Volledige versie bekijken : Machtiging rechten netwerk



Firespree
22 August 2007, 23:51
Ik heb gezien dat dezelfde kwestie over en over gepost wordt maar nog heb ik gene oplossing gevonden voor mijn probleem.
Ik heb een pc met windows xp home edition en een tweede pc met windows xp prof.
Deze wil ik via een router die op een derde pc is aangesloten met elkaar in verbinding zetten.
Nu heb ik een workgroup gemaakt op de pc met home edition de gedeelde map ingesteld als map die ik wil delen. Op de prof pc dezelfde workgroup en dergelijke ingesteld. Via mijn netwerklocaties de andere pc gevonden op beide pc's. Maar nu kan ik met de pc met prof zonder problemen in de map van Home komen maar visa versa krijg ik de wel bekende foutmelding:

Pc met prof is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op me met de beheerder van de server op als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik met de home edition pc toch gewoon in de map van de prof pc kan komen en zelfs de printer, deze zit op de prof aangesloten, kan aansturen vanaf de home edition.

Hoop dat iemand mij een duidelijke en goed volgbare uitleg kan verschaffen of een duidelijke: dit kan niet, als het niet kan

Alvast bedankt!
:good: