Volledige versie bekijken : Nokia 5200 en bluetooth



HappyTrigger
10 August 2007, 22:07
Ik heb dus een nieuwe gsm gekocht, de Nokia 5200.
Ik heb een on-board bluetooth adapter. Dus als ik die drivers installeert vraagt hij of ik wil connecten met bluetooth. Ik zeg dus van ja, maar dan meld hij dat er geen apparaat gevonden wordt, terwijl ik bluetooth aanzet op mijn gsm. Er komt dus geen connectie tot stand...

Wat kan ik hieraan doen?
Ik heb Windows XP Professional SP2.

Help plzz

Jule
10 August 2007, 22:28
Enne 'ziet' uwe gsm uwe pc? Als ie standaard zenne bluetooth aan heeft staan ...

HappyTrigger
10 August 2007, 22:53
Enne 'ziet' uwe gsm uwe pc? Als ie standaard zenne bluetooth aan heeft staan ...

Nee, ik zoek naar actieve apparaten en hij zegt: "Geen apparaten gevonden"

Jule
11 August 2007, 00:20
Dus uwe on-board bluetooth adapter doet zijn werk niet? On-board bluetooth adapter klinkt als iets recents ... Mocht u er nog garantie op hebben, ga eens met uw pc-ke naar de verkoper en leg hem uw probleem voor. Mogelijks moet u uwen adapter ergens softwarematig inschakelen vooraleer u hem kan gebruiken. Kijk mss eerst eens bij de eigenschappen voor taakbalk en menu start. Klik onder systeemvak op aanpassen en zie daar of er geen pictogram is voor uwe bluetooth. Of kijk anders eens bij uw netwerkverbindingen onder configuratiescherm ... :shy:

Quazie
11 August 2007, 08:12
Zorg ervoor dat uw on-board bluetooth adapter waarneembaar is, raadpleeg uw gebruiksaanwijzing.
ik heb een Nokia uit de 6000 reeks dus dat wel niet zoveel schelen qua menuopbouw.

In menu Instellingen (steeksleutel) ga naar Conectiviteit.
>> Bluetooth selecteren.
>>> Bluetooth selecteren om aan/ uit te zetten. Zet alvast aan.
>>>Ga in lijst naar instelingen bluetooth
>> selecteer waarneembaarheid mijn telefoon en schakel om van verborgen naar waarneembaar.
>> selecteer zoeken naar audiotoebehoren. Er word gezocht naar apparaten, uw on-board adapter moet nu gevonden worden. (ik weet niet meer of er bevestiging gevraagd word voor gevonden apparaten)
>> selecteer gekoppelde apparaten, hier kan u uw adapter terugvinden. Selecteer opties en bekijk de mogelijkheden. Een paar is bv uw adapter-telefoon of telefoon-oortje.

BELANGRIJK: stel uw onboard-adapter EN uw telefoon terug in op verborgen (menu waarneembaarheid). Op deze manier kunnen vreemden uw telefoon niet waarnemen terwijl u wel contact hebt met uw eigen apparaten.
2e veiligheid, zet op uw telefoon bluetooth UIT als u geen bluetooth apparaten gebruikt.

Als iets nog niet werkt controleer dan in menu bluetooth - gekoppelde apparaten of uw adapter daar vermeld staat. Zo nee ga naar hierboven en probeer opnieuw. Zoja selecteer en laat verbinden.
Succes.

HappyTrigger
11 August 2007, 12:43
Hij vindt het nog altijd niet. Dan ben ik het maar eens met Nokia PC Suite gaan proberen maar als ik dan probeer verbinding te maken via bluetooth (terwijl m'n gsm zijn bluetooth aanstaat) zegt hij dit:

http://img116.imageshack.us/img116/172/naamloosqb0.jpg

Het verbindingstype dat hier wordt bedoelt is bluetooth.

Alvast bedankt voor de reacties!

Jule
11 August 2007, 14:10
Kijk of er software updates zijn voor uwe onboard. Weet u zeker dat uw onboard werkt?

Quazie
12 August 2007, 00:21
@ HappyTrigger,
Ik heb geen bluetooth op mijn Pc en gebruik dus als verbinding tussen telefoon en Pc (+ Nokia Pc Suite) de USB kabel Type CA-42. Deze is appart te verkrijgen bij uw Nokia verdeler. Ga in uw documentatie na of dit type kabel ook op uw toestel gebruikt word. Kwestie van de juiste stekker te hebben die in uw telefoon moet. Was even lastig om aan de praat te krijgen maar loopt nu perfect in gegevensoverdracht.
Kijk ook eens op de site van Nokia zelf, zoek daar uw telefoon type op. Op een van die pagina's vind u geheid het juiste kabel type vermeld.

