Volledige versie bekijken : Plaats reserveren op buro-blad



alBildjiekiyya
26 August 2007, 05:54
Halo,

is het mogelijk om een bepaalde ruimte te selecteren op je bureaublad van XP, Vista, (K)Ubuntu, X,... zodat er op die geselecteerde ruimte geen pictogrammen op geplaatst zullen worden? Bvb. bij het downloaden (naar bureaublad) of het aanmaken van snelkoppelingen...


Grtz,

I.

2B's
26 August 2007, 14:08
Volgens mij niet. Zo ben ik al een hele tijd aan het zoeken naar de mogelijkheid om programma's te groeperen op je bureaublad, zonder telkens weer opnieuw je iconen door elkaar te moeten gooien. Er bestaan progjes die je door diverse tabbladen naar programma's leiden maar ik heb tot hiertoe niks gevonden om je oorspronkelijke bureaublad op te splitsen of af te schermen.

mikasjors
27 August 2007, 12:03
Misschien moeten jullie eens rocketdock proberen. Dit is een wereldprogramma als je je bureaublad schoon wil houden. Je kunt er ook je openstaande programma's naartoe minimaliseren.

Ik heb ff gegoogeld en je kunt het hier downloaden.
http://www.computeridee.nl/downloads.jsp?rubriek=1620616&id=1721303

Baloeke
27 August 2007, 16:20
Misschien moeten jullie eens rocketdock proberen... Ik heb ff gegoogeld en je kunt het hier downloaden...

Staat ook tussen onze downloads (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=538)

2B's
27 August 2007, 17:39
Lijkt me inderdaad best een leuk progje maar... gaat dit ook weer niet je computer vertragen? Heeft iemand dit al getest?

compuchrisje
27 August 2007, 17:47
Rocketdock valt best mee hoor, ik heb het hier een tijdje op gehad, maar vond al dat gewiebel en geklingel maar niks. 't Is een handig stukje soft wel voor iemand die het wél graag heeft. Sleep erheen wat je erin wilt zien, gooi eruit wat je niet wilt hebben, het kan ook met webpagina's. Je kan een mappenstructuur (wel beperkt) per item maken, gewoon eens uittesten, het brengt geen rommel met zich mee.

2B's
27 August 2007, 17:54
Doe ik CC 'tje en ik zal er ook mijn mening over geven. Bedankt allemaal.

tzwientjuh
27 August 2007, 19:26
Ik heb ook rocket dock :) ik heb die meegekregen met Vista Inspirat 2, een progje dat heel je computer verandert. Zeer mooi, niets van cpu gebruik en geheugen neemt het ook niet veel. Bij opstart zit hij aan 210mb wat voor mij zeer weinig is. Alleen aangegeraden voor mensen met 1Gb ram. En die rocket dock vind ik zalig! Mooi, simpel en je kan veel verschillende iconen vinden op het internet. Zeer simpel in te stellen zoals grootte, snelheid, zoomen, enz... En in het nederlands! Zie foto als voorbeeld :)
http://i110.photobucket.com/albums/n87/tzwientjuh/naamloos-1.jpg

2B's
27 August 2007, 19:44
Heb de installatie voltooid maar... Mijn werkblad heeft mappen... in die mappen steken snelkoppelingen naar programma's en documenten enz... Rocket Dock neemt ze heel makkelijk aan, simpel slepen en je hebt het erin overgebracht. Dan komt echter het probleem. Vernietig je map op je bureelblad en rocket dock vindt niks meer terug onder het icoon dat je hebt versleept. Bureaublad blijft dus lekker gevuld en mijn probleem is niet verholpen. Dat is natuurlijk maar een eerste indruk, ik gooi niet alles zomaar weg. En uiteindelijk ben ik nu met iemand zijnen topic gaan lopen en dat is ook niet de bedoeling hoor.

PorkyFrost
27 August 2007, 20:53
Wat je wss wel kan doen is:
die mappen verplaatsen naar mijn documenten, en die vandaar verslepen naar het rocketdock. :)

mikasjors
27 August 2007, 21:29
Rocketdock valt best mee hoor, ik heb het hier een tijdje op gehad, maar vond al dat gewiebel en geklingel maar niks. 't Is een handig stukje soft wel voor iemand die het wél graag heeft. Sleep erheen wat je erin wilt zien, gooi eruit wat je niet wilt hebben, het kan ook met webpagina's. Je kan een mappenstructuur (wel beperkt) per item maken, gewoon eens uittesten, het brengt geen rommel met zich mee.

Dat gewiebel en geklingel is in te stellen, ik heb m zelf zonder verdere toeters en bellen, maar wel dat hij automatisch verbergt en verschijnt ook over openstaande schermen. Kortom mij bevalt het prima :good:

alBildjiekiyya
27 August 2007, 21:54
Hm, ik word hier wel nieuwsgierig door.

2B's
28 August 2007, 20:36
Je moet er inderdaad even aan wennen. Heb wel een backup moeten gebruiken om alle snelkoppelingen terug op te halen maar... het schijnt te werken.

alBildjiekiyya
28 August 2007, 20:49
Je moet er inderdaad even aan wennen. Heb wel een backup moeten gebruiken om alle snelkoppelingen terug op te halen maar... het schijnt te werken.

Vind je het ook lastig dat hij steeds zichtbaar is? Ik heb hem automatisch verborgen, maar dan vergeet ik hem,...

Is er geen optie om hem niet 'altijd op de voorgrond' te laten functioneren?

Ik ben trouwens gelijktijdig met een andere manier begonnen om mijn desktop schoon te houden (deze week dus). De manier was namelijk om een map aan te maken en dan deze vol te maken met icoontjes enzo... en dan als een 2e werkbalk op de desktop aan te brengen. Ik moet wel zeggen dat het wel handig is en je kan hem de funktie geven om niet altijd op de voorgrond te laten komen.



Grtz,

I.

2B's
28 August 2007, 22:01
'k Moet er zelf nog aan leren en kan je niet direct hierop antwoorden, misschien anderen wel?

compuchrisje
28 August 2007, 22:07
@alBildjiekiyya: dàt is natuurlijk een mooie optie, je kan zelfs die mappen gewoon van je taakbalk wegplukken en elders op je scherm als taakbalk bijzetten. In dàt geval mag je taakbalk natuurlijk niet vergrendeld staan. Het al of niet zichtbaar blijven of standby blijven van RocketDock heb ik toen niet nagekeken, sorry daarvoor. Maar ik vermoed dat er wél een mogelijkheid moet zijn om het in je snelstart-stukje te krijgen.

alBildjiekiyya
28 August 2007, 23:11
Hoe bedoel je snelstart-stukje?

PorkyFrost
28 August 2007, 23:19
Dit:
http://img128.imageshack.us/img128/6820/snelstartmh8.jpg

alBildjiekiyya
29 August 2007, 19:37
Dit:
http://img128.imageshack.us/img128/6820/snelstartmh8.jpg

Dus daar tussenin zou RocketDock functioneren?

compuchrisje
29 August 2007, 19:57
Je kan Rocketdock toevoegen aan het menu Snel starten, kon even niet op de correcte naam komen. Dààr waar je ook de icoontjes bureaublad, mediaplayer, je browser, ed kan vinden om met één klik zichtbaar te maken.

2B's
29 August 2007, 23:53
Je kan natuurlijk ook opteren dat het programma mee opstart als je de computer aanzet maar... dat verlengt dan weer de opstarttijd van je PC. (optie kan je aanvinken in rocketdock)