Volledige versie bekijken : .zip/.rar en linux



foxofinfinety
6 August 2007, 14:52
hoe kan ik .zip en .rar bestanden openen in Linux Ubuntu?

ajaxloverr
6 August 2007, 15:12
Door de linux versie van WinRaR te downen http://www.rarlab.com/rar/rarlinux-3.7.0.tar.gz

Pilote
6 August 2007, 15:18
Met het programma 7-zip zou dit moeten lukken.
Werkt (http://www.7-zip.org/download.html) ook met Linux

foxofinfinety
6 August 2007, 15:24
en wat zijn Linux uitvoer bestanden?

foxofinfinety
6 August 2007, 15:41
hoe kan ik WinRaR installeren?

ajaxloverr
6 August 2007, 19:53
hoe kan ik WinRaR installeren?
:wtf: de setup uitvoeren

foxofinfinety
6 August 2007, 20:16
ja maar welke is de set-up ik werk net twee dagen me Linux dus ik ken de bestand s typen (nog) niet welk type is een uitvoer bestand?

xtofke
7 August 2007, 13:48
Als je even de moeite zou nemen de link te lezen die ik je in je vorige vraag heb doorgegeven zou je geen probleem hebben om 7-zip te installeren via de normale weg.

foxofinfinety
7 August 2007, 17:00
dat werk allemaal met internet en ik moet installeren zonder internet

compuchrisje
7 August 2007, 17:25
Zo te zien kan je best op internet, anders zat je niet hier te posten. Als je wat koopt, lees je toch ook eerst hoe je het moet gebruiken? Linux heeft zijn eigen installatiebestanden. De pakketten die je ophaalt stelt ie zelf voor (ook Ubuntu), vaak heet het bin, maar kan ook anders zijn. Heb je de live CD niet meer? daar staat ook het inpakbestandje bij. Ubuntu is zo volledig als maar kan zijn, toch om te starten.

Snakey
7 August 2007, 21:43
Inderdaad, zo te zien heb je toegang tot het internet, sluit hem desnoods maar voor een beperkte tijd aan op het internet.
Open een terminal, en typ het volgende:

sudo apt-get install rar

Deze maakt gebruik van de standaard pakket manager, probeer hier zoveel mogelijk gebruik van te maken.

foxofinfinety
7 August 2007, 22:08
ik heb alleen toegang tot het web met een andere pc (die met vista) maar die met Linux
en win98 (duo-boot) heeft geen netwerkkaart

Pilote
8 August 2007, 05:43
haal het dan uit op de andere pc en zet het op een usb-stick of op een cd.

foxofinfinety
8 August 2007, 08:25
oké maar ik weet niet waar ik het moet vinden en ik heb geen andere pc's met Linux

Pilote
8 August 2007, 13:10
Heb reeds de link aangegeven waar je de bestanden voor linux kan downloaden.
Wanneer je die hebt gedownload (je hoeft daarvoor niet in linux te zitten.)kan je die bestanden dan op je andere pc zetten.

Als je eens de moeite neemt om de topics die je start aandachtig door te nemen zou je zien dat er reeds meermaals een oplossing ter uwe beschikking staat geschreven.

foxofinfinety
8 August 2007, 19:50
bij 7zip weet ik niet welke ik moet hebben er zijn meerdere downloads en ik heb winrar geprobeerd maar ik weet niet welke ik moet hebben (welk bestand dan)


file_id.diz
license.txt
makefile <onbekend>
order.htm
rarfiles.lst
rar.txt
readme.txt
technote.txt
whatsnew.txt
rar <onbekend>
rar_static <onbekend>
unrar <onbekend>
default.sfx
</onbekend></onbekend></onbekend></onbekend>

Pilote
8 August 2007, 20:13
gewoon op je bestand klikken en dan op openen met....
en winrar selecteren.
Moeilijk is het toch niet??????

foxofinfinety
8 August 2007, 21:18
maar hoe krijg ik winrar geïnstalleerd op Linux?

ghost
8 August 2007, 22:26
Inderdaad, zo te zien heb je toegang tot het internet, sluit hem desnoods maar voor een beperkte tijd aan op het internet.
Open een terminal, en typ het volgende:

sudo apt-get install rar

Deze maakt gebruik van de standaard pakket manager, probeer hier zoveel mogelijk gebruik van te maken.

