Volledige versie bekijken : probleem in outlook express



helaxis
25 July 2007, 19:21
ik kan nl geen mails meer verwijderen, als er een mail geselecteerd staat kan ik dat niet meer verwijderen, niet via delete en ook niet via de verwijderen-knop, ook niet via control-D, ik heb ook al eens geprobeerd om die de verslepen naar de verwijderde items, het lukt niet

Anders kan ik nog perfect e-mails ontvangen en versturen, no prob.

Weet iemand een oplossing?

dank u!

berger
25 July 2007, 19:41
Waarschijnlijk is er iets verkeerds aan het bestand waarin uw mails worden bewaard. Indien je de mails in uw postvak in niet meer nodig hebt zou ik gewoon outlook express sluiten, de dbx map van Postvak In met de windows verkenner verwijderen en outlook express opnieuw starten.
Indien je die mails niet wenst te verliezen wordt het een gans ander verhaal.

KAPE
25 July 2007, 20:31
Heb je dit alleen in je Postvak In of kan je ook niet verwijderen uit de andere mappen ? Zo ja, is de oplossing van Berger de goede. Maar ... indien je de mails van je Postvak In wil bewaren kan je dit met DBXtract. Kan je hier downloaden : http://www.pcworld.com/downloads/file_download/fid,23383-order,1-page,1-c,email/download.html
Verwijder dan de map Postvak IN.dbx die zich op de standaardlocatie C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\ Identities\... lang cijfer\Microsoft\Outlook Express bevindt en start dan OE terug op. Er wordt een nieuwe (lege) map Postvak IN aangemaakt ... en probeer dan eens opnieuw of verwijderen nu wel lukt.

berger
25 July 2007, 22:32
Mijn ervaringen met dbxtract zijn eerder positief, maar als ik het goed onthouden heb worden berichten groter dan 5 Mbytes niet weerhouden, die gaan dan alleszins verloren.

KAPE
25 July 2007, 22:48
Zou kunnen, is mij niet bekend ... maar dat zijn al redelijk grote berichten en de massa van de mails zal wel kleiner zijn, neem ik aan.

berger
26 July 2007, 12:06
Dat is juist.
Ter informattie : http://users.skynet.be/freeware/Handleiding/dbxtract.html

KAPE
26 July 2007, 18:51
Bedankt voor de info.

helaxis
27 July 2007, 23:58
bedankt voor de reakties allemaal

het probleem is vanzelf opgelost door alle berichten te comprimeren

daarna kon ik weer verwijderen

grtz

Baloeke
28 July 2007, 00:37
Weeral een tipje dat we kunnen gebruiken. We zetten hier maar een slotje op