Volledige versie bekijken : java runtime



strikerfox
19 August 2007, 14:03
telkens mijn dochter wil chatten op tmf en of vtm bij het openen van de chat pagina deze vermelding THE JAVA RUNTIME CANNOT BE LOADED ik heb de vorige versies van java verwijderd,de laatste versie geinstaleerd 1.6.0 en het probleem blijft zich voortdoen.

Jelle
19 August 2007, 15:04
Gebruikt ze wel "de juiste browser" voor dit soort dingen? Spijtig genoeg blokkeren vele (vaak ook bekende) sites gewoonweg alternatieve browsers. Je wordt verplicht Internet Explorer te gebruiken omdat ze zo lui zijn om aan compatibiliteit te werken. Al is er al veel vooruitgang geboekt op dit vlak, vroeger was het erger.

Als ze dus probeert met bv. Firefox, schakel dan toch eens terug naar Internet Explorer (of met Firefox als het niet werkt in IE).

Ten slotte: welke installer heb je gebruikt? De offline installer van Java is de beste manier en wees er zeker van dat je eerst alle oude versies verwijdert. Ook kuis je na de update best even je pc op met bv. CCleaner.

(Ik heb deze verplaatst naar Software:Internet, want bij Webdevelopment hoort hij niet thuis.)

KAPE
19 August 2007, 18:05
De foute browser is zeker geen optie : beide chatboxen werken ook met alternatieve browsers o.m. Firefox. Daar kan het probleem dus niet zitten. Mogelijk wel bij een onvolledige of foute download van JAVA. Verwijder alle JAVA-versies met Windows Installer Clean Up (http://support.microsoft.com/kb/290301/nl) , leeg alle cachebestanden van je browsers en run een deftige cleaner (CCleaner). Dan de meest recente JAVA downloaden en installeren. En dan maar opnieuw proberen.

strikerfox
19 August 2007, 19:56
het probleem is intussen opgelost ,ik gebruik explorer7, ik heb op internet opties geklikt en op console java sun dan krijg je een icoon beneden op je werk balk,en kan je terug chatten.iedereen bedankt voor de reacties:good: