Volledige versie bekijken : Open Office



Phil O'Sophe
31 August 2007, 20:34
Biedt OpenOffice evenveel mogelijkheden als "Office"?
Indien Office vervangen door OpenOffice, zijn de opgeslagen bestanden in "Office" dan weg?
Wie heeft goede ervaringen met OpenOffice?
Wie vindt het niet de moeite om te vervangen?
Hartelijk dank voor elke reactie.

GuntherS
31 August 2007, 21:03
OpenOffice biedt ongeveer dezelfde mogelijkheden. Alleen is het in het begin wat zoeken naar specialere functies maar de meest voor de hand liggende dingen zijn geen enkel probleem.

De bestanden die gemaakt zijn in Microsoft Office kunnen natuurlijk nog probleemloos geopend worden in OpenOffice. Deze bestanden gaan dan ook niet verloren wanneer je Microsoft Office verwijdert.

Het is zeker de moeite om eens te proberen ;) Ik heb het een tijdje gebruikt maar gebruik nu iWork van Apple (in Mac OS X). Daarvoor heb ik altijd NeoOffice gebruikt (dat is de Mac versie van OpenOffice).

Booster
31 August 2007, 21:40
openoffice is geen microsoft office. De basisfuncties en wat gevorderde functies komen wel overeen maar er zijn duidelijk verschillen merkbaar.

Krikkie
31 August 2007, 22:30
Je kan ze ook naast elkaar gebruiken, zo kan je Open Office verkennen terwijl je Microsoft Office nog verder kan benutten als je problemen mocht ondervinden met Open Office.

Groetjes Krikkie

compuchrisje
31 August 2007, 22:47
Zelf heb ik enkel nog maar met het Word-gedeelte van OO gewerkt, en het resultaat bij gewone teksten, is totaal la même chose als in MS Office. Als je enkel Word gaat gebruiken en je van je MS office ook "maar" meestal dàt stukje gebruikt, zal je met OO veel goedkoper en net zo goed gesteld zijn.

Jule
31 August 2007, 23:19
Biedt OpenOffice evenveel mogelijkheden als "Office"?
MS Office bevat Outlook, Open office niet. Ms acces is degelijk uitgewerkt, Oobase niet. Dus: er zijn minder mogelijkheden in OpenOffice. :cool:

Indien Office vervangen door OpenOffice, zijn de opgeslagen bestanden in "Office" dan weg?
U kan beiden perfect naast elkaar gebruiken. Er gaat niks weg. Macro's geschreven in MS office werken niet in openoffice en macro's geschreven voor openoffice werken niet in MS Office. :wtf: Macro's zijn stukjes software gebonden aan knopjes waar u moet op drukken zodat er iets verandert aan het bestand. :)

Wie vindt het niet de moeite om te vervangen?
Indien u reeds MS office heeft, is het zeker niet de moeite om te vervangen. De gebruiksvriendelijkheid van MS Office ligt stukken hoger dan die bij OpenOffice. Het is dan eerder aangeraden om ze naast elkaar te gebruiken, indien u wenst kennis te maken. :p

Phil O'Sophe
1 September 2007, 21:04
Mijn beste dank aan DJ, Booster, Krikkie, CompuChrisje en Jule voor jullie
meningen en uitleg. Ik kan dus mijn besluit trekken. :good:

Er mag gerust een slotje op.