Volledige versie bekijken : s.o.f. (save our files)



foxofinfinety
28 August 2007, 12:26
hallo mensen ik heb een groot probleem onze pc (windows vista) is gevallen (niet erg hoog maar toch, mijn moeder is een kluns moest ik van haar zeggen) en nu zegt ie steeds "can't find boot sector" en ik heb met de live cd van Linux (ubuntu) een memtest gedaan en die deed 10 scans 0 fouten maar hij kan ook geen chips vinden weet iemand hoe ik mijn bestanden kan redden?

Milo
28 August 2007, 14:09
Nja .... of hd is kapot ... of uw connectorken van u HD is losgekomen Of uw besturingssysteem is corrupt .....

JA kan een reinstall proberen ..........
ook eens horen of er niks ' los ' zit .......

PorkyFrost
28 August 2007, 14:44
Volgens mij best zien of er geen connectors losgekomen zijn, dat lijkt mij het probleem, een hd dat valt is meestal niet zo verschrikkelijk erg tenzij hij valt terwijl hij werkt (ergens gelezen :p).

boneless
28 August 2007, 15:33
kan ook zijn dat de HD beschadigd is geraakt door het vallen.

beste is inderdaad om de HD maar eens te gaan napluizen.

foxofinfinety
28 August 2007, 17:11
ik weet wel zeker dat de hd beschadigt is want
de pc stond aan toen die viel:cry:
maar hoe kan ik de hd napluizen?:wtf:
@PorkyFrost klopt als de hd uit staat gaat ie niet zo snel kapot maar als ie aan staat brand de lezer er zeker een kras in om dat de pc constant aan het lezen en schrijven is;)

depol99
28 August 2007, 17:30
[-]Een vriend had fout ook toen zijn pc uitviel tijdens een stroompanne (Was wel niet gevallen)[/-]

Edit: het was een gelijkklinkende fout maar die gaf een blauw scherm met "Unmountable boot volume"

chkdsk en fixboot hebben dit opgelost zonder dataverlies:
Je kan het oplossen door met de XP (Vista??) cdrom de recoveryconsole te starten en daar de commando's "chkdsk /p" en "fixboot" uit te voeren.

foxofinfinety
28 August 2007, 17:36
er zonder data verlies klinkt precies als ik wil maar zijn die andere gewoon command lines?

Pjj
28 August 2007, 17:54
Start > uitvoeren > cmd intypen
In het verschenen DOS-venster typ je chkdsk /p

Zelfste met fixboot

Zo kan het toch ook depol?

depol99
28 August 2007, 17:57
Start > uitvoeren > cmd intypen
In het verschenen DOS-venster typ je chkdsk /p

Zelfste met fixboot

Zo kan het toch ook depol?

Het is moeilijk om start te drukken wanneer je Windows niet opstart he :wall:
Vandaar dat het nodig is om via de recovery console te werken.

foxofinfinety
28 August 2007, 18:00
ene hoe kom ik op het recovery console???
ik ben beter met win98

Pjj
28 August 2007, 18:06
Het is moeilijk om start te drukken wanneer je Windows niet opstart he :wall:
Vandaar dat het nodig is om via de recovery console te werken.
My bad.

@TS: Vista-CD insteken he.

foxofinfinety
28 August 2007, 18:09
wie is ts??

depol99
28 August 2007, 18:12
FF opgezocht en het schijnt anders te zijn in Vista voor fixboot

Zie http://support.microsoft.com/kb/927392

Maar omdat ik nog geen Vista heb, kan ik je hiermee niet verder helpen.

Pjj
28 August 2007, 18:22
TS= TopicStarter

foxofinfinety
28 August 2007, 18:27
oké moet ik eerst ff die cd opzoeken

foxofinfinety
28 August 2007, 18:37
ik heb geen installatie disk het was voor geïnstalleerd

foxofinfinety
29 August 2007, 17:22
weet iemand wat ik kan doen om de (meeste) bestanden te kunnen kopieeren naar een andere pc?

compuchrisje
29 August 2007, 19:46
Gaat het hier om een desktop of een laptop? Desktops zijn nie bedoeld om continu over en weer te verhuizen dacht ik, vandaar dat de laptop is uitgevonden.
Ik vrees dat je nergens meer zit Foxy... Dat ding heeft een knal gehad, moederbord kan een barst hebben, dingen kunnen losgekomen zijn. Software matig zal je nog weinig kunnen redden vrees ik, toch niet op eigen houtje. De HD kan je eventueel inbouwen in een andere pc, maar zéker niet bij die met je windows 98, die zal Vista niet aankunnen.
Dit is niet een probleem voor ons forum vrees ik, wel voor de winkel. Hopelijk wil de garantie een vrije val ondersteunen.

foxofinfinety
29 August 2007, 21:31
desktop
mijn win 98 kan vista zeker niet hebben maar mijn pc is ingesteld om alleen op door mijn aangewezen schijven naar boot bestanden te zoeken en ik heb als paths c:/ en d:/ als ik nog een aansluit zal mijn pc daar niet naar een boot zoeken maar mijn pc kan warschijnlijk de schijf niet lezen om dat die te groot is maar dat weet ik niet zeker wat is de maximale grote voor schijven in windows98 server? en bestaat er een mogelijkheid om dat te verhogen?
o en wat is de max voor windows xp professional?

foxofinfinety
6 September 2007, 17:55
ik heb toch nog een installatie disk van vist gevonden maar ik krijg nu "no driver for hard drive found" en als ik met de crash disk probeer dan kom ik ook vast want ik snap echt niks van die disk hoe werk dat ding (kond in elk gewal wel bij de hd)

compuchrisje
6 September 2007, 23:17
Met je win98 zal je nooit de zaken op die andere pc kunnen lezen, de formattering is totaal anders. Omgekeerd kan het nog wel, alhoewel ik het niet zeker weet voor vista 64-bits.
Vanwaar haal jij een versie win 98 server? zelf in elkaar gestoken of zo?
Als je met een installatie CD van vista ook die schijf niet meer kan bereiken, kan je 't zaakje vergeten, ofwel doen wat ik hierboven al zei: breng hem naar de pc-boer. Die kan er nog uithalen wat nog nuttig kan zijn.

dannyma
7 September 2007, 10:35
mischien kan dit je helpen om je data er af te halen .
de naam of het progje is testdisk : http://nl.swoopshare.com/file/410cfd2501c5367d9388cb64551716d4/testdisk-6.8.win?tags=testdisk-6.8.win&lang=nl en maak en snelkoppeling van photorec vandaaruit zal je command kunnen geven en starten met recorvery .
maar zal wel eventjes duren ,dus a.u.b even geduld ;) .

PorkyFrost
9 September 2007, 00:46
Je moet toch al eigenaardig bezig zijn als je 'n desktop, die aanstaat, laat vallen..

foxofinfinety
9 September 2007, 10:25
ik niet
mijn moeder vond dat ie ergens anders heen moest ik vond het ook knap stom om hem aan telaten maar luisteren ho maar

Pjj
9 September 2007, 10:36
Je moet toch al eigenaardig bezig zijn als je 'n desktop, die aanstaat, laat vallen..
Als ik mijn ronde win in CS:S, dan doe ik ook altijd een rondedansje met mijn pc

foxofinfinety
9 September 2007, 10:38
cs:s? was dat nou weer

PorkyFrost
9 September 2007, 10:58
Dat is 'n spel ;)

ADSLFreak
11 September 2007, 09:56
Start je PC op met een Linux Live CD. ALs je een goede LiveCD hebt dan zal die automatisch de HDD mounten als ie nog goed is en dan kan je gerust bestanden overzetten naar een usb mem stick.

Anders windows opstarten in safe mode..

ADSLFreak
11 September 2007, 10:12
Was daarjuist nog iets vergeten, ERD Commander is ook een boot disk voor noodgevallen.

Kan je ook gebruiken.

Cheers

foxofinfinety
11 September 2007, 14:38
Start je PC op met een Linux Live CD. ALs je een goede LiveCD hebt dan zal die automatisch de HDD mounten als ie nog goed is en dan kan je gerust bestanden overzetten naar een usb mem stick.

Anders windows opstarten in safe mode..
heb ik geprobeerd maar de hd is gewoon kapot ik heb het met de live cd geprobeerd die ik heb gebruikt om linux op mijn pc te installeren