Volledige versie bekijken : Geforceerd branden



alBildjiekiyya
27 August 2007, 20:50
Hoi,

is er de mogelijkheid om met een bepaald programma om nog iets extra's te branden op een gesloten CD en/of DVD? Ik wil namelijk nog één klein bestandje (+/- 20kb) branden op een gesloten CD.

Het is een CD waarvan ik niet de moeite vind om hem opnieuw te branden maar toch dat kleine bestandje erop wil branden.


Groet,

I.

dannyma
1 September 2007, 13:56
ik dacht van niet maar mischien weten andere wel iets anders ?

ajaxloverr
2 September 2007, 13:04
tuurlijk kan dat niet op een cd-r :D:D:D

eventure
2 September 2007, 14:53
Dat kan inderdaad niet. Zoals je zelf zegt is de cd gesloten, anders had het wel nog gekund (multisessie)

mvg
Robbe

alBildjiekiyya
2 September 2007, 18:09
Jep, lol, maar ik dacht van dat er hier een knappe knop tussen zit die het toch wist, haha. Maar ach, soms zie ik van dat je verwijderde items kunt terughalen, en nog van die dinges waar je van denkt dat het gedaan is, snap je.


Grtz,

I.

ghost
2 September 2007, 18:14
Je kunt er wel iets bij zetten ,maar dan moet je er een image van maken , en dat bestandje bijzetten en toch opnieuw branden op een andere cd.

Pjj
2 September 2007, 18:43
Jep, lol, maar ik dacht van dat er hier een knappe knop tussen zit die het toch wist, haha. Maar ach, soms zie ik van dat je verwijderde items kunt terughalen, en nog van die dinges waar je van denkt dat het gedaan is, snap je.


Grtz,

I.
Ge kunt maar proberen niewaar ;)

alBildjiekiyya
3 September 2007, 18:14
Ge kunt maar proberen niewaar ;)

Wie niet waagt die niet... :p


Je kunt er wel iets bij zetten ,maar dan moet je er een image van maken , en dat bestandje bijzetten en toch opnieuw branden op een andere cd.

Dus als ik dat kleine bestandje daarvan een .RAR file maak dan kan ik hem branden op die cd die ik heb afgesloten?


Groet,

I.

ghost
3 September 2007, 18:26
Je kunt er wel iets bij zetten ,maar dan moet je er een image van maken , en dat bestandje bijzetten en toch opnieuw branden op een andere cd.


Wie niet waagt die niet... :p



Dus als ik dat kleine bestandje daarvan een .RAR file maak dan kan ik hem branden op die cd die ik heb afgesloten?


Groet,

I.

Neen , zie mijn quote . Plus je hoeft dan geen rar bestandje van maken je kunt uw bestandje dan gewoon er bijvoegen bij die image , en dan natuurlijk op een andere cd branden . Een cd wat af gesloten is kunt je normaal niks meer bij zetten , maar moest het zijn, dat je absoluut het bestandje, bij uw andere bestanden wilt toevoegen, dan zult je er een image van moeten maken en vb: ultraiso moeten gebruiken omdat bestandje er tussen in te krijgen . En dan natuurlijk op een andere cd branden , jammer helaas dus.

alBildjiekiyya
3 September 2007, 19:03
Ah, dus gewoon een nieuwe CD, ja denk het wel aangezien ik deze CD toch niet meer terug vind,...

Sorry, maar je 2e punt begrijp ik niet:


maar moest het zijn, dat je absoluut het bestandje, bij uw andere bestanden wilt toevoegen

Als ik deze zin lees dan lijkt het alsof je een oplossing hebt, maar daarna zeg je dat ik het het bestandje een image van moet maken en op die vorige CD moet branden en daarna op een nieuwe CD? :wtf:


Grtz,

I.

Monkey
4 September 2007, 20:27
Complicated :p

ghost
4 September 2007, 20:57
Ah, dus gewoon een nieuwe CD, ja denk het wel aangezien ik deze CD toch niet meer terug vind,...

Sorry, maar je 2e punt begrijp ik niet:



Als ik deze zin lees dan lijkt het alsof je een oplossing hebt, maar daarna zeg je dat ik het het bestandje een image van moet maken en op die vorige CD moet branden en daarna op een nieuwe CD? :wtf:


Grtz,

I.
Neen niet van dat bestandje een image maken , een image maken van die cd waar je dat bestandje bij wilde zetten . Als je wilt zal ik het wel helemaal uitleggen hoe . MAAR dan ben je wel verplicht om hem daarna op een andere cd te branden , dus aan u de keus.

alBildjiekiyya
4 September 2007, 22:31
Laat maar beste vriend :p Wat ik nu op dit ogenblik uit versta is dat ik extra tijd moet insteken om een image te maken van mijn vorige CD. Als ik toch alles op een nieuwe CD moet branden dan doe ik het toch gewoon zoals de laatste keer maar dan met die kleine bestandje?

Wat mijn hersenen nu even niet kunnen omvatten is wat het nut ervan is om een image te maken van de vorige CD en dan te branden op een nieuwe CD als ik al direct met een nieuwe CD kan beginnen?


Groet,

I.

ghost
4 September 2007, 22:44
Laat maar beste vriend :p Wat ik nu op dit ogenblik uit versta is dat ik extra tijd moet insteken om een image te maken van mijn vorige CD. Als ik toch alles op een nieuwe CD moet branden dan doe ik het toch gewoon zoals de laatste keer maar dan met die kleine bestandje?

Wat mijn hersenen nu even niet kunnen omvatten is wat het nut ervan is om een image te maken van de vorige CD en dan te branden op een nieuwe CD als ik al direct met een nieuwe CD kan beginnen?


Groet,

I.

Pak nu als je een game hebt , en je wilt er een nfo bijzetten (nfo is een bestandje wat je open doet met kladblok , wat opstaat hoe je het spel installeerd en dergelijke...) , en je hebt uw bestanden niet meer op uw harde schijf . Dan is het gemakkellijker om er een image van temaken (vb alcohol120%) , en daarna met ultraiso uw bestandje (vb nfo) in die image tezetten en daarna , die image wat veranderd is ,te branden op een cd.
Maar als je uw bestanden nog hebt op uw harde schijf dan moet dat natuurlijk niet , dan kunt je direct met een nieuwe cd beginnen.

alBildjiekiyya
5 September 2007, 00:18
Ow, ik snap je, het is dus gemakkelijker om een image te maken met alcohol 120% van de vorige CD indien je het bestand niet meer hebt. Maar ach, ik heb denk ik, het bestand nog wel, maar eigenlijk is het niet waard om een nieuwe CD te branden. Normaal gezien brand ik heel snel een nieuwe CD als ik iets vergeet of een bepaalde naam verkeerd brand, maar deze CD is niet zo belangrijk, daarom dat ik dacht of er een omweggetje was.

Bedankt voor je tips and tricks,


I.

dannyma
7 September 2007, 10:16
wat ik hier altijd doen is voor zo iets en rw cd'tje nemen zo ook voor dvd wat bijna altijd is omdat die duurder zijn en als er is iets fout gaat nog altijd kan formatteren .
ook niet alleen kan je nfo gebruiken voor hoe je het gaat installeren maar ook somigen game's of progjes werken met sleutels en kunnen dan ook op die manier bewaard blijven indien je de documenten of de doos of cd kwijt bent ;).