Volledige versie bekijken : Gebruikersaccounts



RichKE
28 August 2007, 12:35
Wij gebruiken de pc met 3 elk met zijn aparte gebruikeraccount. Nu is dat nog toe zonder problemen gegaan, snel schakelen tussen de gebruikers zonder dat de lopende programma's afgesloten werden. Maar nu als 1 van ons zijn account aaklikt sluit de pc alle programma's van de ander af en start volledig terug op. Ter info: wij melden ons niet af maar klikken gewoon op "andere gebruiker" en met de instellingen is er niets mis, dat heb ik nagekeken. Wat is er mis en wat kan er aan gedaan worden?

Groetjes RichKE.

compuchrisje
28 August 2007, 22:02
Ik veronderstel dat je XP gebruikt en géén netwerk hebt aangelegd ondertussen? dus een tweede pc in netwerk gelegd, want dàn valt de functie overschakelen naar andere gebruiker weg. Ook moet alles ingesteld staan met een aanmeldscherm, het selectievakje Snel naar andere gebruiker overschakelen is alleen beschikbaar wanneer het selectievakje Het welkomstvenster gebruiken is ingeschakeld. (sic Microsoft)
Lukt het trouwens ook niet met de combi Ctrl-Alt-Delete? Dus via taakbeheer.

RichKE
28 August 2007, 22:33
neen Chrisje, het "welkomsvenster gebruiken" is aangevinkt daar heb ik trouwens direct gekeken en daar heb ik eerst alles uitgevinkt en terug aangevinkt en opnieuw opgestart maar zonder resultaat. Het heeft ook gegaan tot een paar dagen geleden geen probleem dus en nu!!!! Het rare is dat hij gewoon afsluit en helemaal terug opstart als je tussen de gebruikers switcht.

RichKE
30 August 2007, 19:43
Aangezien niemand me hier kon helpen ben ik ook elders gaan rondsnuffelen en met een goed resultaat: het werkt weer. De oorzaak hebben we niet gevonden maar wel een goede medicatie. En ik wil jullie die ook niet onthouden want ook hier kan iemand hetzelfde voorkrijgen!

"Je kan in je register het aanpassen, maar doe eerst eens een systeem controle :

Log in, in je beheerders account (account met volledige rechten).
- Plaats je Windows CD in de speler. ( een recovery cd is ook ok)
Wanneer deze automatisch opstart, klik op afsluiten. Laat de CD in de speler zitten. Is straks nodig.
- Ga nu in je beheerdersaccount naar Start, Uitvoeren. Typ daar in het invulvak bij Openen het volgende in: cmd en klik daarna op OK.
- In het DOS venster waar je nu in terecht komt typ je nu eerst exact het volgende in: SFC /scannow /revert /purgecache (inclusief de spaties!, je kan kopieren en plakken) dan enter.
- Als hij daarna eerst (vrij snel) meedeelt dat hij klaar is en verder niks meer doet dan typ je dit in: SFC /scannow (inclusief de spatie) weer enter.
Systeembestandscontrole gaat nu alle systeembestanden bij langs en kijkt of deze de originele versie betreffen. Vind hij andere of mist hij er iets dan, vervangt hij deze door de originele versie. Het haalt deze bestanden van de Windows CD af. "

( bron: monne.)


Groetjes en tot kijk RichKE

compuchrisje
30 August 2007, 23:28
Dat je bedankt bent om ervan te zweten, weet je bij deze Richke. Je mag het eventueel ook bij tips en tricks plaatsen. Natuurlijk met het doel van de bewerking erbij, als 't kan.