Volledige versie bekijken : Probleem met toetsenbord



MartijnVDD
20 July 2007, 11:19
Vanmorgen startte ons mama de pc op en deed het toetsenbord het niet meer.
Het is een draadloos toetsenbord die bij de muis hoort en de muis doet het perfect.
Als ik het toetsenbord aansluit op de laptop werkt hij dan ineens weer wel, dus het ligt duidelijk aan de pc.
Een ander toetsenbord deed het trouwens ook niet.

Als ik naar Configuratiescherm > Toetsenbord ga, dan staat het merk van mijn toetsenbord er niet bij...

Weet iemand wat er gaande is en hoe ik dit oplos?

g_man
20 July 2007, 18:13
Verwijder alles eens wat erbij staat van toetsenbord, en dan opnieuw opstarten en "wizard nieuwe hardware" laten lopen...

MartijnVDD
20 July 2007, 18:54
Wat moet ik precies verwijderen?

Als ik "Wizard Hardware toevoegen" doe, vraagt hij eerst of ik het apparaat dat ik wil installeren al aangesloten heb, ik selecteer "ja" en dan krijg ik een lijst. Het toetsenbord staat niet in die lijst...

De muis staat er wel tussen...

EDIT: Is er voor de rest niemand die mij kan helpen? =S
Ik zou dit liefst zo snel mogelijk oplossen...

ghost
20 July 2007, 23:30
Welk toetsenbord heb je ? Heb je ook al eens geprobeerd om uw software wat er bij is opnieuw te installeren? Is de muis en het toetsenbord hetzelfde merk en versie, zoja heb je aleens vanonder gekeken bij uw toetsenbord en muis als het op de zelfde channel staat , of op de ontvanger die aangesloten is aan uw poort? Plus heb je ook al eens geprobeerd voor systeemherstel?

MartijnVDD
21 July 2007, 11:33
Logitech Cordless Internet Pro Y-RK56A ofzoiets...
Ik denk niet dat er software bij hoort omdat het toetsenbord perfect werkte toen we het aansloten op de laptop zonder installatie.
Muis en toetsenbord zaten in één doos en zijn allebei van Logitech, dus ik vermoed dat ze ook dezelfde versie zijn.
Waar kan je die channels zien?
Systeemherstel heb ik nog niet gedaan.

Maar volgens mij ligt het probleem bij de computer want een ander toetsenbord deed het ook niet.

ghost
21 July 2007, 12:11
Logitech Cordless Internet Pro Y-RK56A ofzoiets...
Ik denk niet dat er software bij hoort omdat het toetsenbord perfect werkte toen we het aansloten op de laptop zonder installatie.
Muis en toetsenbord zaten in één doos en zijn allebei van Logitech, dus ik vermoed dat ze ook dezelfde versie zijn.
Waar kan je die channels zien?Systeemherstel heb ik nog niet gedaan.

Maar volgens mij ligt het probleem bij de computer want een ander toetsenbord deed het ook niet.

Normaal gezien vanonder , maar kan goed zijn dat jij dat niet hebt . Meestal heb je ook een reset knopje dat moet je dan met een tandestoker in dat kleinne gaatje prikken.
Ik hoop dat systeemherstel soelaas heeft gebracht?

MartijnVDD
21 July 2007, 13:06
Als ik een systeemherstel wil doen krijg ik de volgende melding:

Systeemherstel is door het groepsbeleid uitgeschakeld. Neem contact met de domeinbeheerder op als u Systeemherstel wilt inschakelen.

ghost
21 July 2007, 13:59
Dan denk ik toch niet dat je een systeemherstel kunt doen , want staat bij u uitgeschakeld, was sjans nu (misschien) nuttig geweest. Edit misschien iemand anders nog een idee?

MartijnVDD
21 July 2007, 14:03
Kan ik die niet inschakelen?

g_man
21 July 2007, 14:10
Kan ik die niet inschakelen?
Dat brengt nu geen oplossing meer...maar kan je idd inschakelen.

Start > programa's > bureauaccessoires > systeemwerkset > systeemherstel

Terug on topic...is dat een USB of PS2 toetsenbord? ALs het één --> probeer het ander eens. :)

MartijnVDD
21 July 2007, 14:12
De ontvanger moet ik met een USB kabel aan de pc verbinden als je dat bedoelt.
Wat is PS2? ^^

g_man
21 July 2007, 14:21
http://users.telenet.be/g_man/ps2.jpg

Moest eigenlijk PS/2 zijn... :)
Soms kan het zijn dat het op USB niet werkt maar op PS/2 wel. Meestal wordt bij zo'n USB toetsenbord een verloopstukje van USB-->PS/2 meegeleverd. Probeer dat eens.
Edit: als je op PS/2 aansluit, wel de PC opnieuw opstarten.

MartijnVDD
21 July 2007, 14:44
De muis gebruikt dezelfde ontvanger en doet het wel, maar ik zal voor alle zekerheid eens kijken of er zo'n stukje bij zit...

Nope, geen PS/2 kabel, maar een ander toetsenbord MET PS/2 deed het ook niet...
Het ligt dus aan de pc.

Mss ook nog even erbij vermelden dat het de ene dag wel deed en de volgende dag niet meer.

Ook denk ik dat hij geen toetsenbord vindt omdat die niet vermeld wordt bij configuratiescherm terwijl hij weldegelijk is aangesloten.

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp. =)

Zou het iets met spyware te maken kunnen hebben?