Volledige versie bekijken : CPU kopen



mXX
24 August 2007, 04:34
Ik ben van plan een nieuwe PC samen te stellen en ik wou nu weten welke (goede) CPU's er zijn. Kunnen jullie hier enkele posten met snelheid en prijs aub. Tips waar ik voor moet letten zijn ook altijd welkom. Ik had liefst iets van Intel zo 1 van die nieuwste

g_man
24 August 2007, 06:36
Kijk hier (http://www.tones.be/shop_producten.php?cat=39050) eens

delinquente
24 August 2007, 10:32
E6750, for sure! Hoge FSB, kloksnelheid, cache...en een mooie prijs!:good:
Wat wil je nog meer?
Tenzij je een bepaald budget hebt, kan je ook nog altijd een goedkopere Intel Core2Duo kopen;)

mXX
24 August 2007, 13:21
is er nog iets hoger dan een intel core2DUO? :O dat wist ik niet ik dacht dat de intel coreduo het beste waren

mXX
24 August 2007, 13:32
Is er veel verschil tussen Intel Core2 Quad 6600 en de 6700? Aan gezien het prijs verschil wel

mXX
24 August 2007, 13:42
ok heb besloten, maar ik moet nu kiezen tussen 2 CPU's. Ik zat te denken over de E6750 en de Quad 6600

Clioke16V
24 August 2007, 13:58
snelheid de e6750, toekomstgericht zeker de q6600.

Vroeger was alles singlecore > iedereen koopt dualcore ( ik ook ), nu is quad erg in trek aant komen en de programma's zullen ook voor quad geschreven worden. ( toekomst )

ik denk persoonlijk een Q6600.

Keystroke
24 August 2007, 14:01
Ik zou voor de E6750 gaan, tenzij je veel zware programma's tegelijk gaat draaien gaat hij zeker snel genoeg zijn

EDIT: had clioke zijn post niet gezien. Ik denk het nog wel enkele jaren gaat duren voor er veel programma's met quad gaan werken, de meeste ondersteunen dual nog niet eens. En zelfs dan ga je met je E6750 nog wel toekomen of kan je nog altijd upgraden.

mXX
24 August 2007, 14:08
snelheid de e6750, toekomstgericht zeker de q6600.

Vroeger was alles singlecore > iedereen koopt dualcore ( ik ook ), nu is quad erg in trek aant komen en de programma's zullen ook voor quad geschreven worden. ( toekomst )

ik denk persoonlijk een Q6600.

Hoe bedoel je toekomst gericht ? ik lees hier nog steeds dat de quad op 2.44 GHZ draait en de E6750 op 2.60GHZ, wat volgens mij E6750 toch wat sneller maakt volgens mij of niet?
een vb om beter te kiezen: Ik wil een dvd-branden, een video kijken, een video converteren en msnen allemaal tegelijker tijd. Wat is dan beter om te kiezen?
Deze CPU moet ongeveer 5 à 7 jaar meegaan

mXX
24 August 2007, 20:50
meer meningen aub :) (wil niet opdringen ofzo :D)

delinquente
24 August 2007, 21:29
Je moet dat zelf zien, met een E6750 kom je ruim toe-> dat staat vast, zoek maar wat benchmarks op. Zoals ik al zei, goede kwaliteit/prijs-verhouding.

Wilt je wat toekomstgerichter zijn, een quadcore kopen-> want je wilt uwe processor 7 jaar bijhouden*

*Tegen die tijd is er volledige ondersteuning voor quadcore in games, software, etc etc.

Er is nu nauwelijk ondersteuning voor een dualcore, dus daarmee heb ik ook nog niet een quadcore gekocht. Maar nu dat die wat goedkoper staat zou ik het toch ook wel overwegen:).

Of koop gewoon die E6750...en wacht af met quadcore...er moeten nog nieuwere versies van komen die verbeterd zijn op verbruik en efficientie!

Het ligt in eigen handen! Je moet zelf zien wat je er aan wilt geven:good: Geld genoeg? Quadcore dan:good:

mXX
24 August 2007, 21:38
Dus als ik nu een Quad core zou kopen, kan het dat iets niet zal werken ? Bv. Counter-strike, euh Nero, ...
wat zijn benchmarks ?:)

Is het waar dat die ongeveer 80° kan worden die quadcore en heel veel elektriciteit verbruikt ? hebben jullie mss een vergelijkings tabel van die 2 CPU's?

Ik heb ook op verschillende site's gelezen dat je de Q6600 gemakkelijk naar 32 GHZ kunt overclocken... Gaat dit dan niet bij de E6750

mXX
24 August 2007, 22:21
Intel Core 2 Duo E6750

Zie:
http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGRkZZiWmJPK/viewproduct/Intel_Core_2_Duo_E6750/
http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGNkbZiUmJLK/viewproduct/Intel_Core_2_Quad_Q6600/

delinquente
25 August 2007, 01:41
Beste mXX,
heb eens wat benchmarks vergeleken. Ben je echt iemand die voortdurend bezig is met encoding, decoding, audio, video, etc. Dan is de Quadcore iets voor u en is het zijn meerprijs op het moment waart.
Hou je liever van wat meer Frames per Seconde in games, dan kan je het best een Dualcore nemen. (Niet alleen voor dit feit zeuh;))

Wat is er nu beter aan een Quadcore zoals je zelf ook al hebt kunnen zien:
In Cpu Mark haal je een betere score-> 1200 punten meer t.o.v de Dualcore
In games ga je zeker nog geen verschil merken tussen een Quadcore en Dualcore-> zoals je ziet wint de Dualcore met meer FPS bij Stalker en Quake (scheelt telkens een goede 10 FPS).
In photoshop doet de Dualcore het zelf nog beter dan de Quadcore, vind ik wel opmerkelijk. Waarschijnlijk is fotoshop nog niet gemaakt geoptimaliseerd voor Quadcore processors, niettemin de Dualcore denk ik.
Converteren van audio gaat met een Quadcore vele sneller dan met een Dualcore-> scheelt 40 seconden, op deze tijd dat je wint ben je al bezig met een ander audiofile.
Ook video-encoding gaat met een Quadcore sneller-> het stroomverbruik bij een Quadcore ligt bij encoding een 30 watt hoger (in de toekomst met nieuwere modellen gaat dit wel opgelost worden).
Het officepakket is ook getest, Quadcore doet het sneller t.o.v. de Dualcore

Dus de keuze ligt volledig bij jou, hou je je met dergelijke zaken niet bezig waarin de Quadcore duidelijk de Dualcore van zijn troon stampt...zou ik de Quadcore niet nemen (tenzij dat je echt echt echt toekomstgericht wilt zijn, maar dan nog...er komt toch altijd iets nieuws uit EN beter:good:)

Zoals je ziet doet de Dualcore ook niet ten onder...

Meer kan ik je hier niet over zeggen:)

Veel keuzeplezier:evil:

Edit: over het feit dat er niets gaat werken zoals je vraagt, alles gaat werken net zoals bij een Single Core als bij een Dualcore. Prestaties kan je pas beginnen vergelijken wanneer de software is afgesteld op de hardware (als je snapt wat ik bedoel)

mXX
25 August 2007, 09:18
damn dat is moeilijk om te kiezen ik wil converten en goede fps in games :p. Ik denk dat ik ze allebei zal nemen, als ik ga gamen steek ik de E6750 erin en als ik ga converteren de Q6600 :D. haha nee grrapje. En wat dacht je van de E6850? ongeveer zelfde prijs als de Q6600. IK heb gedacht en wil de Q6600 mar die stroomverbruik en temperatuur... wat zouden jullie nemen ? :p

Jule
25 August 2007, 09:31
Nice, maar nu nog een kleine vraag van mij. Ik heb nog altijd geen volledige prijslijst ontvangen van mijn pc-boer, maar mij wordt de E6750 aangeraden. Ik werk enorm veel met excel en wat zie ik in bovenstaande benchmarks?:

Intel Core 2 Duo E6750
Microsoft Excel 2007 - BigNumerCrunch benchmark http://www.hardware.info/images/tcdetail.png 11.7 sec. http://www.hardware.info/images/graphicon.png (http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/ZGRnlmZqyZhl/bGRkZZiWmJPK/viewbenchmarks/bGRkZZiWmJPK)
Microsoft Excel 2007 - Monte Carlo benchmark http://www.hardware.info/images/tcdetail.png 43.9 sec.
Intel Core 2 Quad Q6600
Microsoft Excel 2007 - BigNumerCrunch benchmark http://www.hardware.info/images/tcdetail.png 6.7 sec. http://www.hardware.info/images/graphicon.png (http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/ZGRnlmZqyZhl/bGNkbZiUmJLK/viewbenchmarks/bGNkbZiUmJLK)
Microsoft Excel 2007 - Monte Carlo benchmark http://www.hardware.info/images/tcdetail.png 24.5 sec.

Of maakt dit niks uit, daar ik momenteel toch nog met excel 2003 blijf werken? Voor mij is 10 seconden verschil bij zware excel bestanden wel zeer aangenaam.

mXX
25 August 2007, 09:33
Als je veel met excel werkt en zware bestanden hebt zou ik je toch een Q6600 aanraden. haha voor u is dat zo makkelijk voor zit ik hier te creperen ente denken :)

Jule
25 August 2007, 09:55
:lol: Games zullen als eerste bij zijn om alle 4 de kernen van een quadcore te belasten ... :lol: Moeilijke keuze vindt u? Vooral zowel de E6750 als de Q6600 zijn zeer gemakkelijk te overklokken... :lol: En mocht u eens online zoeken, er zijn reeds games die meerdere kernen belasten. Ik heb reeds een screenshot gezien van eeen taakbeheer venster genomen tijdens het gamen waar alle vier de kernen op 30 % stonden ... :lol:

mXX
25 August 2007, 10:23
Is dit goed of slecht? alle kernen belasten ?

Jule
25 August 2007, 10:58
Het feit dat alle kernen worden belast wil zeggen dat ze allemaal worden aangesproken. Dus was deze game reeds geschreven voor een multicore cpu.
Natuurlijk verbruikt een quadcore meer stroom, lijkt mij ook logisch. Maar als millieubewuste consument zal u moet meer dan enkel dit moeten letten ... :lol:

mXX
25 August 2007, 11:15
dus dat is goed ? :)? haha traag van begrip :D

Clioke16V
25 August 2007, 11:39
tuurlijk dat is net het goede aan die nieuwe dingen.

games/programma's gaan 4 cores gebruiken, dus de rekenkracht wordt beter verdeeld waardoor er meer overschiet voor andere dingen...

delinquente
25 August 2007, 12:14
En het wordt hier moeilijker en moeilijker:D...
Op zich is dat niet zoveel geld voor die Quad Core, merci prijsverlagingen van 22 juli:bow:, maar gene merci omdat het nu voor iedereen moeilijker om te kiezen tussen een Dual Core VS Quad Core:D. Moest ik een nieuwe PC kopen (als ik deze weer met een mooie prijs kan verkopen:evil:) zou ik ook Quad pakken:)

mXX
25 August 2007, 12:22
meer reacties aub :) ik wil meer meningen :)

PorkyFrost
25 August 2007, 13:19
Ik zou de Quadcore nemen, het verschil merk je niet in dagelijks gebruik hoor en vanaf een programma 2 cores gebruikt zal het ook 4 cores kunnen gebruiken, het is gecodeerd voor het gebruik van meedere cores, niet alleen voor 2 cores.
Ik weet het prijsverschil niet tussen een E6750 en een Q6600 maar miss kan je je Q6600 overclocken naar ene FSB van 1333Mhz.. niet zeker van maar laat het ook maar, het is snel genoeg ;).

delinquente
25 August 2007, 14:54
En welke programma's en games gebruiken nu tegenwoordig al die cores? En hoe kan je dat het beste zien?

Clioke16V
25 August 2007, 17:00
gewoon quad gaan, spreekt toch boekdelen.

Paar jaar geleden was dit ommes tzelfde met single core en dual.

quad core > niet blind staren op die Mhz want zo'n grote verschillen zijn het niet hoor.

( nogmaals > my 2 cent )

mXX
25 August 2007, 19:25
ik denk dat ik een Quadcore zal halen :) nu nog de prijzen vergelijken waar ik die het goedkoopste kan kopen :p. Nu heb ik een andere vraag over een andere onderdeel van de pc, de mobo om juist te zijn. Mag ik dit hier posten of moet er een topic voor gemaakt worden ?

PorkyFrost
25 August 2007, 19:34
Plaats het gewoon hier, en laat de topic verplaatsen naar "volledige systemen".

mXX
25 August 2007, 20:57
ok :). IK heb nu dus een CPU (nog niet gekocht hé, ik wil 1st alles op een rijtjes zetten voordat ik iets ga kopen). Nu heb ik wss een mobo nodig. Ik had er graag 1 met veel usb 2.0 hubs en die natuurlijk op mijn toekomstige CPU (Q6600) zal passen. Nog een vraagje ivm die Q6600: Kan ik later het stroomverbruik lager zetten of moet ik nieuwe CPU halen ? als ik die CPU ga kopen is daar koelpasta en een koeler bij ? best een watercooler kopen voor de CPU of niet ? Dacht iets van Zalman maar niet al te duur :)

Clioke16V
25 August 2007, 23:42
Pff die boxed koelers ( standaard ) zijn meer dan voldoende zolang je niet extreem overklokt. Ik heb hier ook standaard koeler en mijn pc is eigenlijk heel goed qua temp.

Ik zou pas overschakelen naar andere koeler als het nodig is.

Voor een mobo zoals je zegt > 1 met veel usb poorten zodat je niet of zo min mogelijk met externe hub moet gaan werken.

Ik heb mobo met 10 USB poorten genomen en 6 SATA aansluitingen. ( daar zou ik ook niet op besparen.

4 vindt ik wa krap in mijn geval > 2 voor schrijvers en 2 voor HD's. Dus 4 was te weinig voor mij > als je dan uitbreid heb je toch nog iets voor handen.

Mijn mobo is een P5B-E, maar dit is natuurlijk al "oud" > er zijn er betere nu. Maar weinig kennis hier over.

mXX
26 August 2007, 09:58
mijn pc nu heeft ook boxed coolers, maar de cpu wordt ongeveer 71°(soms wel meer)...
Welke mobo's raden jullie mij aan ? ik had daar minstens 2 GB ram op gewild, mss 2 HD(nog niet zeker),2 DVD-branders, een kaartlezer, een grafische kaart (duh :))

mXX
26 August 2007, 17:41
vergeten te vermelden: HD moet S-ata zijn aub

Kokki
26 August 2007, 18:43
Heb je eigenlijk al gezegd hoeveel geld je eraan wilt spenderen?
Hier heb je nog wat "best buy guides": http://tweakers.net/reviews/702/4
http://www.hardware.info/nl-BE/pcadvice/bpifbZtoag/viewconfig/

mXX
26 August 2007, 20:12
ongeveer 1000€ of een beetje meer, wat moet ik met die guides ? ik weet gwn niet hoe ik eeen mobo moet kiezen

Keystroke
27 August 2007, 10:04
Met een mobo kan je niet echt fout gaan, gwn de nieuwste chipset nemen, zien dat het compatibel is met de rest van de pc en of er genoeg poorten zijn voor wat je ermee wil doen.

Kijk ook eens naar de mobo's die g_man voorstelt in zijn high-end (http://www.minatica.be/showthread.php?t=46987) en mid-range (http://www.minatica.be/showthread.php?t=46986) configs.

EDIT: die high-end is wel wat te duur voor een pc van 1000 euro, maar die mid-range lijkt me wel ok

delinquente
27 August 2007, 10:42
Je kan alleen fout gaan met de aansluitingen en de features die je nodig hebt.

Sommige mensen verkiezen liever:
*6*SATA-aansluitingen i.p.v. 4*SATA-aansluitingen
*Optische uitgang + 7.1 audio-uitgang VS Coaxiale audio-uitgang + 7.1 audio-uitgang
*10 USB-poorten i.p.v. 8 USB-poorten
*Betere Heatpipes, zorgt voor een algemene koeling van je chipset en al je frulletjes op je moederbord (betaal je natuurlijk meer zo een moederbord)
*Betere kwaliteit van het moederbord op zich of Durabilty van Gigabyte bv. ook wel genoemd
*een e-sata aansluiting
*SLI of niet? (=voor het gebruik van 2 grafische kaarten)...op welke snelheden moeten die lopen 2*16x?
*op het moment DDR2 VS DDR3 geheugen, jij neemt dus DDR2 geheugen. Je kan nog altijd kiezen voor een Combi-bord. Persoonlijk zou ik voor een huidig DDR2 bord gaan daar DDR3 nog niet geoptimaliseerd is en nog te duur

Goede merken waar ik de voorkeur aan geef zijn: Asus, Gigabyte & MSI
(er zijn er nog met hopen natuurlijk).

Op het moment zou ik met de huidige Core2Duo's een moederbord nemen met FSB 1333. Moet je gaan kijken in de richting van de P35 moederborden, of de P965 (de BIOS kan hier geupdate worden van 1066mhz tot 1333mhz FSB).

Jou raad ik dan aan:
* GigaByte GA-P35-DS3R
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/89/31458/ga-p35-ds3r.html
* Asus P5K
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/89/31858/p5k.html

...en nog veel meer goede moederborden

hopelijk kan je nu je moederbordkeuze maken:good:
Succes

Clioke16V
27 August 2007, 10:51
idd ik zou u ook 6 sata's aanraden. Beter teveel als 1 te weinig.

Ik heb 10 usb poorten ^^ en 6 sata aansluitingen.

delinquente
27 August 2007, 10:53
ja had mij er ook niet op voorzien, 2*DVDRW SATA, 1*SATA-schijf. Nu wil er eentje bijkopen. Het zal krap worden op mijn moederbord:)

Clioke16V
27 August 2007, 11:00
idd ik 2 X dvd brander ( sata ) en dan 2 Hd's > dus met 4 was ik niks. nu heb ik er nog 2 over voor als de Hd's wa vol komen te zitten :d

delinquente
27 August 2007, 11:03
ja dat is inderdaad nog wat plaats:D...ik veronderstel dat je nog schijfruimte over heb:D om geen nieuwe HDD te moeten kopen...
Je kan natuurlijk ook nog altijd zo'n PCI sata kaartje kopen, maar dat vind ik nu toch ook geen oplossing zeuh:)...

mXX
27 August 2007, 11:58
Je kan alleen fout gaan met de aansluitingen en de features die je nodig hebt.

Sommige mensen verkiezen liever:
*6*SATA-aansluitingen i.p.v. 4*SATA-aansluitingen
*Optische uitgang + 7.1 audio-uitgang VS Coaxiale audio-uitgang + 7.1 audio-uitgang
*10 USB-poorten i.p.v. 8 USB-poorten
*Betere Heatpipes, zorgt voor een algemene koeling van je chipset en al je frulletjes op je moederbord (betaal je natuurlijk meer zo een moederbord)
*Betere kwaliteit van het moederbord op zich of Durabilty van Gigabyte bv. ook wel genoemd
*een e-sata aansluiting
*SLI of niet? (=voor het gebruik van 2 grafische kaarten)...op welke snelheden moeten die lopen 2*16x?
*op het moment DDR2 VS DDR3 geheugen, jij neemt dus DDR2 geheugen. Je kan nog altijd kiezen voor een Combi-bord. Persoonlijk zou ik voor een huidig DDR2 bord gaan daar DDR3 nog niet geoptimaliseerd is en nog te duur

Goede merken waar ik de voorkeur aan geef zijn: Asus, Gigabyte & MSI
(er zijn er nog met hopen natuurlijk).

Op het moment zou ik met de huidige Core2Duo's een moederbord nemen met FSB 1333. Moet je gaan kijken in de richting van de P35 moederborden, of de P965 (de BIOS kan hier geupdate worden van 1066mhz tot 1333mhz FSB).

Jou raad ik dan aan:
* GigaByte GA-P35-DS3R
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/89/31458/ga-p35-ds3r.html
* Asus P5K
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/89/31858/p5k.html

...en nog veel meer goede moederborden

hopelijk kan je nu je moederbordkeuze maken:good:
Succes

Als ik nu 1 van die moederborden neem, dan kan ik gemakkelijk 2 HD en 2 DVD branders aan sluiten ? Minstens 2 staafjes van 1GB DDR2, en een geluidskaart, een grafische kaart, een cardreader en een floppy station ? En hoe zit het dat ze op elkaar afstemmen ? wat bedoel je met SLI de snelheid van de grafische kaart ? Ik dacht eerder aan de 2de mobo die je me hebt aangeraden omdat daar ook firewire op zit, maar die heeft geen printerpoort hoe moet ik dan printer aansluiten ? usb ? kunnen jullie dan ook ineens een een goede ATI grafische kaart toevoegen aub ? :)

Volgende componenten heb ik voor het moment niet nodig:
Scherm => heb ik al
geluidskaart ==> voorlopig die van de mobo gebruiken
Toetsenbord ==> juist G15 besteld
Muis ==> gebruik mX-510
Disketstation==> heb ik al een losse

delinquente
27 August 2007, 12:25
Je HDD's en DVD-RW's kan je aansluiten op de bv. Asus P5K op de 6*SATA aansluitingen. Indien je graag je USB-printer zou willen aansluiten, kan dat via de USB-poorten uiteraard (printerpoort heeft de P5K niet, daar dat al verouderd is). Je geluid komt uit de onboard die er op zit! Wil je nu later wat beter geluid hebben koop je simpelweg een geluidskaart bij en plaats je die op één van de 3 beschikbare PCI-sleuven. En inderdaad er zit FireWire op. Kan misschien handig zijn voor u in de toekomst, denk maar aan externe harddisks

En in verband met het geheugen, geen probleem. Je kan er 4 modules in steken...

*Koop ten eerste dualchannel (2 identieke latjes)
*kies uiteraard ook je grootte dat je wilt. aangeraden 2*1GB
*snelheid van het geheugen: had gedacht aan 667mhz voor u daar je toch niet gaat overclocken. (Dus iets in de vorm van 2*1GB DDR2 667mhz geheugen)
*kies een goed merk: kingston, geil, team, ocz, corsair, ... Mijn voorkeur gaat naar Kingston;)

En over de grafische kaart ik niets zeggen, ben geen ATI-fan ;-)

Clioke16V
27 August 2007, 13:11
Delinquente : is dat geheugen zelfde snelheid als cpu ? zoja ( zwijg ik :D )

Voor de rest ziet dat er wel goed mobo uit.

wil je 4 gig ram geheugen > vista nemen > XP herkend maar 3 of 3.5 gig.

Voort moment is 2*1 gig genoeg ( ik speel alles op high n da vliegt nog > uw pc is nieuwe dus beter en die zal nog harder vliegen MITS een goede grafische kaart ( ook nvidia lover ik )

Pjj
27 August 2007, 13:12
8800 Gts!

delinquente
27 August 2007, 13:35
Delinquente : is dat geheugen zelfde snelheid als cpu ? zoja ( zwijg ik :D )

Voor de rest ziet dat er wel goed mobo uit.

wil je 4 gig ram geheugen > vista nemen > XP herkend maar 3 of 3.5 gig.

Voort moment is 2*1 gig genoeg ( ik speel alles op high n da vliegt nog > uw pc is nieuwe dus beter en die zal nog harder vliegen MITS een goede grafische kaart ( ook nvidia lover ik )

Ja bedoel dus de kloksnelheid van het geheugen dat hij het beste kan nemen: 667Mhz of beter gezegd PC5400 geheugen:good:

Keystroke
27 August 2007, 15:24
8800 Gts!

Dat is een kaart van nvidea, hij wil één van ATI.

Hangt er een beetje vanaf wat je ermee wil doen, veel gamen=2900XT, anders 2600XT.

Waarom moet het van ATI zijn? Als het niet echt moet kan je inderdaad zoals Pjj zegt beter een 8800GTS nemen of een 8600GTS als je niet veel gamet (ziet er echt raar uit, een engels leenwoord vervoegen in het nederlands :p).

delinquente
27 August 2007, 15:48
Of wachten op de 9800GTS van Nvidia, komt uit in November en ondersteunt Directx 10.1

Of wachten tot eind 2008 dan komt de 10800GTS, ondersteund Directx 10.2 lol:evil:, graptje

Keystroke
27 August 2007, 16:04
Of wachten tot eind 2008 dan komt de 10800GTS, ondersteund Directx 10.2 lol:evil:, graptje
LOL zou nog niet eens verschieten als het zo zou zijn :D


Of wachten op de 9800GTS van Nvidia, komt uit in November en ondersteunt Directx 10.1


Die 2900XT ondersteunt al dx10.1, van die 2600XT zou ik het niet weten.

delinquente
27 August 2007, 16:23
ik noem das dus complete afzetterij!!! Wat moet ik nu doen é, ben een gamer en wil steeds alles op HIGH zetten en dergelijke. Moetek dan in November weer een nieuw kaart gaan halen?:cry:
Allee terug ontopic:):evil:

