Volledige versie bekijken : Draadloos internetten



Martin
25 July 2007, 08:04
Heb thuis een Laptop en internet draadloos via Telenet en een Router
Een vriend van mij heeft een soortgelijke verbinding.
<O:p</O:pVraag:
Als ik bij deze vriend met mijn Laptop ook draadloos wil surfen wat moet ik doen of is dit niet mogelijk?

g_man
25 July 2007, 08:06
Het draadloos netwerk detecteren en erop aanloggen... :)

Martin
25 July 2007, 14:46
Dank voor de reactie maar kun je iets specifieker zijn aub.
Het volstaat dus niet om aan te sluiten aan de router. En dan...?

Kokki
25 July 2007, 15:25
Je moet jue laptop aanpassen aan zijn beveiliging. Als hij een wep of wpa-key heeft ingesteld, dan moet jij die ook ingeven.
Als hij MAc-beveiliging heeft opstaan, dan moet hij het MAC-adres van je laptop ingeven in zijn router.
Als hij SSid-broadcast heeft afstaan, dan moet jij de juiste ssid ingeven.
Je kan altijd via een kabel werken, dat is het makkelijkst.

Martin
25 July 2007, 17:43
Bij deze hartelijk dank voor deze informatie

Martin
26 July 2007, 07:48
Echter nog enkele vragen: De vriend is bij mij thuis geweest en zijn Laptop detecteerde onmiddellijk mijn draadloos internet. Moest wel eerst de webkey ingeven. Heb dat niet gedaan omdat ik niet goed weet wat de gevolgen kunnen zijn.
Vragen:
Als ik de webkey ingeef heeft men dan verbinding met internet maar heeft men ook toegang tot mijn Laptop en Desktop?.
Dat wil ik natuurlijk niet.
Als ik de webkey verander moet ik ook iets veranderen aan Destop en Laptop.

boneless
26 July 2007, 08:27
WEP key bedoel je?

In principe heeft hij dan geen toegang tot je desktop en laptop, daarvoor zou je een netwerk moeten installeren.
Als je de WEP key verandert in de router, moet je deze inderdaad ook veranderen in de desktop en laptop.

Martin
26 July 2007, 09:30
Juist WEP key
Ik heb wel een netwerk tussen mijn Desktop en mijn Laptop hoor.
Mijn WEB key kan ik alleen maar detecteren als ik het ip adres van de router ingeef http://192.168.0.1
Weet absoluut niet waar ik deze key in mijn Desktop en Laptop moet veranderen.
Ik had al verhalen gehoord dat men probleemloos via een andere pc kon inloggen. Blijkt dus toch niet te kunnen?

boneless
26 July 2007, 09:39
Alles kan natuurlijk. Maar normaal gesproken moet diegene dezelfde netwerkinstellingen hebben. En wanneer hij dat al heeft kan hij alleen de gedeelde documenten zien.

WEP key veranderen doe je bij je eigenschappen voor draadloze verbinding. Tabje draadloze netwerken. Vervolgens betreffende netwerk selecteren en eigenschappen. Daar kun je de key veranderen. Maar dan moet je het wel in je router hebben veranderd he!

Hoop dat ik een beetje logica uitkraam...

Martin
26 July 2007, 15:21
Heb mij denk ik niet duidelijk uitgedrukt. Huidige situatie:
Desktop (met XP) is via de modem van Telenet verbonden met een Router. Router is verbonden met Desktop. Laptop (met Vista) is draadloos
Op Destop moet en kan ik ook niets veranderen ( is niet draadloos
Dat is mijn Web key op de router
http://img101.imageshack.us/img101/7549/screenshot008pr3.jpg
<O:p
Laptop is met Vista en dit is de beveiligingssleutel. Blijkbaar niet gelijk en ik weet ook niet hoe dit komt. <O:pHeb de laptop gekocht met de router en alles werd geïnstalleerd in de winkel.
http://img249.imageshack.us/img249/6089/screenshot015tg2.jpg

Kokki
26 July 2007, 16:20
Kan jij weten wat die bolletjes voor staan? Als het werkt (en dat doet het blijkbaar) dan is daar de goede key ingegeven. Volgens mij is dat altijd hetzelfde aantal bolletjes dat je daar ziet staan.
Maar dat is idd de plaats waar je die key moet veranderen als je dat wil.

Martin
26 July 2007, 17:46
Ik weet niet waar deze bollekes voor staan. En deze code is zeker niet dezelfde als in mijn router gezien het aantal.
Heb een e-mail nu naar de winkel gestuurd om deze code te weten.

Kokki
26 July 2007, 20:01
Volgens mij zijn dat altijd en overal evenveel bollekes. Dus het aantal bollekes is standaard. Aangezien je kan inloggen is je code juist :)
Typ je code maar eens opnieuw in, en tel daarna die bollekes maar eens :)

Martin
26 July 2007, 22:04
Je bedoelt dus wel de code die ik in de router heb. Web Key zoals aangeduid in mijn vorige afbeelding. Daar heb ik een lange code en in de Laptop heb ik maar 9 bolletjes. Ben altijd een beetje bevreesd dat ik het verkeerd zal doen. Sorry voor mijn misschien overdreven voorzichtigheid en het vragen.

compuchrisje
26 July 2007, 22:48
"Het aantal bolletjes" is zoals gezegd gewoon een standaard weergave, het geeft NIET het aantal ingevoerde tekens in, zodra je hebt geënterd, zelfs na je 27 tekens, zullen het 9 bolletjes blijven.
De code is in encryptie, dus op normaal gebruikersniveau niet te achterhalen. Een échte beroepshacker zal het een lachertje vinden, maar dan moet je wel héél interessante info hebben staan.
Toegang via je router, betekent enkel toegang via deze router op het internet. Als het niet op je eigen pc is ingesteld om bestanden te delen, zal er niemand in jouw pc kunnen snuffelen.

Martin
27 July 2007, 09:17
Dank voor deze geruststelling. Dit geeft mij dan ook volledige zekerheid. Beetje verwarrend door het aantal karakters.
<O:p</O:p
Verder veronderstel ik:
Als een persoon bij mij komt met zijn Laptop en wil internetten ik mijn WEB key zonder gevaar kan geven. Is dus ook niet nodig om de WEB key steeds te veranderen.