Volledige versie bekijken : windows vista op draadloos netwerk



lethiador
5 July 2007, 18:17
hoi beste forumbezoekers

ik heb een probleem, ik heb zelf een laptop met xp en die werkt perfect met het draadloos acces point, namelijk een dwl-2000AP+, nu heeft mijn moeder een nieuwe laptop gekocht met vista en ik krijg deze laptop niet bij op het draadloos internet gezet. zou het kunnen dat dit komt omdat het access point niet werkt met vista? Of weten jullie nog andere oplossingen?

alvast bedankt

ps: ik heb al geprobeerd om het acces point opnieuw in te stellen, dit lukt vanaf de vista-pc, maar nadien zegt hij dat er enkel een verbinding is met beperkte verbindingsmogelijkheden :s

boneless
6 July 2007, 08:59
dit heeft niet te maken met je accespoint lijkt me. is de draadloze ontvanger van de laptop wel goed geinstalleerd? geen verkeerde drivers oid?

PeterN
6 July 2007, 09:14
De melding 'beperkte verbindingsmogelijkheden' geeft meestal aan dat de verbinding tss pc en accespoint inorde is. Ze zien elkaar, maar dat wil nog niet zeggen dat ze elkaar verstaan.
Het wijst meestal op een beveiligingsfout (encryptie). Zet eens op beide geen beveiliging en enkel macadres beveiliging om te proberen? (geen wep of wpa opzetten)
Ook foute instellingen aan de pc zijde geeft zo'n foutmelding. Kijk op de Vista de firewall na als die niks blokkeerd.

lethiador
6 July 2007, 13:06
Ik heb de beveiliging van het access point (wep) afgezet maar dit had geen effect. ook heb ik in windows vista de beveiling van het draadloos netwerk door de firewall trachten af te zetten, evenals zonder enig resultaat. Dat de drivers niet degelijk geïnstalleerd zouden zijn, lijkt me kras, omdat het een nieuwe computer is en omdat hij wel de verschillende draadloze signalen oppikt.

In ieder geval bedankt voor de reeds gedane moeite!

PeterN
6 July 2007, 13:20
Je moet wel aan beide zeide de beveiliging afzetten:
Ga naar de bijgeleverde software van uw draadloze verbinding op uw pc. Zet daar WEP en WPA af. Daarna ga naar de settings van het accesspoint en daar WEP/WPA EN mac adress filtering af.

Nu is niks meer geëncrypt en kan je eens testen als het wel gaat. Zo weet je dat het zeker niet daar gezocht moet worden, want meestal zit daar wel het probleem ;)