Volledige versie bekijken : merkwaardig probleem moederbord



koenie
26 July 2007, 19:50
hallo,

ik heb een moederbord in occasie gekocht, amd sempron.. , type weet ik niet precies het was iets van een 1.80Ghz,
nu ik sluit het moederbord aan.. voeding, harde schijf 256mb ram ddr en behuizing gevezen..
ik wil de pc opstarten en de ventilator begint te draaien.., en verder gebeurt er niks, scherm blijft zwart;

heeft er iemand raad? moederbord kapot?

ik geraak er maa rniet wijs uit..

alvast bedankt,

koen

Keystroke
26 July 2007, 20:41
Een amd sempron is een processor, dus geen moederbord. :p

Kijk eerst eens of alles wel goed op zijn plaats zit.

Met je vorige processor werkte hij wel?

Welk moederbord heb je? Het kan zijn dat de processor niet compatibel is met het moederbord.

g_man
26 July 2007, 20:50
Ik lees moederbord, processor, voeding, harde schijf, geheugen ,...maar niks van grafische kaart...dus datgene dat je beeld geeft.
Ofwel heb je een aparte kaart...wsl niet...ofwel heb je een onboard chip, maar die moet je wél "aan" zetten in je BIOS.

mXX
27 July 2007, 08:18
Ik lees moederbord, processor, voeding, harde schijf, geheugen ,...maar niks van grafische kaart...dus datgene dat je beeld geeft.
Ofwel heb je een aparte kaart...wsl niet...ofwel heb je een onboard chip, maar die moet je wél "aan" zetten in je BIOS.

Had hier ook juist aan gedacht

koenie
27 July 2007, 10:33
ik heb dit moederbord gekocht samen me processor er in, deze processer is standaart van dit moederbord dus dit moet normaal perfect werken. de grafische kaart is on-board, je zegt dat je deze moet "aan" zetten, maar hoe geraak ik in de bios als ik helemaal niks op mijn scherm krijg?? type van moederbord weet ik niet precies, vind ik zelf spijtig anders had ik al eens kunnen rondkijken op internet..

alvast bedankt vor jullie spoedige hulp!!!
froeten,
koen

ajaxloverr
27 July 2007, 19:41
moederbord is dus kapot

g_man
27 July 2007, 20:52
Ja, je moet tijdens het opstarten ALTIJD de post (dat zwarte scherm met witte letters) zien...dat heeft niks met de grafische kaart of onboard chip te maken. Als je dit niet ziet kan ik alleen het ^^ beamen. :)

Clioke16V
27 July 2007, 22:38
Mss voor zeker te zijn mobo resetten ?

koenie
27 July 2007, 23:11
mobo resetten, is dit gewoon het betterijtje er even uithalen? of moet er nog iets meer gebeuren?

alvast bedankt,
koen

eventure
28 July 2007, 00:01
CMOS jumper verzetten kan je ook doen .... Dit zie er ongeveer zo uit ...
Gewoon afhalen en pinnetje opzij zetten, zodat het pinnetje dat vrij was ook bedekt is en het middelste ook. FF wachten en dan trug goed zetten ;)

http://www.wikihow.com/images/e/ec/Cmos-1-.jpg