Volledige versie bekijken : Router stuk?



eventure
20 August 2007, 15:12
Sinds een aantal dagen heb ik het volgende probleem:

Na een bepaalde tijd, die altijd verschilt valt m'n internet uit. Niet alleen bij mij maar bij iedereen... Als ik de router reset is alles terug in orde. ALs ik de modem van telenet reset gebeurt er niks, dus daar ligt het niet aan volgens mij.

Wil dit zeggen dat m'n router z'n geest aan het geven is?
Het gaat trouwens om de Netgear WGT624 v3

mvg
Robbe

Pilote
20 August 2007, 16:30
Heb je al nagekeken of er geen firmware update is?

eventure
20 August 2007, 16:53
Ja dat heb ik daarnet nog gedaan en die is er niet, de router is trouwens de Netgear WGT624 v3

Deadangel
20 August 2007, 17:24
Gebeurt hier thuis ook wel 's,
maar onze pa beweerd dat dat aan het internet zelf licht ..

eventure
20 August 2007, 17:38
Het kan wel ies gebeuren dat je verbinding wegvalt, maar ik heb het nog nooit gehad dus ...

Jaaanskeh
20 August 2007, 20:50
Gebeurt hier thuis ook wel 's,
maar onze pa beweerd dat dat aan het internet zelf licht ..

Die kans is redelijk klein hoor. Ik heb dat ook een tijdje gehad en moest toch een nieuwe routerkopen dus heb ik een modem/router gekocht. En al maanden aan een stuk geen enkel probleem met internet :)

Ik denk dat het aan een probleem lag dat ik een bridge zette "PPPoE" ipv "PPPoA" (hij ondersteunde het gewoonweg niet en hierdoor kon ik ook op het internet)
Maar waarschijnlijk is dat niet hetzelfdeprobleem bij jullie aangezien je spreekt van een router (met ingebouwde modem)

eventure
20 August 2007, 21:12
Dat is toch niet meet een ingebouwde modem?
Ik heb een modem van telenet en de kabel van het internet gaat in de router. Vandaag is het al drie keer uitgevallen. Ook het bekabelde internet werkt dan niet meer. Daarnet heb ik de kabel van internet uitgetrokken en in m'n laptop gestoken en dan had ik wel internet.

Toen ik het internet terug in de router stak, had ik ook via de router terug internet. Ik vind het echt vreemd... Ik denk dat ik morgen de router er een tijdje vantussen ga halen, en dan helemaal,opnieuw instellen.

Mvg
Robbe

Jaaanskeh
20 August 2007, 21:22
steek telenet modem eens rechtstreeks in een pc'tje? dan weet je het zeker :)

PorkyFrost
21 August 2007, 01:23
Alleen kan het soms dan lang duren vooraleer er verbinding is (eigen ondervinding bij het wisselen van kabel naar ps2 & pc :p).

Kokki
21 August 2007, 08:34
Als hij uitvalt: hoe zit het dan met de lapmjes op de router?
Geraak je op dat moment nog in de interface van de router?

eventure
21 August 2007, 08:51
Alle lampjes zijn ok, ik geraak dan niet meer in de interface van de router. Eerst valt m'n verbinding op 'Limited Connectiviy' en dan wordt de router helemaal niet meer gevonden.

mvg
Robbe

Kokki
21 August 2007, 08:53
Klinkt idd niet echt gezond. Als je zonder router geen problemen hebt, dan zou ik beginnen uit te kijken naar een nieuwe

eventure
21 August 2007, 08:58
Dan zal ik vandaag eens iedereen zonder internet zetten se :p
Wat ik ook eens ga proberen is een downgrade van de router z'n firmware, hopelijk met succes. Ik heb geen idee wanneer die voor het laatst geupdate is dus ...


EDIT: IK heb de firmware aangepast, en ik heb het gevoel dat ik nu een beetje sneller surf... Ik ben benieuwd wat de stabiliteit zal zijn ;)

mvg
Robbe

eventure
22 August 2007, 20:39
Mag een slotje op, router werkt terug!