Volledige versie bekijken : Uitval 23 Juli



PeterN
24 July 2007, 16:41
Afgelopen dag hebben we uitgelegen.

We zijn al een paar maand aan het sukkelen dat onze server zonder reden ineens crached. De ene keer werkt hij een week, de andere keer (net gelijk nu) meer dan een maand zonder problemen.
Zulke fouten zijn moeilijk te vinden...

We hebben sterke vermoedens dat onze harde schijven het probleem vormen. Daarom zullen we in de loop van de week onderhoudswerken doen, waarbij twee nieuwe hd's worden gestoken. Van deze gelegenheid maken we dan ook gebruik om onze software te upgraden.

Meer hierover zullen jullie nog horen ;)

Onze excuses voor het ongemak,

Het Minatica team ;)

robbedoeske_007
24 July 2007, 16:45
alvast bedankt voor deze informatie
Het is idd niet leuk dat de server elke keer uitvalt maar nu is hij weer online :)

timberke
24 July 2007, 16:49
blij dat we weer online zijn.bedankt voor jullie inzet.

boneless
24 July 2007, 16:52
woohoo up and running!

wederom bedankt voor alle inzet die jullie geven voor deze site!

Mp3Tjoeper
24 July 2007, 17:00
En toch zijn we de crew steeds dankbaar ;)

Niet voor die crash natuurlijk hé :D

Maar wel na de crash, want dan is het weer Minatica Time :good:

Thanx Crew

eplerra
24 July 2007, 17:33
Bedankt jongens, voor de onafgebroken inzet! :good:

Mimosa
24 July 2007, 17:59
Afgelopen dag hebben we uitgelegen.

We zijn al een paar maand aan het sukkelen dat onze server zonder reden ineens crached. De ene keer werkt hij een week, de andere keer (net gelijk nu) meer dan een maand zonder problemen.
Zulke fouten zijn moeilijk te vinden...

We hebben sterke vermoedens dat onze harde schijven het probleem vormen. Daarom zullen we in de loop van de week onderhoudswerken doen, waarbij twee nieuwe hd's worden gestoken. Van deze gelegenheid maken we dan ook gebruik om onze software te upgraden.

Meer hierover zullen jullie nog horen ;)

Onze excuses voor het ongemak,

Het Minatica team ;)
Heb het vandaag ondervonden. Hield mijn hartje vast... Maar oef! We zijn er weer! En dat is leuk!

Keystroke
24 July 2007, 18:05
Onze excuses voor het ongemak



Excuses aanvaard :p

Ik hoop dat jullie het probleem vinden en bedankt om ons op de hoogte te houden

compuchrisje
24 July 2007, 18:21
't Is dank zij Jelle dat we weer es draaien. De crew had gisteren al flinke ontwenningsverschijnselen, nog geen 12 uur na het begin van de "ontbering". Kilo's vingernagels zijn gesneuveld. We waren nog nét niet aan de zenuwpillen toe. Ik denk dat wij dus op zijn minst dubbel zo opgelucht zijn dan de leden!

Baloeke
24 July 2007, 18:42
Inderdaad, het was weer even geleden dat wij de nevenwerkingen moesten trotseren. Ben toch opgelucht, dat de site weer online is.

g_man
24 July 2007, 18:52
Dat wordt idd weer een tripje naar 'Brussels' en wsl 'by Night'... om de HDD te vervangen. Maar beter ten halve gekeerd dan helemaal verkeerd... :) ;)

rap
24 July 2007, 20:04
Thanks voor jullie inzet.

Grtz

rap

2B's
24 July 2007, 20:48
Als jullie er niet waren, dan was miniatica er evenmin. Weten wat ik nu weet... ik zou verloren lopen op het internet. Bedankt voor jullie goede zorgen!

wolfskin
24 July 2007, 21:42
THANKS dat jullie dit weer allemaal doen voor ons!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

namaste
24 July 2007, 23:08
Wooow, algoe dat deze mededeling werd gepost...
want ik dacht even dat het probleem bij mij lag :D

no problem dat de site even offline was, het is jullie schuld niet he!
en ondanks het feit dat jullie hier niet voor worden betaald vind ik dat jullie heel goed je "job" doen ;)

proficiat(y)

nightraver
24 July 2007, 23:27
't Is dank zij Jelle dat we weer es draaien. De crew had gisteren al flinke ontwenningsverschijnselen, nog geen 12 uur na het begin van de "ontbering". Kilo's vingernagels zijn gesneuveld. We waren nog nét niet aan de zenuwpillen toe. Ik denk dat wij dus op zijn minst dubbel zo opgelucht zijn dan de leden!

