Volledige versie bekijken : hoe filmpje maken?



Timon22
9 August 2007, 16:30
hoi

mijn vriendin wil een filmpje maken met fotos in een diavoorstelling met muziek in de achtergrond.
weet er iemand hoe ze daarvoor moet tewerkgaan?

mvg
timon

2B's
9 August 2007, 17:34
Er bestaan daarvoor verschillende programma's. Je kunt dit tegenwoordig ook met Nero. Ik heb zelf Magix staan maar op internet vind je er nog andere. Zoek even op google met foto op dvd en je zult vinden http://www.google.be/search?hl=nl&q=foto+op+dvd&btnG=Google+zoeken&meta=

cruwero
9 August 2007, 17:45
http://zdnet.nl/reviews.cfm?id=70833
Proshow Gold is een van de betere,wek hier zelf ook mee:
Henk

compuchrisje
9 August 2007, 17:49
Of wat Microsoft zelf meegeeft, Windows Moviemaker. Betalend is er nog Pinnacle Studio, dat een boel méér mogelijkheden geeft, maar ze kan ook Powerpoint gebruiken als ze Office heeft.

Pjj
9 August 2007, 19:26
Of wat Microsoft zelf meegeeft, Windows Moviemaker. Betalend is er nog Pinnacle Studio, dat een boel méér mogelijkheden geeft, maar ze kan ook Powerpoint gebruiken als ze Office heeft.
Idd, waarom downloaden als Microsoft het ook geeft.
Windows Movie Maker vind je nu, in het koelvak :p
Nenee, Bureauaccesoires ;)

GL!

2B's
9 August 2007, 20:40
PJJ en Compuchrisje... eigenljik hebben jullie ditmaal ongelijk. Ik heb vroeger ettelijke keren geprobeerd om met windows moviemaker dergelijke dingen te doen en... als je diareeks te groot is (meer dan 30 was bij mij al genoeg) en je computer is niet van de modernste... dan loopt moviemaker gewoon vast! Gek genoeg bestaan er tal van andere programma's waarmee dat probleem nooit ontstond. Voor mij dus géén moviemaker...

Pjj
9 August 2007, 20:59
Op youtube, de 2 filmpjes van Pjjx (ik dus :p), zijn allebeii met WMM gemaakt.

Geen problemen mee en mijn pc is al 5 jaartjes.
Zoals alle programma's, kwestie van pers. ervaringen ;)

dannyma
9 August 2007, 23:06
ik doe het ook altijd met windows moviemaker met alle gekke toestanden erbij zowel met oude als nieuwere pc's maakt geen verschil .
mischien is je moviemaker up to date zetten ?

compuchrisje
9 August 2007, 23:51
@2Beekesss: gelijk heb je, gedeeltelijk toch. Een schoonzus van me volgde onlangs cursus om films in elkaar te boksen van foto's met PinnacleStudioPro. Met haar 512 Mb werkgeheugen liep het boeltje daar om het kwartier vast, dat gaat zo met alles wat grafisch zwaar belastend is en het is dus niet eigen aan moviemaker zelf. Begin nooit met te weinig geheugen aan zulke zaken. Of zorg er gewoon voor dat andere progs niet samen mee draaien, wist je dat elk msn-venstertje met zo'n slordige 12% van je geheugen op de loop gaat?
Nog een tip (niet zelf uitgevonden, maar wél aan schoonzus gegeven): regelmatig je werk opslaan, boeltje afsluiten en opnieuw starten, zodat al die tijdelijke backupbestandjes even weggehaald kunnen worden.