Volledige versie bekijken : Google updater



Sarana
25 July 2007, 22:28
Vandaag deed ik een scan met AVG virusscanner en die vond niks. Vervolgens deed ik een scan met Dr. Web CureIt en die gaf Google Updater op als mogelijke Trojan downloader. Kon enkel Move uitvoeren want was Incurable.
Is Google nu ook al onbetrouwbaar of hebben ze dat virus opzettelijk die naam gegeven om je te misleiden?

Pjj
26 July 2007, 15:35
Die naam zo geven kan wel, dat zijn zo trucjes.
Ook een lettertje verschil of een andere map (system32 ipv windows of omgekeerd) zijn veel gebruikte trucjes.

Voor de rest heb ik nog nooit van google updater gehoord? :p
Volgens mij maakt Google Updater gewoon gebruik van internet op automatisch updates te downloaden. Beetje zelfde als een trojan dus.

Google is wel nog betrouwbaar hoor :p

Sarana
26 July 2007, 17:15
Hai Pjj,

Mag ik die Google Updater dan laten werken? Het is mijn Comodo Firewall die de hele dag door vraagt of Google updater mag contact maken met het internet.
Nu dat Dr. Web Cure It het voor een Trojan zag weet ik het niet zeker.

Jij kent Google Updater niet? Of gebruik je Google niet?
Het is toch raar dat Google dagelijks nieuwe updates zou uitvoeren?

Rosty
26 July 2007, 17:45
Vandaag deed ik een scan met AVG virusscanner en die vond niks. Vervolgens deed ik een scan met Dr. Web CureIt en die gaf Google Updater op als mogelijke Trojan downloader. Kon enkel Move uitvoeren want was Incurable.
Is Google nu ook al onbetrouwbaar of hebben ze dat virus opzettelijk die naam gegeven om je te misleiden?

Is geen trojan hoor.

Sarana
26 July 2007, 17:56
Bedankt Rosty :)

Mosquitos
26 July 2007, 18:02
Als je niet zeker bent kan je de file uploden naar virustotal (http://www.virustotal.com/) om te kijken of het een trojan is.

Pjj
26 July 2007, 18:43
Hai Pjj,

Mag ik die Google Updater dan laten werken? Het is mijn Comodo Firewall die de hele dag door vraagt of Google updater mag contact maken met het internet.
Nu dat Dr. Web Cure It het voor een Trojan zag weet ik het niet zeker.

Jij kent Google Updater niet? Of gebruik je Google niet?
Het is toch raar dat Google dagelijks nieuwe updates zou uitvoeren?

Ik gebruik niets van google buiten de website en google earth..