Volledige versie bekijken : Vista eraf en XP in de plaats



kiekeboe124
20 August 2007, 02:01
Beste Clubvrienden.

Mijn zoon heeft een laptop gekocht.
Het is de Medion MD98300 Notebook PC : WAM 2040.
Hij heeft het besturingssysteem : Windows Vista TM Home Premium OEMA ct.

Nu is de vraag : Kan Ik hierop een format C doen met als opstart C.D. : Dutch Microsoft
Windows XP Professional Edition with SP2 ( een aangekochten en volledig legalen).
Hij wilt XP erop plaatsen.

Vriendelijke groetjes kiekeboe.

g_man
20 August 2007, 07:00
Waarom zou je Vista eraf willen? Idd format c:\ en dan via de cd terug XP installeren. Zorg er wél eerst voor dat je zeker bent dat je al je drivers van je laptop vindt/hebt onder XP. :) ;)

strikerfox
20 August 2007, 08:28
maak toch eerst een back-up op dvd(indien nodig een dual dvd) van gans uw systeem die nu op vista draait,en formateert pas dan ,zo kan achteraf (bij spijt)nog alles terug plaatsen in een mum van tijd.
suc6.

tzwientjuh
20 August 2007, 14:31
NEEEEEEEEEEE, NIET DOEN !!!

Die laptop zijn gemaakt voor vista !!! en niet voor xp !!

Men vriend heeft het ook geprobeert maar het werkt nie, sommige drivers/hardware waren alleen vista compatibel.
Het kan zijn dat het werkt maar dan ook niet.
Ik zou het niet riskeren

xtofke
20 August 2007, 15:00
( een aangekochten en volledig legalen).


Ik veronderstel dat deze al op een andere PC ook werd geinstalleerd?
Dan mag dit in principe niet ...

dannyma
20 August 2007, 15:24
we willen niet nieuwsgierig zijn maar kan je ons ook vertellen waarom terug naar xp ?
vista is de toekomst !!!

GuntherS
20 August 2007, 17:16
Waarschijnlijk omdat niet alle programma's die hij gebruikt compatibel zijn met Vista.
Wat ik trouwens ook aan de hand heb..

kiekeboe124
20 August 2007, 17:24
Wel mijn beste clubvrienden.
Om op alles te antwoorden.
Hij werkt veel trager met Vista en zoals opgemerkt door onze vriend
alle programma's die ik nodig heb voor school doen het niet !

Ik was eigenlijk best tevreden met XP.

Groetjes uit Brugge

kiekeboe124
20 August 2007, 17:27
Wel Keppe.
Die Windows XP is nog niet gebruikt geweest en splinter nieuw.

Groetjes uit Brugge

ajaxloverr
20 August 2007, 17:29
Vertellen waarom terug naar xp ?
vista is de toekomst !!! ik vind het wel logisch Vista is: Traag, vraagt veel meer schijfruimte, software/hardware wordt niet ondersteunt, stelt hoge eisen aan je pc en zo kan ik nog wel even doorgaan. zo was het eerst ook met XP, later werd dat allemaal verbeterd. ik heb een tijdje Vista home premium gehad(2 dagen) daarna weer teruggegaan op XP.

Sille
20 August 2007, 17:52
ik vind het wel logisch Vista is: Traag, vraagt veel meer schijfruimte, software/hardware wordt niet ondersteunt, stelt hoge eisen aan je pc en zo kan ik nog wel even doorgaan. zo was het eerst ook met XP, later werd dat allemaal verbeterd. ik heb een tijdje Vista home premium gehad(2 dagen) daarna weer teruggegaan op XP.

Vista vraagt idd veel maarja ... de laptop is ontwikkeld voor windows vista .. Dus hij zal perfect moette draaien met windows vista draaien. Ik zou toch als ik een laptop heb met vista voorgeinstaleerd. Zou ik bij windows vista houden hoor.

strikerfox
20 August 2007, 17:54
ben effe gaan kijken bij logitech voor drivers voor mijn webcam,indien ik eventueel overstap naar vista, en ik kreeg dit te lezen,Deze camera werkt niet met Windows Vista,dus mag ik al een nieuwe webcam kopen.ik zal vista ooit eens instaleren bij een format:c/ maar dat kan nog een tijdje duren.:)

gabriel
20 August 2007, 17:55
een handige zet van microsoft om toch maar vista te promoten .... de probs die de gebruikers hebben daar maken ze zich geen zorgen om

dannyma
20 August 2007, 20:02
vroeger zoals allen veel gebruik gemaakt van xp maar na een tijdje toch overgestapt naar vista . traag vindt ik helemaal niet want draait even snel als xp .wat ik vroeger kon kan ik nu nog altijd met alle progjes en zelfs zijn er verbeteringen gekomen en snellere afwerkingen .in het begin was ik pesimistisch maar nu meer en optimist na veel gebruik zou ik niet meer terug willen .
alleen hoop ik nog is te kunnen upgrade'n naar premium of naar ultimate om nog meer te kunnen genieten van de nieuwe technologie .
wat betreft webcam heb ik gewoon en nieuwe gekocht die wel werkte en inderdaad veel beter beeld gaf dan met xp .dus m.a.w hebben ze mij over de schreef getrokken .