Ik denk toch dat je beter snakey zijn raad volgt .
Maar dan moet je wel een netwerkkaart insteken , kost tegenwoordig toch niet veel hoor. Bij linux is dat praktisch allemaal commandlines en dus heb je meestal internet nodig . Is daarom ook dat er geen setup is van winrar voor linux.

foxofinfinety
8 August 2007, 22:44
lekker dan mijn lege pci aansluitingen zijn allemaal kapot dus dat is niet echt handig
ik heb een netwerkkaart maar dat is een voor de universiteit (ik heb mijn pc van de universiteit want ze konden er niks meer mee dus mocht ik hem hebben) maar die wekt met een andere kabel voor het netwerk dat in de universiteit wort gebruikt dus daar heb ik ook niks aan

ghost
8 August 2007, 23:00
Zet er dan een andere in . Kost nog geen 15€. Als je ubuntu en dergelijke wilt gebruiken , zult je toch veel met commando werken , en is meestal internet vereist.

compuchrisje
9 August 2007, 00:31
Foxie, surf gewoon naar het ubuntu forum... haal daar de pakketten binnen die beschikbaar zijn, brandt ze op cd en prop die in die pc.
Het is bijna hetzelfde als bij windows, haal die pakketten binnen die bij je versie passen, gewoon allemaal, dan moet je maar één keer branden. Je pakket manager geeft dan wel aan welke er voor je systeem noodzakelijk zijn, aan te raden, overbodig of onbruikbaar. Dubbelklikken op wat je wilt en het zaakje gaat zijn ging. Niks is makkelijker!

foxofinfinety
9 August 2007, 08:10
oké maar waar vind ik dat forum?
btw ik heb liever niet dat mensen me foxie noemen fox is prima maar foxie niet!

boneless
9 August 2007, 08:55
Probeer zelf eens wat met je Altavista te zoeken. Ik heb het gedaan in google voor je:

Klik (http://www.google.com/search?source=ig&hl=nl&q=ubuntu+forum&btnG=Google+zoeken&lr=)

Pjj
9 August 2007, 10:34
lekker dan mijn lege pci aansluitingen zijn allemaal kapot dus dat is niet echt handig
ik heb een netwerkkaart maar dat is een voor de universiteit (ik heb mijn pc van de universiteit want ze konden er niks meer mee dus mocht ik hem hebben) maar die wekt met een andere kabel voor het netwerk dat in de universiteit wort gebruikt dus daar heb ik ook niks aan

vervang die univ-netwerkkaart dan voor een nieuwe..


oké maar waar vind ik dat forum?
btw ik heb liever niet dat mensen me foxie noemen fox is prima maar foxie niet!

Kies dan een makkelijkere naam..

Snakey
9 August 2007, 13:36
lekker dan mijn lege pci aansluitingen zijn allemaal kapot dus dat is niet echt handig
ik heb een netwerkkaart maar dat is een voor de universiteit (ik heb mijn pc van de universiteit want ze konden er niks meer mee dus mocht ik hem hebben) maar die wekt met een andere kabel voor het netwerk dat in de universiteit wort gebruikt dus daar heb ik ook niks aan
Als uw netwerkkaart van de universiteit totaal geen nut heeft, vervang deze dan met een werkende netwerkkaart.

bij 7zip weet ik niet welke ik moet hebben er zijn meerdere downloads en ik heb winrar geprobeerd maar ik weet niet welke ik moet hebben (welk bestand dan)


file_id.diz
license.txt
makefile <onbekend>
order.htm
rarfiles.lst
rar.txt
readme.txt
technote.txt
whatsnew.txt
rar <onbekend>
rar_static <onbekend>
unrar <onbekend>
default.sfx
</onbekend></onbekend></onbekend></onbekend>


Bij 95% van de gevallen dat je de software bij de maker zelf downloadt, zal je zoiets krijgen. Dit zijn de originele versies, die nog niet gecompileerd zijn en dus nog in code-vorm staan, je kan deze wel zelf compileren maar dat is de bedoeling niet. Dan moet je ook de build-essential hebben (tools om te compileren, die zal je wederom best via uw pakketmanager afhalen) Om deze te compileren kan je dan de volgende commando's gebruiken

./configure
make
make installHet nadeel bij het zelf compileren is dat je vaak foutmeldingen zult tegenkomen ivm dependancies. Dat zijn extra modules/libraries van 3rd-party developers etc, zaken die je dus nog eens apart moet downloaden & installeren. Indien je een pakketmanager gebruikt, dan zal dat allemaal vanzelf worden geregeld. In Ubuntu wordt .deb bestanden gebruikt door de pakketmanager, je kan via de links van de pakketmanager dus deze bestanden via de browser apart binnenhalen (een dubbelklik erop zal het dan ook installeren), maar dan moet je ook zelf nog rekening houden met de dependancies.

foxofinfinety
28 August 2007, 17:20
rekening houden met de wat???
ik kan geen net.kaart kopen wand ik ben blut (maar dan ook echt blut)
weet iemand waar ik een gecompileerde versie kan vinden en ik heb dat forum ook nog altijd niet gevonden

ghost
28 August 2007, 17:23
rekening houden met de wat???
ik kan geen net.kaart kopen wand ik ben blut (maar dan ook echt blut)
weet iemand waar ik een gecompileerde versie kan vinden en ik heb dat forum ook nog altijd niet gevonden

http://www.ubuntu-forums.nl/
http://forum.ubuntu-nl.org/

foxofinfinety
28 August 2007, 17:26
ik had het kunnen raden

Pjj
28 August 2007, 17:36
ik had het kunnen raden

Waarom in godsnaam heb je het dan niet gedààn?

foxofinfinety
28 August 2007, 17:39
eerlijk antwoord?
gewoon stom gedaan!!!!

Pjj
28 August 2007, 18:11
Of geen moeite gedaan om google, ofnee, altavista te bezoeken?

foxofinfinety
28 August 2007, 18:21
google doet weer normaal (kreeg ik eerst steets in japans) en ik had gewoon geen tijd

Snakey
28 August 2007, 18:41
http://archive.ubuntu.com/ubuntu/pool/multiverse/r/rar/rar_3.5.1-1_i386.deb

foxofinfinety
28 August 2007, 20:18
oké ene waar zet ik da neer?

Snakey
28 August 2007, 21:35
Dubbelklikken erop en het zal automatisch geïnstalleerd worden.

foxofinfinety
29 August 2007, 12:03
oke kan ook iemand een .deb voor 7-zip vinden winrar moe je na 40 dagen registreren (betalen)

Pjj
29 August 2007, 12:31
Ik heb winrar al een jaar :p
En er komt gewoon op datk moet betalen.
Gewoon op ok fso klikekn :p

sykke
29 August 2007, 13:16
Ik heb winrar al een jaar :p
En er komt gewoon op datk moet betalen.
Gewoon op ok fso klikekn :p


Heb dat ook al meer dan 2 jaar
gewoon weg klikken op kruisje en doet toch zijn werk

foxofinfinety
29 August 2007, 17:08
oké maareik vint het toch raar klinken winrar op linux

Pjj
29 August 2007, 17:09
Jah:p
Zou er maar bij blijvn oor

foxofinfinety
29 August 2007, 17:23
oké als ie gewoon blijft werken is het prima
ff vraagje kan ik niet beter KArchiver nemen die staat tussen de downloads van minatica maar moet ff weten welke archiev bestanden kan KArchiver openen
en op de site staat "KArchiver can create multi-platform, self-extracting archives !"
welke platforms?

Snakey
30 August 2007, 16:51
Gebruik je Gnome of KDE als desktopomgeving? Bij KArchiver heb je een heleboel extra KDE-bestanden nodig.

foxofinfinety
30 August 2007, 17:18
ik wil kde maar ik weet niet hoe veel geheugen dat kost

Snakey
30 August 2007, 22:45
Als je Gnome kan draaien, dan zou KDE normaal geen probleem vormen.

sykke
31 August 2007, 00:28
heb al gepost waar je vanalles van linux kan vinden,da's blijkbaar een eigenwijs kereltje

foxofinfinety
31 August 2007, 12:17
ik heb kde al (als iso) maar ik heb nog maar +/-3 gb ik weet niet of het er op kan mijn pc kan ook niet veel hebben (visueel)

nojs
31 August 2007, 15:11
google doet weer normaal (kreeg ik eerst steets in japans) en ik had gewoon geen tijd

9 augustus 2007, 00:31 (eerste keer dat het ubuntu forum vermeld wordt)
28 augustus 2007, 18:21 (je krijgt de links)


Dat is méér dan 2 weken. In 2 weken tijd kan je volgens mij wel eens "ubuntu forum" intikken in google.

foxofinfinety
31 August 2007, 15:49
zo als ik zij ik kreeg google in japans en du japanse resultaten en dus http://www.ubuntulinux.jp/ als forum
maar hoe kan ik kde installeren (en geen links naar dat forum a.u.b. ik heb daar geen account en mijn mail kan ik niet ontvangen om dat ik het password kwijt ben en de pc waar ik normaal mijn mail keek heeft een vrije-val gemaakt)

xtofke
31 August 2007, 16:03
sudo apt-get install kubuntu-desktop

foxofinfinety
31 August 2007, 17:31
er ene off-line? ik heb dit: ftp://ftp.kde.org/pub/kde/unstable/3.92/KDE-Four-Live/KDE-Four-Live.i686-0.3.isobestand gedownload met een andere pc (op de pc van mijn ouders die staat toch altijd aan) soals ik al zij ik heb geen netwerkkaard en ik zit wat krap bij kas (0.-)

ajaxloverr
2 September 2007, 18:02
beste foxofinfinety,
Als je zo weinig van linux weet..
wrm ben je er dan aan begonnen?:)
Voordat je namelijk een totaal ander besturingssysteem installeert is het wel verstandig om er eerst meer over te lezen en/of eventuele vervangende progjes te zoeken...:)

foxofinfinety
2 September 2007, 19:30
omdat ik altijd met minstus 300 virussen zit opgescheept en daarom raak ik alle bestanden kwijt
en ik heb al vervangende programmas gevonden
Webdesign = Quanta+
3D-ontwerpen = kpovmodeler
Japans = kiten
periodiek systeem der elementen bestuderen = kalzium
spreadsheet's = KSpread
tekstverwerken = openoffice
3D-ontwerpen weergegeven als vlijmscherpe afbeelding = persistence of vision raytracer
.rar = winrar of karchiver
dus heb ik al gevonden maar de meeste zijn voor kde

Snakey
5 September 2007, 10:35
Als je ubuntu onder de KDE omgeving wilt gebruiken, kan je meteen de Kubuntu iso downloaden en zo zit je direct in de KDE omgeving.

foxofinfinety
5 September 2007, 11:44
ja maar ik heb ubuntu er al op staan dus kan dat dan wel?

Snakey
5 September 2007, 11:58
Je kan er KDE op installeren, maar omdat je geen internet hebt op uw ubuntu-pc, is het veel gemakkelijker om het via Kubuntu erop te zetten.

foxofinfinety
5 September 2007, 12:01
oke maar kan ik kubuntu er op setten zonder ubuntu te deinstallere en so niet hoe kan ik ubuntu deinstalleren?

Snakey
5 September 2007, 12:15
Ik zou beginnen met die kubuntuschijf erin te steken, en deze toevoegen aan je bronnenlijst via de pakket manager synaptic. En probeer dan eerst eens sudo apt-get install kubuntu-desktop

foxofinfinety
5 September 2007, 12:23
moet ik eerst ff de .iso downloden maar welke kan ik het beste bij de nederlands technise universietijd (delft) downloaden ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Linux/releases.ubuntu.com/kubuntu/feisty/

xtofke
5 September 2007, 12:49
Dad hang av fan weke prosessor je in je kompioeter het zitten

Snakey
5 September 2007, 12:53
Waarschijnlijk de i386-versie

foxofinfinety
5 September 2007, 13:51
?!
ik bedoel welke download (.torrent)
deze: kubuntu-7.04-alternate-amd64.iso.torrent
deze: kubuntu-7.04-desktop-amd64.iso.torrent
deze: kubuntu-7.04-alternate-i386.iso.torrent
of deze: kubuntu-7.04-desktop-i386.iso.torrent
ik weet niet welke ik moet hebben

Snakey
5 September 2007, 14:20
Deze: ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Linux/releases.ubuntu.com/kubuntu/feisty/kubuntu-7.04-desktop-i386.iso
Of deze
ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Linux/releases.ubuntu.com/kubuntu/feisty/kubuntu-7.04-alternate-i386.iso

de eerste start direct op in de KDE omgeving, met de tweede moet je het eerst allemaal installeren.

