Volledige versie bekijken : Pc



mXX
20 August 2007, 18:37
Ik ben van plan een nieuwe PC samen te stellen, maar had even een vraagje; Als ik een case ga kopen geraken alle soorten mobo's er in of niet ? of hangt de mobo af van de case ? En als ik een case koop zijn er meestal usb hubs en AC3 plaats (voor audio) zijn die zo geinstalleerd of komt dat van de mobo ? want mijn huide case heeft alleen usb hubs maar ook gaatjes voor geluid maar die is leeg :s

wolfskin
20 August 2007, 19:51
Ik ben geen expert, maar dit kan ik je wel vertellen:

Niet in alle case's kunnen alle mobo's in, je hebt micro ATX, ATX,... de micro zijn de kleinste.
Als je een ATX mobo hebt koop je uitteraard best een ATX case.

Ivm je USB en AC3, deze zitten onboard op je mobo, er zijn ook wel 'losse' USB 's die meestal voorraan je case zitten, maar deze moet je dan via een kabeltje aan je mobo aansluiten.

mXX
20 August 2007, 20:48
D8 het al, dus 1st een mobo kiezen dan een case is eigenlijk het beste of niet ?

sykke
20 August 2007, 20:54
Als je zegt wat merk u huidige case is kunnen we verder

PorkyFrost
21 August 2007, 01:19
De meest verkochte moederborden zijn wel ATX hoor, Mini-atx & kleinere zijn vooral voor media-center pc's en dergelijke, BTX was 'n formaat door intel 'opgelegd' voor betere airflow ivm processors (ten tijde van de Pentium 4) maar dat formaat is eigenlijk aan het verdwijnen.
Dus als je 'n moederbord kiest, zal het meestal wel ATX zijn maar plaats toch nog maar 's op het forum welk merk & type het is.

EDIT: Ivm met die kabeltjes, dat kan echt prutswerk zijn, soms niet goed aangegeven wat ze zijn of de kleuren die verschillen etc, soms is het gewoon trial & error om te zien waar ze passen.

mXX
21 August 2007, 05:05
Maar ben ook van plan om nieuwe onderdelen te kopen (een hele pc samenstellen, zal daar nog een topic over maken :)). Ik ben me nu gwn aan het informeren

Kokki
21 August 2007, 08:32
En een m-ATX mobo past in een ATX kast, dus daar moet je je niet teveel zorgen over maken. :)
De meeste kasten zijn ATX, dus dat zit ook goed. Als je maar niet bij de barebones gaat kijken. Dat zijn kasten met al een mobo in.

mXX
21 August 2007, 14:33
lol moet niet zo'n een barebones hebben :p. Thx voor de info maar topic nog niet sluiten aub :) zal nog zoeken en info opslokken