Volledige versie bekijken : Aanmeldscherm verwijderen



ikbenben
15 July 2007, 11:29
Vroeger startte mijn pc op zonder dat ik de user moest aanklikken op het aanmeldscherm.Aangezien ik enige user ben heb ik dit dus toch niet nodig.
Sinds kort gaat dit dus niet meer,ik moet nu telkens een user aanklikken om verder op te starten.
Is er een mogelijkheid om dit aanmeldscherm terug te verwijderen?

KAPE
15 July 2007, 11:38
Zie hier - http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=609146/sc=fd3a22 - eens voor alle mogelijke methoden om je aan te melden in XP, met of zonder welkomsvenster.

ikbenben
15 July 2007, 11:47
Bedankt voor de link.
Ik haal er dit uit als info :

In een dergelijke situatie maak je één gebruikersaccount aan met beperkte rechten. Vervolgens in Start / Uitvoeren control userpasswords2 intikken en op enter te drukken. Daarna vink je "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te gebruiken" uit. Windows stelt je tot slot de vraag met welke account ( gebruikersnaam en het bijbehorende wachtwoord) er vanaf de volgende opstart automatisch bij het systeem moet worden aangemeld. Je kiest de zojuist aangemaakte account.

Ik heb het net geprobeerd maar als ik "userpasswords2" intik bij start/uitvoeren geeft hij een foutmelding dat hij dit bestand niet kan vinden.

Hanrez
15 July 2007, 11:55
start - configuratiescherm - Gebruikersaccounts - Gast account uitschakelen -manier waaop gebruikers aan of afmelden beiden aanvinken.
opnieuw opstarten.

ikbenben
15 July 2007, 12:09
De gastaccount was al uitgeschakeld.
Alleen "manier waarop gebruikers aan of afmelden beiden aanvinken" zie ik wel nergens staan.

Kan dit ook te maken hebben met NET passport?

Hanrez
15 July 2007, 12:14
na klik op configuratiescherm moet er 2maal op gebruikersaccount geklikt worden om juist venster tekrijgen.

KAPE
15 July 2007, 12:19
@ Ikbenben : Vreemd, ik heb even die procedure met "control userpasswords2" uitgeprobeerd en dat werkt als een trein. Hoeveel users heb je op je welkomsscherm en zijn dat administrators of gebruikers met beperkte rechten ?

@ Hanrez : de procedure die jij voorstelt schakelt wel het welkomscherm uit, maar dan moet je altijd inloggen met username en paswoord.

@ Ikbenben : de weg die Hanrez voorstelt komt uit op het scherm van de gebruikersaccounts en onder "account wijzigen" en "nieuwe account toevoegen" staat toch de optie "manier waarop gebruikers ..."

Voor alle duidelijkheid : met welke Windows werk je ? Misschien zitten daarin de verschillen die zich manifesteren ?

ikbenben
15 July 2007, 12:25
@Hanrez

gevonden,maar beide stonden wel al aangevinkt.

@KAPE

in ben zo stom geweest om "control" er vergeten voor te zetten :shy:

Nu heb ik het dus uitgevinkt.Moet enkel nog eens heropstarten om uit te proberen.

Ik heb enkel mijn account (admin) en de admin account.