Amaai ik werd gisteren avond zo wat gek thuis, ik ben dan misschien niet gedurig aan het posten hier, maar gewoon aan het doorlezen van de posten, en zelfs dat ging dus niet, ik liep verloren op mijn pcke gisteren. Dus ja gisteren eigenlijk niks zinnigs gedaan op de pc, en hoe raar het ook klinkt, ik heb hier nog wel wat job liggen voor het forum, maar ik was zo teleurgesteld dat ik er niet op kon dat ik er totaal geeen zin in had.
Ben dan ook blij dat het nu opgelost is, en hopelijk biedt het plaatsen van nieuwe schijven en bijwerken van de software eindelijk soelaas, zodat we niet te veel van die ellendige avonden meer moeten meemaken. :D

siegy
25 July 2007, 00:34
Thanx crew :good: mede dat ik het weer overleefd heb :bow:

en met mij vele anderen leden :eek:

sykke
25 July 2007, 08:51
Bedankjes voor het ganse minatica team :thx: :bow: :clap: :good:

ajaxloverr
25 July 2007, 10:21
ik denk dat de beste oplossing is, backup maken alle schijben leeg halen en alles er opnieuw opzetten, dat vind ik altijd dè oplossing als een probleem niet te vinden is... Maar gelukkig is Minatica weer online!

nojs
25 July 2007, 12:33
voor onze peter is het nog het ambetanst van allemaal denk ik
die moet telkens naar brussel rijden

ghost
25 July 2007, 12:43
voor onze peter is het nog het ambetanst van allemaal denk ik
die moet telkens naar brussel rijden

Ik denk dat peter, beter een abbonnement neemt bij de spoorwegen:evil::lol:

siegy
25 July 2007, 12:49
voor onze peter is het nog het ambetanst van allemaal denk ik
die moet telkens naar brussel rijden

Ja wie weet het?
dan is hij daar ook weer eens geweest ........
alles heeft zijn voor en nadelen !

In iedergeval blij jullie gezond weer terug te zien :good:

PeterN
25 July 2007, 12:54
Lol ik heb het daar allang gezien hoor ;)

Maar deze keer was het Jelle die er is langs gegaan. Ik wacht nog op sponsors van bezinestations :)

siegy
25 July 2007, 15:45
Lol ik heb het daar allang gezien hoor ;)

Maar deze keer was het Jelle die er is langs gegaan. Ik wacht nog op sponsors van bezinestations :)

Oké ;

wij begrijpen hieruit dat de auto niet op water rijd ,,,hè hè...!

dus moet er eff met de pet rond gegaan worden......!!!!

,,ATENTIE" lieve Leden'... SPONSOREN http://img411.imageshack.us/img411/904/sponsorenkz4.jpg gezocht,,!!!

gelieve een NR op te geven

compuchrisje
25 July 2007, 16:31
Zou idd niet zo'n slecht gedacht zijn Siegy. Peter zijn abo bij tankstations loopt laatste tijd de spuigaten uit, server kan een beautybeurt gebruiken... en nog wat zaken om ons forum drijvend te houden.
Als we echt gaan zinken blazen we de hoorns wel...

boneless
25 July 2007, 16:34
Er moeten toch bedrijven zijn die hier willen adverteren? Hoeveel unieke bezoekers trekken jullie op een dag?

Pjj
25 July 2007, 16:37
Veel. :p

siegy
25 July 2007, 20:12
Er moeten toch bedrijven zijn die hier willen adverteren? Hoeveel unieke bezoekers trekken jullie op een dag?

Globale bezoekers en postings zonder reacties op de onderwerpen

Bezoekers ---Alleen al, bij Topic Mooie-PPS'jes ± =19.628
postings bij forum Info-------------------------- ±= 6.000
postings bij Forum Hardware-------------------± = 33.000
postings bij forum Software-------------------- ± = 33.000
postings bij Pc beveiliging---------------------- ± = 19.000
postings bij Development----------------------± = 16.000
postings bij Games-----------------------------± = 14.000
postings bij Off Topics--------------------------± = 24.000
zonder de reacties geteld totaal bezoekers-------± = 165.000 tot nu :good:

PeterN
25 July 2007, 20:13
EVEN AANDACHT:

Er zijn onderhoudswerken voorzien aan de server zoals voorheen beschreven (2 nieuwe hd's en nieuwe soft) op zaterdagavond as. Hierdoor zullen we dus een tijdlang niet beschikbaar zijn.
De onderhoudswerken zijn niet afgehandeld op een half uur, dus het kan zijn dat we toch enkele uren (tot zondag morgen) uitliggen.

Hopelijk gaat alles vlot en komen we geen problemen tegen ;)

Kokki
25 July 2007, 20:15
Bedankt voor de mededeling Peter, en voor al de moeite die jullie erin steken.
Veel sterkte gewenst. Hopelijk hebben jullie niet te veel tegenslag.

Baloeke
25 July 2007, 21:05
Veel geluk peter met de onderhoudswerken. Hopelijk heb je geen tegenslagen en loopt alles naar wens.

Phil O'Sophe
25 July 2007, 22:28
Afgelopen dag hebben we uitgelegen.

We zijn al een paar maand aan het sukkelen dat onze server zonder reden ineens crached. De ene keer werkt hij een week, de andere keer (net gelijk nu) meer dan een maand zonder problemen.
Zulke fouten zijn moeilijk te vinden...

We hebben sterke vermoedens dat onze harde schijven het probleem vormen. Daarom zullen we in de loop van de week onderhoudswerken doen, waarbij twee nieuwe hd's worden gestoken. Van deze gelegenheid maken we dan ook gebruik om onze software te upgraden.

Meer hierover zullen jullie nog horen ;)

Onze excuses voor het ongemak,

Het Minatica team ;)

Geen excuses nodig Peter !
Beter deze uitval dan "haaruitval" ! :lol:

Mimosa
26 July 2007, 10:17
We hopen en duimen samen met jou, Peter en met de ganse crew, dat alles goed en zonder al te veel voorziene of onvoorziene tegenslagen mag gebeuren. ;) :bow::good: