Volledige versie bekijken : Voor mij is dit een raadsel! Print Screen van Smal film



Thea
28 August 2007, 13:07
Ik heb van mijn broer een DvD gekregen met filmpjes van 1965,

Nu wil ik hier graag een DvD hoes voor maken, met een afbeelding
uit die film.

Dus ik open hem met Windows Media Player en via Print Screen
en Paint Shop Pro 9, krijg ik een afbeelding op mijn scherm.

Wat schetst mijn verbazing, dat ik hem na opslaan als in Jpeg en/of
in Tiff niet meer kan openen.

Hoe krijg ik dit voorelkaar??? Het is voor mij een raadsel!!

Nostradamus
28 August 2007, 13:39
In welke extensie heb je de afbeelding opgeslagen Thea?
Anders rechtermuisklik op de afbeelding > openen met ;)
Normaal gezien print screen > paint openen > plakken > opslaan als JPEG. Indien je deze afbeelding daarna nog wil bewerken met een programma om te bewerken mag dit geen probleem geven hoor.

Thea
28 August 2007, 19:09
Bedankt voor je antwoord Nostradamus

Ik heb hem nu geplakt via Print Screen in Paint, maar het
resultaat blijft hetzelfde. Ik kan na het plakken het frame
gewoon naar recht, links schuiven.

Ik snap er echt niets van!!!

Ik heb hem opgeslagen in Jpeg en Bmp en Tiff. En alle keren
krijg ik een zwart scherm, als ik hem opnieuw open.

Ook als ik hem met Paint Shop Pro wil bewerken, b.v. Helderheid
aanpassen o.i.d krijg ik een zwart scherm.

Groetjes,

Thea

compuchrisje
28 August 2007, 21:06
Thea ik denk dat je je extensie mss fout tikt. Je gebruikt géén hoofdletters en kleine letters samen, dus ofwel JPG of jpg, TIFF of tiff, geen combinatie dus. 't Is maar een idee, maar mss is 't wél de oorzaak.

Thea
28 August 2007, 22:17
Chrisje,

Ik wou dat je gelijk had, maar die extensie typ je niet, die zoek
je gewoon uit. Ik heb al verschillende geprobeerd, maar niets dat
de oplossing geeft.

Vanavond heb ik het scherm met Paint Shop Pro laten staan, en
ben ik wat anders gaan doen, toen ik terugkwam bij de computer
was het scherm zwart, en de afbeelding is verdwenen.

Als ik hem opsla, in wat voor extensie ook, bij het openen krijg
ik een zwart scherm. Ra, ra hoe kan dat??? Ik kom er echt niet uit.

Heb je nog een ander idee???? Ik wil heel graag die afbeelding op
mijn DvD hoes.

Groetjes, en alvast bedankt

Thea

compuchrisje
28 August 2007, 22:21
Juist hetzelfde ben ik tegengekomen toen ik een printscreen wou maken van een lopend zelfgemaakt filmpje, blijkbaar ligt het dus dààraan. Een oplossing? niet echt een idee, maar als je paintshop hebt, heb je animationshop dan ook? probeer het daar eens te importeren dan, om van daaruit één dia uit te pikken.

Joga
28 August 2007, 22:41
Kan het zijn dat je gewoon geen print screen kan trekken van Windows media player?

zariash
28 August 2007, 22:57
ik heb net van een zelf gemaakte film een print screen gemaakt vanuit windows movie maker en deze in paint geopend en opgeslagen als jpeg.deze opent zonder problemen.
grtjs

Thea
28 August 2007, 23:30
Chrisje Joga en Zariash bedankt voor jullie hulp.

Chrisje ik heb animationshop, maar ook dit lukt niet.

Joga, dat zou inderdaad het geval kunnen zijn. maar Nero Show time werkt ook niet.

Zarish, Movie maker opent het Video bestand niet.

Alle drie heel veel dank, maar het lukt me nog steeds niet!

