Volledige versie bekijken : Windows activeren



Snuifje
9 August 2007, 16:39
Hallo,

Mijn pc is weg geweest windows is er toen opnieuw opgezet, maar nu kom ik terug van vakantie en als ik hem opstart moet ik windows activeren en klik ik op ok en dan staat er windows is al geactiveerd? En dan gaat hij gelijk weer terug naar windows activeren :< Heeft iemand een oplossing hier voor? Mijn windows is legaal!

Groeten,

( heb zoek functie gebruikt en kon hier nog niks over vinden )

cruwero
9 August 2007, 17:38
Je zegt mijn pc is weg geweest,is er soms nieuw hardware gestoken
Henk

compuchrisje
9 August 2007, 17:53
Windows opnieuw geïnstalleerd, door wie? Heb je je activatie code niet meer? In geval je nog iets in die aard verwacht, zorg dan dat je voorzien bent. Kijk via verkenner - C - Windows - system32 en zoek daarin wpa.dbl. Dàt bestandje kan je bv op een usb stick bewaren of een diskette zodat je na een herinstall dat maar te kopiëren hebt naar hoger genoemde plaats.
Nu zul je spijtig genoeg wel moeten reactiveren, doe een belletje en de uitleg, wschl maken ze er geen enkel probleem van bij Microsoft. Indien wel, dan is de installateur je volgende stap.

Snuifje
9 August 2007, 18:14
Ja ik heb de code nog staat op me kast. Alleen ik kan nu heel mijn computer niet gebruiken omdat hij steeds terug komt met die vraag. en als ik op ok klik nadat hij zeg je windows is al geactiveerd en gaat hij weer terug naar je moet je windows activeren...

compuchrisje
9 August 2007, 18:25
Vreemd zaakje blijkbaar. Al eens gebeld naar die installateur, wat die juist heeft gedaan?
Je kan het truukje met het bestandje ook eens proberen, of je updates ophalen, dan kan het ook opgelost zijn.

Hanrez
9 August 2007, 18:53
Ga naar start -uitvoeren -
type daar oobe/msoobe /a
klik op ok.
activerings scherm zou nu zichbaar zijn.

Pjj
9 August 2007, 19:51
Hij kan zijn computer niet meer gebruiken ;)
Graakt niet voorbij de startup omdat windows niet geactiveerd is ofzo ;)

Snuifje
10 August 2007, 12:41
Ik ben gister even gaan kijken. Ik kan idd de computer niet gebruiken wel in veilige modus ZONDER netwerk.

Ik moet eigenlijk een manier hebben dat hij windows opnieuw kan activeren.

Ik zit zelf te denken aan wat compuchrisje zij wpa.dbl eerst een nieuwe windows in vmware te installeren met zijn orginele serial en daar vanaf dat bestand te kopieeren en daarna dat bestand bij hem er op te zetten? Zou dat een mogelijkheid zijn?

Kokki
10 August 2007, 15:50
Je kan dit eens proberen: http://tomorrowtimes.blogspot.com/2006/12/how-to-login-to-expired-windows.html
Zo kan je je pc nog even gebruiken.
Zelf zou ik ook naar M$ bellen en het zaakje uitleggen, ze zullen je wel verder helpen.

Snuifje
10 August 2007, 17:17
Nou het leuke is hij krijgt niet zoon melding.. als je er zo een krijg kan je ms bellen en zoon code intypen etc...

maar hij krijg alleen zoon grijs balkje met: "van u moet windows... " en dan kan hij alleen op OK klikken en voor de rest niks...

compuchrisje
10 August 2007, 17:17
Ik zit zelf te denken aan wat compuchrisje zij wpa.dbl eerst een nieuwe windows in vmware te installeren met zijn orginele serial en daar vanaf dat bestand te kopieeren en daarna dat bestand bij hem er op te zetten? Zou dat een mogelijkheid zijn?

Ik vrees dat dit niet zal lukken, zelfs met VMWare zal je dezelfde melding krijgen en trouwens die wpa zal dit niet als activering accepteren in "the real windows". Dit tipje kan slechts bij een herinstallatie op hetzelfde systeem, dus zal ook niet gaan op een andere computer. Anders zaten we hiermee in het illegale hoekje, snap je.
Doe wat Kokki zegt, bel, ofwel MS ofwel de zaak waar de herinstallatie is gebeurd. Hun herinstall is niet bepaald afgerond op één of andere manier.

Kokki
10 August 2007, 17:21
Heb je dit al geprobeerd? : http://support.microsoft.com/kb/312295

edit: nog een linkje http://www.pcbuyerbeware.co.uk/ProductActivation.htm
even naar beneden scrollen, en daar vind je een stukje dat begint met: "My PC is stuck in a Product Activation loop"

Snuifje
10 August 2007, 17:54
Ik denk dat ik die van ms eerst ga proberen.. en als dat niet lukt die 2 files weg gooien.

alvast bedankt iedereen!!

Snuifje
13 August 2007, 16:03
Heb nieuwe installatie gedaan want geen van bijde werkte.

Iedereen bedankt voor de hulp!

/Close