Volledige versie bekijken : vraag over outlook..



pro
10 August 2007, 14:09
hallo iedereen..
ik wist met mijn vraag niet waarheen..dus plaatst ik het maar ff hier...men mag deze verplaatsen indien gewenst...

- ik heb een vraagje over outlook,mijn vader geeft adsl(belgacom)(bevind zich in belgie dus) en mijn vriendin heeft @home(nederland)...
ik maak steeds gebruik van een router,zowel bij mn vader(thuisfront/de weekenden) als bij mn vriendin(door de weeks).
Ik heb de indruk dat ik geen mail adres kan aanmaken via outlook...
terwijl ik dat wel kon toen ik alleen woonde en ''telenet'' had...
is het mogelijk alsnog een mail adres te hebben indien ja steeds gebruik maakt van een router of moet je een provider hebben op je eigen naam???


met groeten vanwege pro

Baloeke
10 August 2007, 14:45
Heb deze verplaats naar internet, in tips en trucks zullen de leden niet kunnen antwoorden.

Kokki
10 August 2007, 15:40
Wat voor emailadres heb je? Ik bedoel is het een @home.nl of een @skynet.be of...
Volgens mij maak je best een mailadres bij gmail of yahoo of hotmail. Als je gmail pakt, dan kan je je mails lezen via outlook.
Hier vind je hoe je alles moet instellen als je outlook 2003 hebt.
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13278&topic=1556
Als je telkens op verschillende plaatsen inlogt, dan is meestal het probleem de uitgaande mailserver. Bij elke provider is die anders, en dat kan dan nog wel eens voor problemen zorgen. Bij je pa zou je dan relay.skynet.be moeten ingeven. Bij je vriendin weet ik het niet, maar dat kan je makkelijk bij haar checken. Je kijkt gewoon wat haar instellingen zijn.

Jule
10 August 2007, 15:51
Edit. Uitleg Kokki toch begrepen!

pro
10 August 2007, 16:49
dus....het moet lukken zonder server op eigen naam??
ik heb btw al een yahoo en gmail en hotmail mail adres...maar een outlook lukte ni..

Kokki
10 August 2007, 17:15
wat bedoel je met: "een server op eigen naam"?
Dat gmailadres moet je kunnen instellen in outlook. Ik heb dat ook gedaan. Je moet niet vergeten in de instellingen van gmail zelf de pop in te schakelen.

pro
10 August 2007, 17:56
wel...ik zou en ander mail adres willen hebben via outlook..die los staat van al mn andere mail adressen...
ik moet tevens mn mail via outlook nog instellen....want bij mn vorige pogingen lukte het niet..daarom dus al mn uitleg....:)
grtz pro

pro
10 August 2007, 17:59
wat ik bedoel met server op eigen naam...
wel...het is toch zo dat ik een eigen huis netwerk(adsl,telenet) moet hebben om een outlook mail adres te kunnen hebben??..of ben ik mis???(kan zijn)...
ik bedoel maar...mn vader geeft adsl...mn vriendin heeft @home....ik bezit geen eigen server want ik werk overal mits router..snap je???


grtz pro

Kokki
10 August 2007, 18:24
je kan dus een gmail nemen, als je dat niet neemt heb je idd zo'n serveradres nodig zoals jij het noemt. Je kan er altijd een maken bij skynet via het abo van je pa. Als hij een adsl go heeft kan hij normaal gezien 4 mailboxen aanmaken. Het nadeel van dit systeem is, dat als je bij je vriendin bent, dat je de instellingen in outlook moet veranderen met name de uitgaande mailserver. Voor skynet is deze relay.skynet.be, voor @home: mail.home.nl

Je hebt dus de keuze. En als je problemen hebt met instellen van outlook, dan zeg maar waar het fout gaat dan kunnen we proberen je te helpen. :)

pro
10 August 2007, 18:28
ok kokki...:D....ze snappen me...lol..:lol:

grtz pro