Clioke16V
27 August 2007, 22:56
ik noem das dus complete afzetterij!!! Wat moet ik nu doen é, ben een gamer en wil steeds alles op HIGH zetten en dergelijke. Moetek dan in November weer een nieuw kaart gaan halen?:cry:
Allee terug ontopic:):evil:

Blijkt dat DX10.1 toch ondersteund wordt door 8800 reeks. ( heb ik van ander forum )

PorkyFrost
27 August 2007, 23:38
Ik heb dat ook al gelezen dat dat door die reeks ondersteund wordt (ONTOPIC!! :p)

mXX
27 August 2007, 23:53
ik heb nog nooit nvidea gebruikt altijd ATI en ben daar altijd blij over geweest :) is er mss een betere mobo dan die ?:D

Keystroke
28 August 2007, 11:39
Dan moet je voor de 2600XT of 2900XT gaan hé. Een beter mobo? Kijk eens naar deze. (http://www.azerty.nl/producten/product_detail/89/35941/p5k3-premium-wifi-ap.html) Die zal wel beter zijn, maar dan is je budget wel bijna op :D


Blijkt dat DX10.1 toch ondersteund wordt door 8800 reeks. ( heb ik van ander
forum ) Van waar dan? Kun je een linkje posten? Maar wel in het dx10.1 (http://www.minatica.be/showthread.php?t=47599) topic, zodat mXX zijn topic terug krijgt :D

mXX
28 August 2007, 12:34
niet zo veel beter he :)

mXX
29 August 2007, 23:13
die ATI 2900Xt is wel duur he 550€ !!

TheSla4er
29 August 2007, 23:57
ik zou toch ook voor een quad core gaan, ;-)
perfect voor de toekomst :)

delinquente
29 August 2007, 23:58
ge zit er wel een euro of 200 boven denk ik;)
360 € is de gemiddelde prijs

mXX
30 August 2007, 00:32
ge zit er wel een euro of 200 boven denk ik;)
360 € is de gemiddelde prijs

ik heb die nu voor 389 € gevonden

Simply
30 August 2007, 00:52
Rechtstreeks van de NVIDIA website:

Q: Do these new GPUs support DirectX 10?
A: Yes. The GeForce 8 Series GPUs are not only the first shipping DirectX 10 GPUs, but they are also the reference GPUs for DirectX 10 API development and certification

Q: When will NVIDIA release new Windows Vista DirectX 10 drivers for the GeForce 8800 GTX/GTS GPUs?
A: NVIDIA has made available Windows Vista drivers that support DirectX 9.0, DirectX 10, OpenGL, the NVIDIA Control Panel and NVIDIA SLI™ support for DirectX 9 and OpenGL on January 31, 2007, which are available here (http://www.nvidia.com/page/technology_vista_downloads.html). NVIDIA SLI support for DirectX 10 will be available at a later date.

mXX
30 August 2007, 01:08
euh wat moet ik daar mee ? :D (wil niet onbeleefd overkomen ofzo is een serieuze vraag :))

Keystroke
30 August 2007, 08:17
die ATI 2900Xt is wel duur he 550€ !!
Ik denk dat je dan toch een andere winkel moet gaan zoeken hoor, kost maar rond de 350 normaal http://tones.be/shop_product.php?idx=103944
Dat is nog niet goedkoop maar het is dan ook de beste kaart van ATI op het moment.

mXX
30 August 2007, 23:23
Topic mag gesloten worden, Reden: ouders willen er niet meer mee doorgaan !! :'(
Ik had die pc zo graag gewild!!! bedankt voor de moeite allemaal

delinquente
31 August 2007, 00:12
:shocked::shocked::shocked:!

Keystroke
31 August 2007, 08:41
Dat moet pas kl*** zijn mXX!! Zaag ze maar de oren van hunne kop!!! :evil:

boneless
31 August 2007, 09:04
Dat wordt werken jongen ;)

mXX
31 August 2007, 09:04
Dat moet pas kl*** zijn mXX!! Zaag ze maar de oren van hunne kop!!! :evil:
zeg dat wel, en is mijn geld nog ook :damn:
@ boneless is lmijn geld :D

boneless
31 August 2007, 09:06
Oi, ok :).