Volledige versie bekijken : Win2000 Prof. opstart



ewi-j
23 August 2007, 18:55
Hey,

Heb vandaag een poging ondernomen om m'n oude pc in orde te zetten voor mijn nichtje, nu ze naar de 'grote' school gaat in september.
Op die pc draaide vroeger windows 98 (om te gamen) en 2000. Ook was de harde schijf verdeeld in verscheidene partities.
Bij de herinstallatie heb ik de 2000 over de 98 gezet op de C-schijf. De andere partities heb ik allemaal teruggebracht tot een D-schijf.
Nu mijn probleem: * als de pc opstart krijg ik nog steeds de keuzemogelijkheid om op te starten in 2000 of 98. Als ik 98 pak loopt ie vast en 2000 gaat perfect. Hoe krijg ik die 'keuzemogelijkheid' weg?
* 2e vraag: hoe kan ik de grootte van de partities wijzigen? (Cpart is 4G en Dpart is 16G: zou 10-10 willen)

Als er zich iemand geroepen voelt... alvast bedankt

Grtz Ewi:good:

g_man
23 August 2007, 19:00
Je hebt dus géén format gedaan van je schijf vooraleer opnieuw te installeren...had je beter wél gedaan ipv 'over' win98 heen te schrijven. Of gaat het om een upgradeversie van Win2K?
Die partities kan je met de opstartdiskette van Win98 via command FDISK dan opnieuw aanmaken. (in het geval je opnieuw begint)
Wil je doen terwijl win2K al werkt,...zal je een partitieprogramma moeten installeren zoals Partition Magic, Acronis Disk Director,...of via een of andere Live CD (Ubuntu, Linux,...)

ewi-j
23 August 2007, 19:15
2000 draait al ondertussen. Het probleem met de 'keuzemogelijkheid' is opgelost. (zoekfunctie gebruikt en gevonden(y)).
Nu nog de partities... Heb al is gegoogeld maar vind enkel betalende partition magic. Is er een alternatief?

E.

Pjj
25 August 2007, 13:55
Misschien kun je kijken om een trial te gebruiken?

sykke
26 August 2007, 01:51
Er staat hier een freeware in de downloads maar zelf heb ik met deze geen ervaring.
>>>>> hier (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=542)<<<<<