Pjj
5 September 2007, 15:23
Liefst de eerste dan, voor het wéér allemaal uitgelegd mag worden.

foxofinfinety
5 September 2007, 15:32
wort dan deze kubuntu-7.04-alternate-i386.iso.torrent
dat is de zelfede als de eerste maar als .torrent hoef ik noet zo lang nonstop de pc te gebruiken

xtofke
5 September 2007, 15:39
Je hebt echt wel een probleem hé!

pjj raadt je aan de desktop-versie te nemen omdat die eenvoudiger is.
Wat zeg jij daarop: "Ik ga de alternate nemen"

Pilote
5 September 2007, 19:41
@ foxofinfinety probeer nu toch eens eindelijk de raad te volgen van wat je allemaal geeft.

Bij ieder probleem die je hebt wordt er advies gegeven en die sla je in de wind.
Waarom nog topic openen met vragen als je het toch altijd beter weet en steeds je eigen mening geeft en koppig je eigen zin doet.

Probeer eens te aanvaarden dat je het ook mis hebt en niet alles kan weten, ook een beetje meer de moeite doen om zelf te zoeken zal al veel helpen.

Er zal ooit een dag komen dat men je geen hulp meer zal bieden als je zo voort doet.

foxofinfinety
6 September 2007, 09:25
oeps verkeerde bestands naam gekopieerd deze: kubuntu-7.04-desktop-i386.iso.torrent heb ik gedownload
maar hoe ik moet ik dan de cd als bron gebruiken?

Snakey
6 September 2007, 11:31
Start de computer op via deze live cd en installeer het dan.

foxofinfinety
6 September 2007, 17:25
kan ik die dan over ubuntu heen installeren ik heb niet genoeg ruimte op mijn hd voor 2 versies van linux

Snakey
6 September 2007, 18:22
Je kan via de installer op de live cd de partities van de oude linux opnieuw verwijderen.

foxofinfinety
6 September 2007, 21:50
oké doe 'k dat ff

xtofke
6 September 2007, 22:14
oké doe 'k dat ff

OK, en hier niet terugkomen voor het gelukt is aub

foxofinfinety
7 September 2007, 19:50
wel de installatsie is geluk...
maar ik kan hdd2 niet vinden (goed /dev/hdd2 maar dan kan ik er niet bij)
en ik heb gekeken in /media/ maar daar zitten alleen "disk" "floppy0" en de cd/dvd speller
en het ziet er niet uit als op het plaatje
http://www.kde.nl/wat/screenshots/oude-unix-bak.png
http://www.kde.nl/wat/screenshots/sc1.jpg
http://www.kde.nl/wat/screenshots/kde-3.2-theo.png
http://www.kde.nl/wat/screenshots/kontact_kpdf_kopete.png

en ik kan ook enkele programmas niet vinden
dit: http://www.kde.nl/download/pakketten.html
en ik heb ze wel nodig (zeker een van de Pakketten voor ontwikkelaars
namelijk quanta+)

Snakey
7 September 2007, 21:43
Wat zijn uw pc specs?

foxofinfinety
7 September 2007, 22:09
specs ?!? dat ken ik niet
maar ik heb blijkbaar ook geen adminiestratsie rechten meer hoe kan 'k kad werandenen?

Snakey
7 September 2007, 22:11
gebruik sudo voor administratierechten. En over de specs, welke hardware zit in je pc? CPU, geheugen, grafische kaart?

foxofinfinety
7 September 2007, 22:20
alles wat ik van mijn pc weet staat in mijn pc systeem (cpu 01)

Snakey
7 September 2007, 23:29
Het enige informatieve dat er daar op staat is dat je 512 MB werkgeheugen & 26 GB HD ruimte hebt :wall: De rest is eigenlijk gewoon zever.

sykke
8 September 2007, 02:07
Stalen zenuwen :D

foxofinfinety
8 September 2007, 10:48
Het enige informatieve dat er daar op staat is dat je 512 MB werkgeheugen & 26 GB HD ruimte hebt :wall: De rest is eigenlijk gewoon zever.
sorry maar dat is alles dat ik uit mijn hooft ken ik heb een site waar ik downlods op kan zetten (de totale opslag ruimte is onbeperkt 100mb per bestand) als ik die weer kan vinden zal ik ff een .pdf er op zetten daar staat alle in

foxofinfinety
8 September 2007, 11:19
ik heb de site weer (mediafire) dus hier is het bestand (was trouwens .txt niet .pdf foutje moet kunnen) http://www.mediafire.com/?5ue9dlzinzd

Pjj
8 September 2007, 13:06
Ja, fautjes moeden kunnen he fox ;)

carl
8 September 2007, 18:58
ik heb een raad voor je: ZOEK IN DE UBUNTU FORA OF OP GOOGLE.
Of ge je zeggen dat je niet eens een usb stick hebt om bestanden over te zetten ?
ow, en verder, waarom begin je aan linux als je:
a) gee internet hebt
b) totaal geen kennis ervan hebt
c) niet bereid bent om raad te aanvaarden
d) niet bereid bent om er mee te leren werken

Indien je een tijd geleden blut was zal je nu toch wel 10e hebben voor een domme netwerkkaart zeker ? Dan kan je heeeeel gemakkelijk programmas installeren, zoals hier al honderden keren gezegd werd !
en om admin rechten et krijgen voor je volgende regel in:
sudo passwd root
en dan geef je een nieuw root-wachtwoord in en hiermee kan je administrator rechten verkrijgen.
sudo volg mijn raad op!

Snakey
8 September 2007, 19:24
KDE heeft gewoon de thema's uitgeschakeld omdat je pc niet echt krachtig genoeg was. Voor de rest zou alles normaal moeten functioneren. Nog over je harde schijven, hier is er een guide om uw partities te "mounten"
http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Feisty#How_to_list_mounted_devices

foxofinfinety
8 September 2007, 21:33
ik heb een raad voor je: ZOEK IN DE UBUNTU FORA OF OP GOOGLE.
Of ge je zeggen dat je niet eens een usb stick hebt om bestanden over te zetten ?
ow, en verder, waarom begin je aan linux als je:
a) gee internet hebt
b) totaal geen kennis ervan hebt
c) niet bereid bent om raad te aanvaarden
d) niet bereid bent om er mee te leren werken

Indien je een tijd geleden blut was zal je nu toch wel 10e hebben voor een domme netwerkkaart zeker ? Dan kan je heeeeel gemakkelijk programmas installeren, zoals hier al honderden keren gezegd werd !
en om admin rechten et krijgen voor je volgende regel in:
sudo passwd root
en dan geef je een nieuw root-wachtwoord in en hiermee kan je administrator rechten verkrijgen.
sudo volg mijn raad op!
al zou ik een netkaard kopen zit ik nogaltijd met het probleem dat ik in mijn kamer een telefoon lijn heb geen kabel en dus zal dat niet werken en ik heb al gezegt dat windows vol virussen zit en omdat het win98se server is (ik ken iemand die dat heeft geschreven omdat hij hoedan ook een os moest maken of aanpassen en toen moest ik het natuurlijk testen:wall:) ik de meeste programma's niet kan installeren
ik ben wel bereid ben om raad te aanvaarden maar ik heb vaak de mogelijkheden niet
ik ben ook bereid om er mee te leren werken maar na het lezen van de handleiding snap ik er nog niks van ik kan goed leren maar alleen met bepaalde metoden en deze handleiding is voor mij onbruik baar geschreven

foxofinfinety
8 September 2007, 21:35
KDE heeft gewoon de thema's uitgeschakeld omdat je pc niet echt krachtig genoeg was. Voor de rest zou alles normaal moeten functioneren. Nog over je harde schijven, hier is er een guide om uw partities te "mounten"
http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Feisty#How_to_list_mounted_devices
gewoon "mount -a"?

