Volledige versie bekijken : Rare vraag ...



Phil O'Sophe
5 August 2007, 14:49
Hoe kan men een tekst ondersteboven schrijven?
Bvb. Het antwoord op een raadsel onderaan plaatsen, maar dan omgekeerd
zodat men het antwoord niet vlug kan lezen.
Dank voor elke reactie.

delinquente
5 August 2007, 15:24
Met Word kan je niet specifiek je tekst ondersteboven draaien, met Excel kan je eens proberen! Maar ik zou het met Paint doen:evil:

g_man
5 August 2007, 15:47
Met excel is het idd makkelijk, met een grafisch prog ook, ...met Word weet ik het ook niet. Kan link, rechts maar iet ondersteboven... :damn:

Jule
5 August 2007, 16:19
Euh, hoe doet u dit in excel 2003? Ik ken deze truc nog niet. Grafisch is inderdaad goed doenbaar.

master_D
5 August 2007, 16:33
Zo doe ik het.De tekst in Paint ingeven en dan de afbeelding draaien en die dan invoegen in het word document. Omslachtig, maar het gaat.

OF
ga naar deze site , http://www.revfad.com/flip.html voer een tekst in en kopieer en plak de resulterende code in een mail of een Word-document: je tekst komt er ondersteboven te staan.

delinquente
5 August 2007, 16:48
Yeah nice, leuk om dit te weten:good:

g_man
5 August 2007, 20:35
Euh, hoe doet u dit in excel 2003? Ik ken deze truc nog niet. Grafisch is inderdaad goed doenbaar.

Idd , gaat ook niet verder als 90°...sorry my mistake... :) ;)

bleumoon
5 August 2007, 20:35
heb het geprobeert in excel om onderste boven te zetten, maar het lukt niet. men ken enkel tot 90° of tot -90° gaan maw enkel tot vertikaal.

bleumoon

Baloeke
5 August 2007, 21:47
Draai je pc 180° typ de tekst, en draai terug je pc om :lol:

Met Excel moet dat inderdaad te doen zijn, deze kan je normaal toch koppelen aan een wordbestand, of ben ik hierin mis.

compuchrisje
5 August 2007, 21:53
Het kan wel in Word hoor, maar niet met gewone platte tekst. Word Art, je kan het meestal onderaan je werkvenster vinden in de vorm van een schuinstaande A. Klik erop, voer je tekst in en zet het met de vulgreepjes naar gewenste grootte. Tekstart gedraagt zich op dat moment als een tekenobject. Klik er dan op met rechtermuisknop, kies voor WordArt opmaken, tabblad Grootte. Vul daar bij "draaihoek" in 180 ° en het boeltje staat op zijn kop.

Baloeke
5 August 2007, 22:02
Ik heb in wordart aan het zien geweest, maar niet direct gevonden. Met de tip die compuchrisje nu geeft is het inderdaad zeer makkelijk.

Phil O'Sophe
6 August 2007, 17:57
Hartelijk dank iedereen voor de nuttige tips ! :good:
Indien niemand anders hierover nog een vraag heeft mag er een slotje op.

Baloeke
6 August 2007, 20:01
We gaan deze maar sluiten, indien er nog vragen zijn pm dan maar een mod of admin. Deze zullen deze dan wel weer openen