Volledige versie bekijken : XP of Vista?



FraiD
17 July 2007, 22:15
Groet

Ik ben van plan een nieuw laptopje te kopen.
Er zijn geen specifieke vereisten voor: beetje geheugen etc (is voor gewoon cumputergebruik, internet, geen game)
Nu de vraag: beter XP of Vista?

boneless
18 July 2007, 10:02
Dat is een kwestie van smaak.

Feit is dat nog niet alle hardware en randapparatuur door Vista wordt ondersteund. En ook zijn er nog wel wat kinderziektes.

Zelf heb ik voor XP gekozen en er een Vista naast gezet. Dus heb ik de mogelijkheid om met Vista te spelen, terwijl ik bijna alles gewoon onder XP draai.

Mp3Tjoeper
18 July 2007, 10:56
Vista is noch lang niet astela-vista ;)

Zolang ik met xp kan doen wat ik wil doen,
zal het xp blijven hier hoor.

Maar smaken verschillen, en zoals al eerder hier vermeld op mina.
Vista en oudere hardware zijn niet altijd beste maatjes. :rolleyes:

gertj3
18 July 2007, 11:29
Ik blijf bij XP ;)

Baloeke
18 July 2007, 11:44
Als je een nieuwe laptop koopt, is er denkelijk het besturingsysteem Vista op voorgeinstalleerd. De drivers, voor het moederbord, grafische kaart, geluidskaart, ... zullen wel denkelijk voor Vista zijn uitgerust.

Nu zeg je voor gebruik van gewoon computergebruik en internet. Dan kan denkelijk Vista geen kwaad. Maar wat zijn de toekomstplannen? Ga je toch games spelen, of ga je er, misschien voor de school, wat speciale programma's die je nodig hebt voor je studies? Dan moet je natuurlijk zijn of je die programma's met Vista kan gebruiken.

Natuurlijk zitten er in Vista nog wat kinderziektes, maar die zullen in de toekomst wel opgelost worden. De vraag is alleen hoelang gaat dit duren, voor de ziektes genezen zijn.

Keystroke
18 July 2007, 16:34
Valt te zien wat voor laptop je koopt, als je vista wil draaien en een paar zware programma's (spelletjes) dan moet je toch wel 2 GB ram hebben.

Zelf heb ik vista en alles draait prima. Het ziet er ook gwn mooier uit dan xp :D

Kokki
18 July 2007, 17:39
Natuurlijk zitten er in Vista nog wat kinderziektes, maar die zullen in de toekomst wel opgelost worden. De vraag is alleen hoelang gaat dit duren, voor de ziektes genezen zijn.

Voor sommige dingen betwijfel ik dat. Een kennis heeft vista en een oudere webcam (2 jaar oud mss). Natuurlijk geen vista drivers te vinden, en die zullen er ook niet komen volgens de website van de fabrikant (Logitech).
Als je hardware moet vervangen omdat vista er niet mee overweg kan, dan vind ik dat toch zonde.