Simply
28 August 2007, 23:39
Het klopt hoor wat joga zegt. Ik heb in WMP ook eens een screenshot willen nemen van een filmpje. Niet willen lukken, alles geprobeerd. Telkens als je de afbeelding wou bewerken dan verschoof het gehele beeld mee, dus niet enkel het geselecteerd stuk beeld! Zelf omwegen als eerst plakken in powerpoint en zo opslaan als jpg lukt niet!

compuchrisje
29 August 2007, 01:02
Thea, per toeval vond ik dit tussen mijn links. Het klinkt veelbelovend dus ik hoop dat je er eventueel wat mee kan doen.
>>Klik hier<< (http://www.majorgeeks.com/download5713.html)

Butterflyice
29 August 2007, 08:54
Dit is wel degelijk mogelijk om screenshots te maken van wmp.
Alleen je moet de instellingen wijzigen van wmp.
Zie de link voor hoe je moet instellen en dat lukt het wel.
http://www.techzine.nl/tweaks/444/Screenshots-maken-in-Windows-Media-Player.html

Nostradamus
29 August 2007, 12:36
Goeie link Butterflyice :good:

milenec
29 August 2007, 15:15
Je kan geen screenshots van films uit mediaspelers plakken. Alles wat je krijgt is de kleur #000001. Een heel interessant experiment dat je kan doen is een vlak vullen in Paint Shop Pro, Photoshop of Paint in die kleur, en daar je mediaspeler achter zetten. Dan zie je die erdoor. Kan je zo op film schilderen enzo, is heel leuk als je je verveelt. Maar een oplosssing voor je probleem. VLC Player. Gratis mediaspeler die ik tegenwoordig voor al mijn films gebruik omdat hij nu eenmaal beter is. Je kan hem downloaden via hxxp://www.videolan.org/vlc/download-windows.html en in VLC heb je de mogelijkheid een momentopname uit een film te nemen. (Rechtermuisknop op het filmscherm -> momentopname). Ik hoop dat je hier verder mee kan, en dat je nu ongeveer begrijpt waarom je dat zwarte(#000001) scherm krijgt.

P.S. De oplossing van ButterflyIce is waarschijnlijk gemakkelijker, maar ik moet toch VLC blijven aanraden :)

Thea
29 August 2007, 21:15
Butterflyice,

Ik heb bij de media player de videoversnelling op geen gezet, maar het lukt nog steeds
niet om die afbeelding te krijgen. Hij doet precies hetzelfde. Heeeeel erg jammer.

Milenec,

Ik heb VLC Media Player gedownload, geklikt op momentopname, plakken als nieuwe
afbeelding in Paint shop Pro, maar ook zonder resultaat. Waarom lukt me dat toch niet?

Nadat je op momentopname hebt geklikt, zie je 1 seconde "Afbeelding......" Slaat hij
die ergens op???? Maar waar dan????

CompuCrisje,

De link is helemaal in het Engels, en op school heb ik niet erg opgelet. Talen had ik
een broertje dood aan. Dus daar heb ik weinig van opgestoken.

Allemaal heel veel dank voor jullie hulp,

Thea

Baloeke
29 August 2007, 21:36
Deze link (http://www.minatica.be/showthread.php?t=834) kan misschien helpen om een printscreen te maken

ghost
29 August 2007, 21:48
Butterflyice,

Ik heb bij de media player de videoversnelling op geen gezet, maar het lukt nog steeds
niet om die afbeelding te krijgen. Hij doet precies hetzelfde. Heeeeel erg jammer.

Milenec,

Ik heb VLC Media Player gedownload, geklikt op momentopname, plakken als nieuwe
afbeelding in Paint shop Pro, maar ook zonder resultaat. Waarom lukt me dat toch niet?

Nadat je op momentopname hebt geklikt, zie je 1 seconde "Afbeelding......" Slaat hij
die ergens op???? Maar waar dan????
CompuCrisje,

De link is helemaal in het Engels, en op school heb ik niet erg opgelet. Talen had ik
een broertje dood aan. Dus daar heb ik weinig van opgestoken.

Allemaal heel veel dank voor jullie hulp,

Thea
Open vlc , ga dan naar instellingen , klik op preferences (voorkeuren) , klik links op video . Kijk dan rechts , daar kun je op bladeren klikken , en uitkiezen waar je uw momentopname wilt hebben (in welke map dus) . Als je iets meer naar onder gaat dan kun je kiezen ofwel png ofwel jpeg , duid dat ook aan.
Klik dan links onder op opslaan.

Lukt het nog niet dan heb ik hier (http://www.minatica.be/showthread.php?t=47361) nog een link met verschillende uitkomsten.

Thea
30 August 2007, 12:15
Ik kan mijn geluk niet op, eindelijk is het gelukt. Nadat de instellingen van vlc
waren gewijzigd, kon ik de afbeelding zonder problemen openen zelfs in jpeg.

Ghost heel veel dank voor je uitleg over de instellingen van vlc.

Alle anderen ook bedankt voor jullie hulp, meedenken en oplossingen.

Het is gelukt!!! Hoera!!

Bedankt,

Thea

Nostradamus
1 September 2007, 10:14
Weer een tevreden lid ;)
Mag slotje op dus.