of in de licentieovereenkomst voor de eindgebruiker (EULA » End-User License Agreement) en hebben betrekking op de mogelijkheid voor uw klanten om de meest recente versie van het besturingssysteem van Microsoft® te verkrijgen maar met een vorige versie te blijven werken tot ze klaar zijn om naar de nieuwe versie over te schakelen.

Wanneer en waarom maken de klanten gebruik van downgraderechten?
Uw klant koopt een nieuwe computer en moet op deze pc hetzelfde besturingssysteem gebruiken als op zijn andere 10 systemen—Windows XP Professional. Een OEM kan de klant in staat stellen gebruik te maken van de downgraderechten voor de eindgebruiker van Windows Vista Business of Windows Vista Ultimate naar een gekwalificeerde versie van Windows XP Professional (zie verder) op het nieuwe computersysteem. Dit proces wordt gedetailleerd beschreven in de licentieovereenkomst voor het desktop besturingssysteem (DTOS). De downgrademedia moeten u door de eindgebruiker worden geleverd en het moet gaan om officiële versies met licenties van Microsoft dealers, OEM/Systeembouwers of volumelicenties.

Productactivering
Als een eindgebruiker gebruik maakt van zijn downgraderechten onder de licentievoorwaarden voor Windows Vista Business en Ultimate versies en hij gebruikt zowel Windows XP media als een productsleutel die eerder al werd geactiveerd, dan kan hij ze niet via het internet activeren omdat de hardwareconfiguratie wijzigt bij de installatie op het Vista-systeem. In deze gevallen dient de eindgebruiker contact op te nemen met de Activation Support Line en de omstandigheden uit leggen aan de klantendienst. Zodra is vastgesteld dat de eindgebruiker over een geldige licentie voor Vista Business of Ultimate beschikt, zal de klantendienst de gebruiker helpen de software te activeren.

De Activation Support Line is bereikbaar via:

telefoon (gratis) : 0800/407 58. (De activeringen voor Europa worden beheerd door een speciaal call center : teams van 100 operators, in 14 talen, beschikbaar: 24 uur op 24 en 7 dagen op 7)

fax : +44 990 275 675

e-mail : activate@msdirectservices.com

goofy
29 June 2007, 23:13
hoi
is ondertussen gelukt
bedankt voor de reactie
mvg geert