Volledige versie bekijken : De gezondheid van een harde schijf



welsey1983
10 July 2007, 14:26
Hallo iedereen,

Sinds ruime tijd gebruik ik het programma HDD life pro,goed programma ivm de harde schijven enz... maar sinds dit weekend is er 1 harde schijf met een minder goede " gezondheid".Er staat bij Attentie !Gaat mijn schijf het binne enkele dage ofzo begeven?De prestaties zijn goed.
Wat zijn jullie suggesties ivm die 1 schijf?Ik heb in ieder geval al een back-up gemaakt voor het geval ze morge " dood " is.:good:

groetjes welsey

compuchrisje
10 July 2007, 19:42
Voor alle zekerheid een backup maken is geen overbodige luxe, of eventueel een image. Maar best mogelijk dat er qua software storende elementen zijn. Met een ruimbeurt en een defragmentatie kan je mogelijk al een veel positiever beeld krijgen. Is het erna nog hetzelfde, moet je op alles voorzien zijn.

Peter.B
10 July 2007, 19:52
eens kijken welk een merk van HDD je hebt en testen.kijk hier eens;
http://www.minatica.be/showthread.php?t=137

welsey1983
14 July 2007, 18:47
heb de software al op de pc staan(seagate)bij elke test geef hij " Fail ".Heb ze al eens geformateerd en gedefragmenteerd maar geen succes.Moet ik ze dan weggooie of valt er nog iets met aan te hange?

compuchrisje
14 July 2007, 22:52
Klinkt inderdaad niet gezond meer, als na format je nog steeds foutmelding krijgt. En àls er nog data op stonden, zullen die nu wel corrupt zijn geworden, dus onleesbaar. Je kan alsnog proberen met een freeware progje datarecovery (kijk even in onze downloadsectie daarvoor). En verder... even sparen voor een nieuwe zeker?

minoe
14 July 2007, 23:59
Misschien dit (http://nederland.softpicks.net/software/HDD-Regenerator_nl-35262.htm) eens proberen.Zelf nog niet getest.Als jij het wil proberen laat dan maar iets weten.

Peter.B
15 July 2007, 06:51
heb de software al op de pc staan(seagate)bij elke test geef hij " Fail ".Heb ze al eens geformateerd en gedefragmenteerd maar geen succes.Moet ik ze dan weggooie of valt er nog iets met aan te hange?
kan je niet via de testtool de fouten herstellen?

welsey1983
15 July 2007, 12:07
had al in men gedachte om een nieuwe schijf te kope,de deze is al 8jaar oud.Ik heb het programmake gedownload en ga het sebiet eens testen.ik laat jullie nog iets wete vd werking.via de testtool kan ik de foute niet herstellen.

God
15 July 2007, 12:41
8 jaar? netjes

een HD kost tegenwoordig niet meer zo superveel, koop je beter een nieuwe.

welsey1983
15 July 2007, 17:07
ze gooien ermee naar uwe kop,die prijze en keuze dat je er in hebt.had 160GB en denk er over na om eentje van 500GB te kope en in partities te delen.enige tips waar ik moet op lette bij de aankoop?Beste merk?die oude kan ik beter maar ineens weggooie?
grtz

compuchrisje
15 July 2007, 17:49
Weggooien is altijd zonde, er zijn altijd mensen die zulke dingen nog best kunnen gebruiken om zaken te testen. Mijn oude pc heeft een disk van 6 giga en viert binnenkort zijn 10e jaar. Ubuntu doet het hierop prima!

welsey1983
15 July 2007, 19:41
wat zou jij er dan mee doen?het kan dus zijn dat ze het elk moment begeeft?

mXX
15 July 2007, 21:55
hier bij mij in de buurt verkoopt een winkel een harde schijf van Maxtor voor €99, met een opslagcapaciteit van 250GB en is bovendien SATA. Als je geïntreseerd bent geef ik je het adres wel :).

g_man
15 July 2007, 22:02
hier bij mij in de buurt verkoopt een winkel een harde schijf van Maxtor voor €99, met een opslagcapaciteit van 250GB en is bovendien SATA. Als je geïntreseerd bent geef ik je het adres wel :).
Afzetters...een 250gig kost meer een kleine 70€ meer ;)

welsey1983
15 July 2007, 22:29
ik zou voor hetzelfde 70.50€ betale,heb men vaste pc winkel.
Dank u wel voor jullie antwoorde dit mag dicht !!!

THX