Volledige versie bekijken : high end systeem juli-augustus!



namaste
19 July 2007, 23:45
Ik wil toch wel even kwijt, dat het me een raadsel is :oink:dat de graka voor het high end systeem van juli-augustus de nieuwste ati is...
Deze kaart presteert volgens verschillende benchmarks slechter dan het kleine broertje van de 8800 GTX! (de 8800gts dus)
En deze ati kaart moet dan een antwoord zijn op de GTX...
EN deze graka van ati verbruikt zeer veel stroom...
voor een high end systeem vind ik dit toch wel een slechte keuze...

g_man
20 July 2007, 18:46
Om te beginnen, staat er 'antwoord' ... er staat nergens geschreven dat de HD2900XT 'beter' presteert dan de 8800GTX.
Louter prestatiegericht bekijken, is de 8800GTX de beste keuze, maar dan ook meteen de duurste keuze. (Tenzij je nog meer geld ter beschikking hebt en je er 2 in SLi kan permiteren.)
Ik weet niet waar jij je benchmarks vandaan haalt, maar de HD2900XT scoort in ELKE bench beter dan de 8800GTS, zelfs tot 20% beter!
Verder gaat het, bij het samenstellen van een config niet over wat 'ik' denk/vind/koop/... maar over wat de beste prijs/kwaliteitsverhouding is.
Zolang er geen tegenhanger was, moest je wel gaan voor de 8800GTX (tenzij je budgetbeperkt werkt), nu is er wél een alternatief, namelijk een kaart tussen de 8800GTS en de 8800GTX, die evenveel en soms minder kost dan de 8800GTS. Zoals ik ook al vermeldde, heeft ATi op andere vlakken een stap vóór op nVidia; een verbeterde ondersteuning voor HDMI ( inclusief audio en dual-link HDCP), de universele videodecoder (incl. H.264 én VC-1) en de speciale tessalation unit. (een truc om 3D-objecten zonder veel extra moeite een stuk mooier te maken, ...).
Tenslotte is het onze plicht om te laten zien wat er aanwezig is op de markt, zoniet zouden de configs er maanden lang identiek uitzien en zou niemand er op den duur nog oog voor hebben. Nu proberen wij regelmatig wijzigingen door te voeren, die niet altijd beter zijn/ maar daarom ook niet slechter.
We doen ons best om iedereen tevreden te stellen, maar blijkbaar slagen we daar niet in. :damn:

namaste
21 July 2007, 15:13
Het is wel absurd als je gaat kijken naar de prijs want de 8800 kost 120€ meer dan de ati... en als je al plus minus 2000 euro gaat uitgeven dan komt het niet meer aan op 120 euro minder of meer..
maar ik begrijp uw punt wel, maar dacht dat de rubriek high end systeem, puur voor de prestaties was en niet echt voor de prijs...blijkt dat dit dus wel is..
mijn excuses dan :)

Keystroke
22 July 2007, 17:10
Als je puur voor de prestaties wilt gaan moet je gwn van alles het duurste nemen, niet echt een topic waard...

Ik vind g-man's configs altijd de moeite om te lezen, veel afwisseling en duidelijke omschrijvingen :good: