Volledige versie bekijken : problemen met 2de hdd



smurfke
24 August 2007, 16:35
Hoi ik heb 2 hdd schijven van maxtor een nieuwe en een oude de nieuwe draait nu zonder probleem de oude sluit ik aan en wordt herkend in de bios dan zie je het opstart scherm van de windows xp en dan krijg ik een zwart scherm en doet hij niet meer verder, hij blijft hangen.
Ik heb gekeken of de kabels nog goed zijn die werken nog perfect heb het geprobeerd met een western digital schijf en dan start hij op zonder probleem en herkent hij de 2de schijf zonder probleem.
Kan er mij iemand helpen zodat ik hem opgestart krijg er staat het één en ander op die ik toch zou willen.
Bedankt voor de hulp
Carine

smurfke
24 August 2007, 16:59
sorry ben hier terug hij is nu opgestart hij wordt herkent in de bios en hij staat in aparaatbeheer ook vermeld maar kan er nu niet aan hoe los ik dat dan op.

Alvast bedankt en sorry voor die vragen het is de eerste keer dat ik dat doe
groetjes carine

Kokki
24 August 2007, 17:21
Kijk eens bij systeembeheer - computerbeheer - schijfbeheer. Staat ie daar bij? Zo ja, dan moet je hem mss nog een driveletter toewijzen.

Die vragen: daar is een forum voor he, dus je moet je niet excuseren :)

smurfke
26 August 2007, 19:05
hallo ik heb gedaan wat je zegt en ik krijg eerst schijf 0 en dat is de nieuwe schijf en die is goed, daaronder krijg ik schijf 1 dynamisch en online met de grootte van de schijf en daarnaast staat er niet toegewezen.
Wat kan ik er nu verder aan doen?

Bedankt voor de hulp
Carine

g_man
26 August 2007, 20:12
Schijf formatteren... :)

smurfke
26 August 2007, 20:25
ja maar er staat het één en ander op die ik nog wil over zetten op mijn nieuwe schijf.
Maar kan er nog steeds niet aan en dat is mijn probleem

Carine