Deze kabel is niet echt duur maar ook niet goedkoop.

Probeer dus eerst nog eens uw bluetooth dat kost niets extra want u hebt dat reeds, en aangezien uw telefoonwinkel vandaag (zondag) toch dicht is kan U uberhaubt er niet holderdebolder het kabeltje kopen/bestellen.

En zoals ik hierboven al vermelde, is uw onboard-adapter ingesteld op "Waarneembaar" (mogelijks gebruikt men een andere term hiervoor)?
Is uw Telefoon "Waarneembaar"?
En hebt ge de ene naar de andere laten zoeken? Daar hebt ge mijn inziens de Nokia PC Suite niet voor nodig.

Ik heb in dit kader mijn gebruiksaanwijzing niet goed bestudeerd maar ik denk dat u alleen ( binnen de Nokia Pc Suite) deze mogelijkheid hebt.
Gegevens van uw Pc/Laptop via kabel naar telefoon en deze stuurt als modem d.m.v. bluetooth de gegevens draadloos naar een netwerk. Let wel mijn gebruiksaanwijzing is +- 2jaar oud en toen was er waarschijnlijk van bluetooth IN de Pc/Laptop nog geen sprake.

Hebt u het al eens in de andere richting geprobeerd?
1e richting = telefoon zoekt Pc/Laptop.
2e richting = Pc/Laptop zoekt telefoon

Schrijf eens op wat de instellingen zijn op uw telefoon en deze van de Pc/Laptop. Misschien ziet u iets van foute instellingen die u over het hoofd hebt gezien.

Ik had ook nog even het volgende over het hoofd gezien. In uw antwoord naar Jule toe vermeld u dat u naar "Actieve Apparaten" aan het zoeken was. Het is dus normaal dat er geen gevonden zijn want U had er nog geen "gepaard".
In mijn reactie hierboven staat uitgelegd hoe u uw PC/Laptop en uw telefoon kan/moet "paren".
Zonder toestellen te "paren" kan u bleutooth niet gebruiken.
Daarna zal u op de telefoon uw Pc/Laptop als actief apparaat terugvinden ( als deze laatste zijn bluetooth nog aan staat)
Vind u hier niets ga dan in het menu op de telefoon op zoek naar "Gekoppelde apparaten" en selecteer.
In het volgende venster MOET uw Pc/Laptop vermeld staan, eventueel later ook nog uw oortje, fototoestel, enz... . Zoniet is het paren niet gelukt en moet u het hele proces nakijken op verkeerde instellingen op zowel Pc/Laptop als telefoon.
Staat uw Pc/Laptop (misschien ook als een reeks letters en cijfers of wat nog meer) vermeld staat deze ook zijn bleutooth aan druk dan op de knop met "Verbinden". De verbinding word gemaakt.
U moet nu van bluetooth kunnen genieten.

Het paren moet u dus maar 1x uitvoeren. De apparaten "onthouden" de partner tenzij u deze, na bevestiging, verwijderd.
U kan dus zonder problemen de volgende "koppels" hebben
- telefoon - Pc/Laptop
- telefoon - oortje
- Pc/Laptop - digtaal fototoestel met bleutooth functie.
Op voorwaarde dat deze 4 toestellen dezelfde versie van bluetooth ondersteunen. (Zie de gebruiksaanwijzing van ELK van deze toestellen.
U kan maar 1 (één) verbinding tegelijk gebruiken. (voor zover ik weet)

Gebruikt u een tijdje uw bluetooth niet schakel deze dan uit. = veiligheid tegen ongewenst gebruik door minder eerlijke personen.

Jule
12 August 2007, 17:05
Prachtige uitleg Quazie!!!
Maar bluetooth werkt voor zover ik weet nog altijd niet perfect zoals het gepland was. Bluetooth is zeer gebrekkig uitgebracht geweest. Intussen is het veel verbeterd. Maar als uw hard- en software veroudert is, is er een probleem. Mijn gsm heeft een goede bleutooth verbinding met mijn pc. Maar het werkt niet zoals in de uitleg staat en bevat tal van gebreken. Maar ik kan ermee leven want voor vele dingen vond ik toch een manier die totaal niet strookt met de handleiding.