Volledige versie bekijken : Sli zetten of toch niet?



Jipb
4 July 2007, 12:45
heey allemaal.

ik heb nu mijn pc naar de winkel terug gebracht i.v.m. de artifacts (de topic hier ergens onder.) maar nu zat ik te denken omdat mijn systeem toch niet alles aankan wat ik zou willen en ik nog een dik jaar garantie heb. om er een zelfde Nvidia 7900 gt in te plaatsen om zo mijn computer een upgrade te geven. zeker omdat ik er toendertijd een sli moederbord in heb geplaatst.

mijn vraag daarvoor is. is het wel de moeite waard? is de prestatiewinst de moeite waard.

Hieronder mijn huidige pc specs.

amd X2 3800+
2048 Mb DDR 400
Hdd 300 Gb SATA
Nvidia 7900 GT 256 Mb
GA-K8N Ultra-SLI/ GA-K8N Pro SLI (Moederbord)

Dus wat zouden jullie doen ( ik wil verder niets aan mijn systeem veranderen. er geen andere kaarten inzetten enzo.)

alvast bedankt.

Koen

Kokki
4 July 2007, 15:55
Wat zou je willen dat je systeem aan kan?

Jipb
4 July 2007, 17:25
Nou ik zou willen dat mijn systeem nog een jaartje "aardig" goed mee kon draaien. kan nu de meeste van de games die ik leuk vind zoals FPS shooters en strategiegames (F.E.A.R & C&C3 ect. ) nog aardig mooi draaien (c&c zelfs alles op max). maar ik wil dit kunnen behouden. games gewoon lekker spelen en niet alles op low ofzo.

En omdat de kaart nu een kleine 150 euro is gezakt in vergelijking met vorig jaar (hij kost nu nog 185 euro). leek me dit wel een optie.

wat ik eigenlijk wou weten is of dat sli nu zo super veel uitmaakt. niet dat ik mijn 2e kaart maar voor 10% betere graphics zou zorgen bijvoorbeeld. maar dat ik er ook echt aaridg wat grafische kracht mee bij krijg.

Pjj
5 July 2007, 11:22
Volgens mij gaat SLI u wel betere resultaten geven.

Volgens Wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Scalable_Link_Interface):


In een ideale situatie veroorzaakt dit een verdubbeling van de tekensnelheid.

Jipb
5 July 2007, 11:27
juist dat wou ik horen :)

bedankt.

carl
8 July 2007, 18:28
Je zal er wel profijt bij hebben, zeker op hogere resoluties blijkbaar;
http://www.digital-daily.com/video/7900-SLI/