Volledige versie bekijken : Hoe tomtom5 instaleren ?



Clioke16V
10 June 2005, 02:08
ik heb mio 168 en er staat tomtom3 op nu wil ik die vervangen door tomtom5 maar zou niet weten hoe ik eraan moet beginnen.

Ik heb de rars uitgepakt dan krijg ik een 10 directory's > benelux, licence, ...

mss iemand een goede uitleg voor zodat ik er met door kan.

Moet ik eerst versie 3 eraf smijten of zet die 5 zich er sowieso over.

Bedankt.

crazyding
10 June 2005, 10:40
clio,
heb ook mio 168, volgens mij werkt diene tomtom5 daar niet op, is enkel voor gsm denk ik, maar len er ook niet veel meer van,

grtz

crazyding

stefanmiler
10 June 2005, 12:30
Werkt perfect op mio 168. (y) Eerst hard reset gedaan (alles er af) en leeg sd-kaartje gebruikt. Gewoon installeren. Voor andere kaarten te gebruiken copieer je deze gewoon naar je geheugenkaart.

tsjonker
10 June 2005, 13:50
Tt5:
idd, werkt perfect op mio 168. Ik heb gewoon alles van tt3 er af gegooid (ik heb wel een copie genomen van mijn volledige pda voor het geval het mis ging. Je hebt trouwens een bestandje van tt3 nodig voor de poi's). Dan heb ik de setup van tt5 gedaan en daarna de benelux map geïnstalleerd.
Ik heb de dvd gebruikt van systemman en dit is wat ik krijg na het uitpakken van de rar's


http://users.telenet.be/tsjonker/tomtom%205.jpg

Via het slcdmenu kan je alles installeren

POI's:
Uit die copie van de tt3 versie heb ik dan het bestand "poi" uit de benelux map gehaald en nar de benelux map van tt5 op mijn sd kaart gezet. Dit omdat de solden versie van tt5 geen of weinig nuttige plaatsen (tankstations, dokters,...) heeft. Door dit bestand te vervangen neem je gewoon de poi's uit de 3 versie over. Niet zo recent natuurlijk, maar beter dan niets.

De flitspalen heb ik gewoon uit mijn checkpoint files gehaald en gecopieerd naar de benelux map op mijn sd kaart. Dat zijn deze files (het zijn er wel heel wat meer maar ik wou de foto niet te groot maken)
http://users.telenet.be/tsjonker/checkpoint%20files.jpg

Daarna is het gewoon instellen en proberen

Clioke16V
10 June 2005, 16:04
Zal het deze avond is proberen, een volledige backup heb ik ook al genomen > ga het eerst propberen door tomtom 3 er gewoon af te smijten.

Dan tomtom5 van mijn pc op het sd kaartje zetten > pda terug opzetten en dan de instal doen he.

Dit heb ik al geprobeerd gisteren > de install ging maar dan bij de setup van tomtom5 daar waar je het spraak personage moet kiezen ging ook maar als ik daar verder ging zegde die > geen mappen of landen ( weet het niet meer juist ) en benelux staat nogtans ook op de sd kaart.


daarom ben ik ermaar met gestopt > maar zal deze avond nog maals proberen.

Alvast bedankt mensen voor deze.

Clioke16V
11 June 2005, 00:22
K mensen bedankt om je hulp > na enkele uren heb ik hem erop gekregen, nu morgen ( zaterdag ) de flitspalen enzo testen. En hopen dat dit werkt. Anders al het werk voor niets geweest.

Clioke16V
12 June 2005, 16:28
de checkpoints zelf zoals die in tomtom 3 werkte werken niet bij tomtom 5 maar hij verwitigd me nu wel door een bel signaal en het symbool van wat er staat, maar heb al gelezen dat ze aan checkpoint versie 5 bezig zijn.

crazyding
12 June 2005, 18:00
Sorry, clioke 16 v ,

gaat dus inderdaad wel op mio 128 heb het nu ook zelf geprobeerd, na hier alle uitleg te lezen, enkel flitspalen krijg ik er ook nog niet op,

grtz

crazyding(crash)

Clioke16V
12 June 2005, 19:50
Flitspalen zit idd moeilijk ineen.

crazyding
13 June 2005, 09:39
clioke 16 v,

Heb jij die flitspalen er al op gekregen? En zo ja hoe heb je het gedaan?

grtz

crazyding

tsjonker
13 June 2005, 18:38
Je moet gewoon alle bestandjes die ik hierboven getoond heb in de Benelux-map steken (af als je bv. de Frankrijk map geïnstalleerd hebt, moet je de bestandjes van dat land in de France map steken)
Tomtom 5 zal dan als je een flitspaal nadert de afbeelding tonen, bv. max 90. Tomtom zal echter niet zoals vroeger checkpoint wel deed zeggen "opgelet, maximaal 90". Bij tomtom kan je alleen de voorgeprogrammeerde geluidjes instellen. Het is wachten op een upgrade van checkpoint om de stemmen er bij te hebben.

Clioke16V
13 June 2005, 23:17
Yup ben al vollenbak aant wachten op de update van checkpoint maar voorlopig weet ik ze ook staan he door die tomtom5 zelf.

Bedankt .

stefanmiler
13 June 2005, 23:22
Hier (http://www.flitspaal.nl/) kan je de flitspalen downloaden, gewoon in benelux-folder zetten op sd-kaartje. Vergeet ze niet op te zetten in tomtom, zodat hij wel degelijk waarschuwt op voorhand.

Clioke16V
13 June 2005, 23:55
Bedankt.

crazyding
14 June 2005, 22:37
sorry gasten,

maar hoe krijg ik 't is eender welk geluid als ik een flitspaal nader op mijn miootje? Of gaat dat niet?

grtz

crazyding

tsjonker
14 June 2005, 22:48
tomtom menu, wijzig voorkeuren, onderhoud nuttige plaatsen, waarschuw als plaats nabij, duid er een aan en dan zou het duidelijk moeten zijn wat volgt

crazyding
14 June 2005, 22:55
ja ja ja, ik heb het gevonden denk, maar ik moet al die verschillende camera's een voor een blijkbaar aanduiden voor een geluid, want ze staan er allemaal apart in, zal morgen eens voorbij flitspaal zoefen en horen wat hij doet, merciekes,

grtz

crazyding

tsjonker
15 June 2005, 22:00
dat klopt, bij elke verschillende soort flitspaal moet je het apart instellen. Dat was hiervoor ook zo bij checkpoint.

cremke
30 June 2005, 17:48
hoi
ik heb ook een mio met tt3 erop en de kaart belgie, nederland, luxemburg en de mjr europe
ik heb de andere landen van europa gedownload en als ik die wil instaleren vraagt hij een activatie code

waar kan ik die vinden of hoe kan ik dat omzeilen of eventueel tt5 met de landen
waar is dat te downloaden

alvast bedankt

tsjonker
30 June 2005, 20:48
Zoek eens in het forum over B-news - software! Zul je veel te weten komen.

caught
3 September 2005, 15:37
Heeft iemand ervaring met Ngage QD en TTM5, of werkt dit niet?

Alvast bedankt.

tsjonker
4 September 2005, 00:22
Met Tt3 werkte het niet en ik zie op de site van TT geen verwijzing staan dat de Ngage QD compatibel zou zijn met TT5