Volledige versie bekijken : windows xp herstart altijd



dewoef
2 August 2007, 22:46
de kinderen hebben met de pc bezig geweest en het resultaat problemen
pc herstart altijd opnieuw
ik krijg de mogelijkheid om met pijltjestoets te gaan naar

de comp.herstarten met de laatst gekende bestanden
de comp.herstarten
en nog een mogelijkheid maar dit kan ik niet juist specificeren

wie wil er mij helpen om deze pc met windows xp prof weer aan de praat te krijgen
de groetjes van dewoef

slijkdabberke
2 August 2007, 23:25
heb je al eens geprobeerd om in veilige modus op te starten
en als dat lukt kun je via start alle programma's en msconfig eens naar je boot.ini
zou er zo moeten uitzien
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOW S
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
en anders mischien met de xp cd je mbr herstellen via de recovery console

dewoef
3 August 2007, 03:22
al bedankt slijkdabberke
1) dat opstarten in veilige modus hoe doe je dat juist welke toets moet je gebruiken om in veilige modus te geraken
2) de windows xp prof die erop staat is geen ligale en daar heeft hij geen cd van omdat de 1st harde schijf gecrash is en vervangen maar ze hebben nog een ligale cd van xp prof vanvoor de crash die zou ik kunnen gebruiken weet wel niet of het een oem versie is omdat het een pc is van een goeie vriend heb ik voorgesteld om hem te proberen helpen
alle hulp is welkom
groetjes aan iedereen

Sille
3 August 2007, 11:15
heb je al eens geprobeerd met de laast gekende config ??. Ik heb dit probleem ook gehad dat je niet verder geraakte dan dat scherm ? Dit is door een windows update sindsdien heb ik dat ook gehad

slijkdabberke
3 August 2007, 20:07
tijdens het opstarten van de pc
op f8 drukken en daarna krijg je een keuze menu
waaruit je verschillende veilige modussen kunt kiezen neem die zonder netwerk
de herstelconsole dat is de xp cd in je drive steken en in je bios deze als eerste boot zetten en pc op starten
tot je een keuze menu krijgt en dan op r drukken
normaal kan je via deze weg fix mbr commando geven maar ben nie helemaal zeker hoe da nu juist weer was
mischien eerst eens ff googelen

mikasjors
3 August 2007, 21:03
Ik had twee weken geleden hetzelfde probleem en ik ben maar helemaal opnieuw begonnen. Het is even een klusje, maar dan heb je wel weer een schoon systeem.