Volledige versie bekijken : Mappen met foto's doen vreemd



Baileysker
18 August 2007, 19:21
Op mijn 2de schijf staat er een map met foto's van mijn planten die ik heb, voor elke soort heb ik een mapje aangemaakt en daar dan de foto's ingeplaatst.
Nu heb ik de map zelf angepast dus in plaats dat je de gewone gele mapjes ziet, heb ik nu via rechtse klik, eigenschappen, aanpassen, en dan afbeelding kiezen zo telkens een foto geselecteerd.
Dat ging allemaal vlotjes.

Maar nu zie ik plots dat er ook andere mappen zomaar een foto hebben gekregen zonder dat ik dat gedaan heb.
Bijvoorbeeld ik heb een categorie met planten, met dan mappen met foto's erin. Dan heb ik een categorie Paint shop pro, en daarin zitten ook allemaal verschillende mapjes, en sommige hebben daar ook een foto staan.
Meestal met planten erop, zonder dat ik dat voor die map geselecteerd heb.

Hoe kan dat nou? En kan ik dit oplossen?

compuchrisje
18 August 2007, 20:46
Je hebt waarschijnlijk in je mapopties gekozen voor Toepassen op alle mappen. Je kan het per hoofdmap toepassen, maar hierbij moet je ermee rekening houden dat windows maar 400 instellingen kan onthouden. En als je bedenkt dat elke mapje al telt als één instelling, ben je daar natuurlijk al snel.

Wil je het aantal te bewaren instellingen verhogen moet je aan de gang in je register.

! Maak eerst een backup kopie van je register en sla die op een gekende plaats op, voordat je aanpassingen doet!

In het register ga je op zoek naar volgende sleutels:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Shell

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Shell NoRoam

Zoek hier de sleutels: BagMRU Size

en zet de DWord-waarde naar een hoger getal, bv 1000, 2000 of meer.

Sluit het register af en test uit of het lukt.

Baileysker
18 August 2007, 22:00
Toepassen op alle mappen heb ik niet gekozen, zie die optie zelfs niet staan.
Hoe kan ik die foto terug verwijderen?
Als ik kies voor 'standaardinstellingen herstellen', krijg ik meerdere foto's in dat mapje te zien, hoewel die foto's in die map zelds niet zitten maar totaal ergens anders.
Ook de optie eronder mappictogrammen kan ik niks anders kiezen, als ik daar iets selecteer, en klik op toepassen, dan flikkert die map 2 keer, en blijft dan staan op de map met fotokes.

compuchrisje
18 August 2007, 23:43
Dit moet je even per map doen, klik er met rechtermuisknop op (niet openen dus!); kies voor Eigenschappen en neem daar het tabblad Aanpassen uit. Bovenaan heb je daar een keuzelijstje. Kies wat je wenst, klik dan op Toepassen en OK. Wil je niet de instellingen voor andere onderliggende mappen, laat dan het vakje Toepassen op submappen leeg.

Baileysker
19 August 2007, 21:17
Het is zo dat ik het bij alle mapjes gedaan heb.

Baileysker
21 August 2007, 23:05
Die foto's kan ik dus niet meer verwijderen, heb zelfs een nieuwe map gemaakt, alle submappen naar die nieuwe map gesleept, en die nieuwe map kreeg dan ook diezelfde foto, raar. Iemand een oplossing?

compuchrisje
21 August 2007, 23:33
Ja, misschien alles eens terug naar standaardinstellingen zetten en dàn pas per map en per onderdeel aanpassen?

Baileysker
22 August 2007, 09:56
nee, lukt ook niet.
Het is zo,als ik een foto selecteer voor een mapje , da is ok.
Maar als ik daar dan kies voor standaardinstellingen, dan verschijnen er 4 kleine fotokes in die map.
Maar gewoon terug naar het gele mapje lukt niet.

Baileysker
27 August 2007, 21:46
Je hebt waarschijnlijk in je mapopties gekozen voor Toepassen op alle mappen. Je kan het per hoofdmap toepassen, maar hierbij moet je ermee rekening houden dat windows maar 400 instellingen kan onthouden. En als je bedenkt dat elke mapje al telt als één instelling, ben je daar natuurlijk al snel.

Wil je het aantal te bewaren instellingen verhogen moet je aan de gang in je register.

! Maak eerst een backup kopie van je register en sla die op een gekende plaats op, voordat je aanpassingen doet!

In het register ga je op zoek naar volgende sleutels:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Shell

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Shell NoRoam

Zoek hier de sleutels: BagMRU Size

en zet de DWord-waarde naar een hoger getal, bv 1000, 2000 of meer.

Sluit het register af en test uit of het lukt.

Compuchrisje, ik heb eens gedaan wat je had beschreven, heb wel niks veranderd,durf nie goed. (Hoe maak ik een back-up van de register)

Bij de eerste Shell, zie ik voor REG_DWORDn moet dus op Nodeslot klikken om te veranderen, maar wat dan?
Bij waardegegevens staat 1, is het dit dan dat ik moet aanpassen 1000 of zo, want die 400 waar jij van sprak zie ik nergens vermeld.

En bij het tweede ShellNoRoam hetzelfde maar daar staat bij waardegegvens 41 ingevuld.

siegy
2 October 2007, 15:01
mijn kleine bijdrage is ,!!

kijk eens in Eigenschappen van die betreffende map en klik op Aanpassen daar kan je keuze maken en voor div. geschikte bestanden kiezen door het vink-je daar te verplaatsen, misschien heb je daar iets aan?

maar het is ook zo dat er per hoofdmap bepaalde opslaglimiet is ,wat hier al eerder tersprake kwam !

compuchrisje
2 October 2007, 19:57
'k Ga deze sluiten, is nog van vorige maand en problemen van Baileysker zaten nog even verder dan dit alleen.