Volledige versie bekijken : crashende windows XP



God
12 July 2007, 12:19
Ok mijn pc crashed geregeld thuis.
Toen hij getest is in computerwinkel werkte hij perfect.
Ze zeiden dat het aan mijn tobo, muis of scherm moest liggen aangezien dat enigste is wat verschilt tussen config van mij en hun.

Ik heb tobo en muis keer vervangen door ander en problemen blijven.
Stroomkabel vervangen, same
Scherm ligt het waarschijnlijk niet aan.

Aangezien hij heel vaak in opstartscherm van windows (met die balkjes) blijft zitte denk ik dat het misschien aan Windows kan liggen.

Any suggestions to solve this problem?

Thx

Milo
12 July 2007, 12:31
Wel God ....

Als Almachtige zou jij het probleem moeten kunnen verhelpen ... btw hoe is het daar in den Hemel ... ?
Nee , een beetje duidelijkheid graag , zo kunnen we je verderhelpen ... want wij zijn maar mensen ... en hebben genoeg info nodig ....

Een chraxh ...... hmmmmm veel mensen vertellen zelf da hun pc crashed als hun Word juist blijft ' hangen '

Nja ....... :)
Ook codes , info die de pc meegeeft ..... .allez .... :)

God
12 July 2007, 12:38
thought I was pretty clear (as always :D)

Ik zal paar voorbeelden geven:
Vaak blijft hij gewoon hangen in het opstart scherm van Windows (met die balkjes dus) en dan bedoel ik ook echt vasthangen, niet dat hij wat trager opstart ofzo.
Of bijvoorbeeld heb ik al is een keer bij het opstarten een lichtblauwscherm met een zandlopertje in het midden gehad, waar hij dan bleef op staan.
Of het gebeurt ook dat hij wel opstart maar vanaf dat ik er dan begin op te werken, dat hij freezed (zo bleef hij vanmorge vastzitten toen ik een rar-file aan het extracten was)
...

Edit: any idea hoe ik Windows er opnieuw kan opzette zonder bestanden op mijn hd te wissen?

Milo
12 July 2007, 15:42
Ja zenne .
Je koopt een Externe Hd .
Copy pasted gewoon alle te saven info
En formateerd .

;)

Kokki
12 July 2007, 16:11
Of een tweede partitie maken en daar al je bestanden opzetten. De eerste (primaire) opnieuw formatteren en opnieuw wins-dows installeren :)

g_man
12 July 2007, 16:23
Al eens de herstelconsole geprobeerd? Geheugen al eens getest?

God
12 July 2007, 16:50
ok alles wat iet of wat waarde heeft staat op externe HD, maar toen ik wou formattere liep ij weer vast...

hoe formatteer je een pc die niet voorbij opstartscherm geraakt?

Peter.B
12 July 2007, 17:07
kan hij niet eens kijken in de logboeken of hij daar fouten vindt.
via "deze computer-beheren-logboeken. rechterkant systeem,dubbel op klikken.

God
12 July 2007, 19:31
hmm dat wil ik wel eens proberen, als hij nu nog zou werken...

één keer heeft hij gewerkt vandaag, was net lang genoeg om bestanden op externe HD te zette

Kokki
12 July 2007, 20:14
windows cd erin en installeren/formateren maar. Normaal gezien vraagt ie op een bepaald moment om te formateren.

gabriel
13 July 2007, 10:04
dag God
ik hoop dat ze in de hemel een woordje engels kennen
http://webcast.broadcastnewsroom.com/articles/viewarticle.jsp?id=8658-0

God
13 July 2007, 10:27
thx!
ik ben het nu aan het lezen, ziet er wel iets nuttig uit

PS: God spreekt alle talen jongen, zelfs degene die de mensen niet meer spreken. En als ik toch ergens een woord mocht tegenkomen dat net aan me ontsnapt dan laat ik het vertalen door één van mijn bevallige engeltjes

God
13 July 2007, 11:59
hmm kheb naar pc winkel gebeld en die hebbe gezegd dat ik dat recovery ding best niet kan doen want dan zouden er nog altijd fouten kunnen in blijven zitten.

format en opnieuw installeren is beste zeggen ze...

Edit: ok, ik zit nu in setup menu van windows dvd

heb 3 opties: installeren, recovery of setup verlate

die 2 laatste zijn dus al uitgeslote, maar nu had ik vraag over die eerste:
Is dit hetzelfde als een format en dan windows er terug opzetten, of wat doet dit juist?

Baloeke
13 July 2007, 12:34
Setup verlaten spreekt voor zichzelf he.
Een recovery gaat windows de beschadigde onderdelen terug installeren.
Als je kiest voor installeren gaat windows inderdaad eerst vragen of je de harde schijf wil formateren.
Kijk ook eens naar Tutorials (http://www.minatica.be/tutorials.php?do=file&id=22). Daar vind je een zeer mooi topic over de Herinstallatie Windows XP.

God
15 July 2007, 21:56
ok, hij is aan het formatteren nu
ik mankeer wel wat cd'tjes precies

welke drivers heb ik juist allemaal nodig, wil ik mijn pc terug laten werken?

Kokki
15 July 2007, 22:02
Dat zie je wel als je klaar bent. :) Bij configuratiescherm, systeem en dan apparaatbeheer. Alles met een geel vraagteken. Meestal staan die drivers op 1 cd (die bij je mobo zit). Meestal is het de netwerkkaart, vga en geluid. Als je een losse graka hebt, dan staat de driver op de cd die bij die kaart zat. Als je nog andere pci-kaarten in je pc hebt, dan heb je wellicht ook die drivers nodig (vb. wifikaart)

God
15 July 2007, 22:54
k thx, hij zit nu op 85%

Ik zal die cd al is beginne zoeke :d

Edit: probleem, lol. Ik heb gisteren alleen Windows geïnstalleerd (verder niets gedaan) en nu start ik mijn pc vandaag terug op en na scherm met balkjes krijg ik een zwart scherm met mijn muis (die ik nog wel kan bewegen)

any advice to solve this?

Edit2: ok hij is net weer eerste keer vastgelopen (na format dus). Dit is geen goed teken zeker? Weet er iemand aan wat het kan liggen?

God
16 July 2007, 16:12
Nieuw probleem: ik heb nog eens een format gedaan (is volledig clean nu) en nu wil ik verbinden met internet om nieuwste drivers eraf te halen (teneinde crashes te vermijden) maar het lukt niet

how do I solve this one?

Kokki
16 July 2007, 20:56
Heb je de driver van de ethernetkaart al? Anders moet je die met een andere pc afhalen. Eventueel checken met Everest of zo welk type kaart je hebt.

Baloeke
16 July 2007, 21:15
Nieuw probleem: ik heb nog eens een format gedaan (is volledig clean nu) en nu wil ik verbinden met internet om nieuwste drivers eraf te halen (teneinde crashes te vermijden) maar het lukt niet

how do I solve this one?
Deze staat, in principe mee op de cd van je moederbord. Samen met de drivers van je grafische kaart, geluidskaart,...

God
16 July 2007, 21:15
k ethernet controller staat er op, internet werkt

nu is hij volledig clean en werkend (heb er nog geen drivers op staan en van progjes alleen AVG zodat ik 'veilig' de up to date drivers van net kan halen)

voor één keer zit het eens mee (tot nu toe)...

Kokki
17 July 2007, 18:01
Succes :) enne mss best wat hout vasthouden :D

God
17 July 2007, 18:23
lol, k
de Nvidia driver staat er ook al op, en hij werkt nog
is nu 27 updates van windows aant installeren