Snakey
8 September 2007, 21:40
Eerst fstab aanpassen. Zie op dezelfde pagina de methode om NTFS schijven en/of FAT schijven werkend te krijgen.

foxofinfinety
8 September 2007, 22:01
ene hoe kan ik dan ook schrijven naar de windows schijf?
hij heeft het over read only

Snakey
8 September 2007, 22:08
Dat kan via NTFS-3g, maar dit is nog steeds experimenteel en bij verkeerde handelingen kan je je schijf corrupt maken.
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=217009

foxofinfinety
9 September 2007, 10:22
oké maar dan moet ik de schijf wel eerst hebben en dat lukt niet
ik heb eerst
sudo mkdir /media/windowsin gevult en dan

sudo mount /dev/hda1 /media/windows/ -t ntfs -o nls=utf8,umask=0222en daarna

mount -a
maar nu heb ik /media/windows/ en die windows is leeg wat nu?

Snakey
9 September 2007, 12:32
je moet /dev/hda1 aanpassen naar de juiste schijf/partitie. Gebruik sudo fdisk -l om een volledig overzicht van je partities te krijgen. Of gebruik Gparted als je er niet wijs uit raakt.

En als je fstab niet aanpast, dan zal mount -a je vorige commando terug ongedaan maken, wanneer je sudo mount /dev/hda1 /media/windows/ -t ntfs -o nls=utf8,umask=0222 uitvoert, dan heb je je ntfs schijf handmatig gemount. Wanneer je mount -a doet, dan wordt alles wat in fstab staat gemount. (mount -a wordt tijdens het opstarten van je pc gebruikt, dus je zet het best in fstab)

foxofinfinety
9 September 2007, 13:42
oké maar ik heb geloof ik dan niet de goede naam bij het installeren hat ie het over hdd2 partie #2 kan het zijn dan ik dan
sudo mount /dev/hdd2 /media/windows/ -t ntfs -o nls=utf8,umask=0222
moet doe om die schijf te krijgen?

Snakey
9 September 2007, 13:59
Wat krijg je als je sudo fdisk -l uitvoert?

foxofinfinety
9 September 2007, 14:08
niks maar ik weet niiet zeker of het -een of -L moet zijn (ik deed fdisk -L)

Snakey
9 September 2007, 14:40
niets? Zelfs geen foutmelding? Dan heb je echt iets verkeerd gedaan :s , dit moet ingetypt worden bij de terminal, probeer het nog eens, of herinstalleer het eens.

foxofinfinety
9 September 2007, 20:32
niets? Zelfs geen foutmelding? Dan heb je echt iets verkeerd gedaan :s , dit moet ingetypt worden bij de terminal, probeer het nog eens, of herinstalleer het eens.
niets maar waar moet ik dat oversicht krijgen missgien kijk ik op de verkeerde plek of zo ik heb gewoon sudo fdisk -l dus ik snap er ook niks van

Snakey
9 September 2007, 20:40
Je krijgt uw overzicht in de terminal zelf waar je het commando moet typen.

foxofinfinety
9 September 2007, 20:54
hm laat dan maar ik kopieer het wel ff naar een datastick maar kan ik nu karchiver installeren? en zo ja welke bestanden kan die openen/maken?
en welke sfx bestanden kan die maken?

Snakey
10 September 2007, 13:45
Standaardondersteuning: .tar (.tar, .tar.gz, .tar.bz2, .tgz), .gz, .bz2 en .zip.
Voor .zip en .bz2 support, heb je nog unzip en bzip2 package nodig.

foxofinfinety
10 September 2007, 18:31
oké en de sfx?

Snakey
10 September 2007, 19:44
SFX is een zelfuitpakkend systeem dat enkel werkt in windows. Daar heb je geen extra software voor nodig aangezien het net werkt zoals een setup, het uitpaksysteem zit in je sfx-archief ingebouwd.

Booster
11 September 2007, 01:13
me tooHehe, hopelijk komt die niet langs met zijn topic naar de computerbeurs in Gent bij de ubuntu stand.

sykke
11 September 2007, 01:16
@booster denk het niet dien woont nog ver in nederland

spaar ons daarvan hé

foxofinfinety
11 September 2007, 14:36
nog een week echt dan moet het betergaan met mijn pc (wand dan heb ik en nieuwe met celeron procesoren 250 gb hd dvd brander en windows xp of vista (is eigenlijk een studenten pc maar goed als ie-werkt...))