sykke
21 August 2007, 03:16
als jij dat wil moet je dat doen,voel je er beter bij xp wel installeren dan want iedere mens heeft een keuze,tenslotte beslis je nog altijd wat je doet op uw pc.
Of zet xp ergewoon naast in dual boot,kan je altijd kiezen en eventueel later kiezen voor de ene of het andere.
ervaring leert.

tzwientjuh
21 August 2007, 16:27
Men vriend heeft een laptop van Medion met Vista erop. Ik heb voor hem xp erop gezet. Maar toen bleek dat ik geen enkele driver vond voor de videokaart. Het was zelfs één van Nvidia. Het stond niet op de site. Op de site van medion zelf kon je ook drivers vinden maar deze waren alleen vista compatibel. Er waren ook nog andere hardware dat xp niet herkende en dus ik ook geen drivers vond. Het is aangeraden om vista er op te laten staan.
Zoals xp kan je vista tweaken. Men vriend z'n vista is zo goed getweaked door mij dat hij zeker 50% sneller dan de eerste keer.
Enkele voorbeelden :
- Smijt onnodige programma's eraf
- Services dat je niet gebruikt uitschakelen
- MGeen speciale effecten
- Kuisprogramma's
- 2Gb ram is zeker aanbevolen
- Als je niet veel de zoek functie gebruikt, schakel je de index-service uit
- ...

Ik kan zo blijven doorgaan. Vista is een goede OS. Je moet alleen weten hoe je ermee kan werken.

kiekeboe124
24 August 2007, 17:26
Hallo Clubvrienden.
Medion MD98300 Notebook PC : WAM 2040.
Hij heeft het besturingssysteem : Windows Vista TM Home Premium OEMA ct.
Opgestart met de CD van Windows XP probleemloos.
C: Verwijderd.
Nieuwe partitie aangemaakt.
Geformateerd.
Op de nieuwe C: Windows XP geinstalleerd.
Alles verliep prima en alles werkt, uitgezonderd mijn internet.
De driver van NVIDIA werkt alleen maar onder Vista.
Nu zoek Ik een andere driver die Windows XP ondersteund.
NVIDIA Network Bus Enumerator.
Op de site van NVIDIA (doolhof) weet Ik echt niet welk 1 Ik moet nemen.
Ik heb in apparaat beheer bijna ieder geel vraagteken weggewerkt, dus drivers gevonden, uitgezondert :
1) Ander PCI-brugapparaat
2) PCI Device
3) SM-buscontroller
4) USB Device
5) Videocontroller (VGA-compatibel).
Maar Ik veronderstel, indien Ik op internet geraak en daarna via apparaat
beheer en stuurprogramma bijwerken met internet toegang, dat Ik de rest
er wel bijvind.
Dus het enige probleem denk Ik is mijn internetkaart aan de praat krijgen !
Wie kan er mij helpen ?
Vriendelijke groetjes uit Brugge.

dannyma
24 August 2007, 17:36
de enigste manier is het kopen van extra internetkaart met cd en drivers erbij voor xp .
oops vergeten is een laptop dus ik hoop dat ze die ook hebben via usb .

PorkyFrost
24 August 2007, 18:07
ik vind het wel logisch Vista is: Traag, vraagt veel meer schijfruimte, software/hardware wordt niet ondersteunt, stelt hoge eisen aan je pc en zo kan ik nog wel even doorgaan. zo was het eerst ook met XP, later werd dat allemaal verbeterd. ik heb een tijdje Vista home premium gehad(2 dagen) daarna weer teruggegaan op XP.

Ik word het stilaan beu, mensen zoals jij die amper ervaring hebben met vista, die constant erop kappen, het besturingssysteem werkt hier perfect op 2 laptops & 1 pc, met respectievelijk 1,2 & 4GB RAM, de meeste algemeen gebruikte programma's werken met vista, vista is NIET traag, ik krijg zelfs meer FPS in vista.
En zo kan ik nog wel even doorgaan ;)

Ik raad het formateren van de laptop af, vanwege eerder vernoemde redenen met compatibiliteit.

Kokki
24 August 2007, 18:10
http://www.ovnitec.de/md98200/

Hopelijk ben je hiermee geholpen :)