Volledige versie bekijken : outlook contactpersonen ipv adresboek



sane
3 July 2007, 18:49
Ik zit met een dom probleempje...
Ik kan mijn contactpersonen niet instellen als adresboek.
En ik kan geen (nieuw)adresboek aanmaken,dan zegt ie dat ik al een adresboek heb?(ik zou bijgod niet weten waar dat ander adresboek dan zit,ik vind het negens en had bij mijn weten ook nog geen aangemaakt?)

Normaal kan je toch,bij eigenschappen van Cp "deze map weergeven als email-adresboek"maar daar kan ik niks in veranderen(alles is lichtgrijs,ik kan niks aanvinken)zie hieronder

http://img238.imageshack.us/img238/1100/eigenschappenvoorcontacny3.th.jpg

Kan er iemand de oplossing geven?Ik ben al sufgezocht op die helppagina's van office!!
Alvast bedankt,SaNe

edit;Srry...ff vergeten,ik werk met MS 2007 outlook

sane
5 July 2007, 12:05
Hallo,

Is er niemand die me kan helpen?

Groetjes SaNe

Milo
5 July 2007, 12:18
geef me ff

Milo
5 July 2007, 13:19
Probeer eens hetvolgende :
Open Outlook
klik op Contacten
klik dan rechts op de bovenste contacten en ga naar Eigenschappen .
Neem daar Tabblad Outlook Adress Book
kijk daar of Toon deze folder als outlook adress boek staat aangevinkt , zoniet doe dit eens .
Sluit Outlook en heropen dit dan eens

Suc7
M

sane
5 July 2007, 19:04
Normaal kan je toch,bij eigenschappen van Cp "deze map weergeven als email-adresboek"maar daar kan ik niks in veranderen(alles is lichtgrijs,ik kan niks aanvinken)zie hieronder

http://img238.imageshack.us/img238/1100/eigenschappenvoorcontacny3.th.jpg



@Milo,hallo,zoals je hierboven al kon lezen en zien...daar kan ik niks in veranderen,dat is eigenlijk juist mijn probleempje:wall:
Ik geraak er niet uit,laatst had ik de oplossing gevonden...op de microsoft helppagina's,maar ik ben die oplossing kwijt:damn:(stom van me om het niet ff op te schrijven!)en ik heb daarna dus weer een crack gehad,zodoende zit ik weer met dit probleem te klungelen!

ander oplossingen?

nog ff iets toevoegen;als ik bij C:\Documents and Settings\user\Application Data\Microsoft\Address Book ga kijken staat er wél een adresboek in??hoe kan dit?of is dit het adresboek wat je onder contactpersonen ziet?
Groetjes SaNe

Milo
5 July 2007, 20:27
Wel dat is ook u adres book .
kijk hier (http://support.microsoft.com/kb/270670/nl) anders ne keer :)

ghost
5 July 2007, 21:56
Wel dat is ook u adres book .
kijk hier (http://support.microsoft.com/kb/270670/nl) anders ne keer :)

Is toch voor outlook express , zij heeft outlook 2007.

@ Sane , ik heb wel geen outlook 2007 , maar misschien vind je hier iets klik hier (http://office.microsoft.com/nl-nl/outlook/HP100137821043.aspx)

sane
10 July 2007, 10:38
Hallo Ghost,

Jouw link gaat over contactpersonen,ik zou eigenlijk het adresboek moeten gebruiken.
Als je een mail wil versturen en je klikt op "aan"...om adressen toe te voegen komt mijn adresboek open en daar zit eigenlijk mijn probleempje...
Mijn adressen zitten allemaal in contactpersonenmap,in adresboek staan geen contacten?!
*ik krijg mijn contactpersonen niet naar adresboek gecopieerd
*ik kan contactpersonen niet instellen als adresboek
*en ik kan geen nieuw adresboek aanmaken
....deze functies lijken allemaal gedeactiveerd?!

Het gekke is dat dit probleem alleen maar voor mijn ander account zo is(we hebben 2accounts op pc,in mijn account gaat alles goed maar in mijne man zijne niet?!)

Nu had ik gedacht,als ik nu eens al mijn mappen van outlook van mijne account naar zijne copieer?en dan daarna(wel een beetje werk maar tja)gewoon zijn contacten terug invoer?zou dit lukken.....welke mappen zou ik dan het beste copieren?

Groetjes SaNe

Nina_venice
14 July 2007, 14:11
Hai,

Klik eens als je in contactpersonen zit op CTRL+ SHIFT+ B ga naar
Extra -> opties -> en kies bij " De volgende adreslijst eerst weergeven" -> Contactpersonen -> OK en kijk dan eens of het wel lukt.

sane
17 July 2007, 15:16
hallo Nina,
dit is juist mijn probleempje,ik kan hier helemaal niks aanvinken...alles blijft lichtgrijs;)

doe hier andres maar een slotje op...ik ben van ellende terug overgeschakeld op outlook express,kon andres nietmeer mailen,spijtig voor de 2007,maar er zat niks andres op.

iedereen bedant voor je reacties,
Groetjes SaNe

Milo
18 July 2007, 00:18
Ga naar Extra / Email accounts / Een nieuwe adressenlijst of een nieuw adressenboek toevoegen
Klink next
Vink Extra Adresboeken aan
Klink next
Selecteer Persoonlijk Adresboek
Klink next
Outlook gaat dan een venstertje tonen en refereren naar een doel.
Klik dan mss toch best eens even op Bladeren en ga naar de locatie :
C:\Documents and Settings\user\Application Data\Microsoft\Address Book
normaal staat daar een .Pab file ... selecteer dat ... En herhaal dan eens mijn eerste , je zal zien da vakje zal niet meer zijn uitgegrijsd.

Succes

zon
18 July 2007, 09:07
en als je outlook opnieuw installeerd?

Milo
18 July 2007, 11:08
en als je outlook opnieuw installeerd?

Dan blijft het probleem hetzelfde .
Het is een importatie van een adresboek dat op de schijf staat da moet gebeuren. Mocht het adresboek onbestaande zijn , ja dan gaat Outlook normaal standaard één aanmaken en onthouden . ( Zo werd me vroeger toch verteld )

Greetz

zon
18 July 2007, 11:24
ik heb zelf outlook express
maar zit er geen herstel functie in office?

Milo
18 July 2007, 11:54
ik heb zelf outlook express
maar zit er geen herstel functie in office?
Ja , de functie open & Repair die gaat enkel en alleen kijken of er fouten in het programma of in bepaalde mails kunnen worden hersteld , dit na een chrasch of een vorige vastloopactie van Outlook ( Dit als vb de exchange server niet word gevonden en outlook word afgesloten door process te killen .. ) Dit is het zelfde als de open & repair functie bij Word .....
Nja het herstelt dus niet het adresboek.

Sorry , ik ben ook niet de maker van dit tooltje ;)

fdri
18 July 2007, 13:08
foutje...

Nina_venice
18 July 2007, 13:17
hallo Nina,
dit is juist mijn probleempje,ik kan hier helemaal niks aanvinken...alles blijft lichtgrijs;)

.

Hoi hoi,

Ik bedoel denk ik een ander scherm. Waar jij nu zit kan ik ook niks aanpassen, maar ik denk dat hij wanneer je wilt mailen en "aan" klikt nu eerst je adresboek pakt (wat leeg is) ipv je contactpersonen. En dat kan je aanpassen. door of CTRL + SHIFT +B in te tikken als je in de contactpersonen lijst staat (of in je werkbalk op je adresboek te klikken)

groetjes
Nina