Volledige versie bekijken : 2e stata schijf bijsteken



Silverwing
3 September 2007, 17:41
Ik wil in mijn pc een 2é sata schijf bijsteken,maar zie nergens die jumper zitten om ze als master en slave te zetten,of is dat niet nodig met sata schijven?
De bedoeling is om op de 2é vista te zetten en bij de opstart de schijf te kiezen die ik wil gebruiken.

g_man
3 September 2007, 18:16
SATA heeft geen Master/Slave instellingen meer...SATA is zelfs hot-pluggable...dwz dat je je PC niet hoeft uit te zetten om 'm aan te sluiten. Het kan wél zijn dat je een jumper moets verzetten op je HDD, zijnde de compatibel making van SATA II naar SATA...wwz als je moederbord maar SATA ondersteunt en je HDD is SATA II moet je de jumper verzeteen, anders alles laten staan en aansluiten. :) ;)

Silverwing
3 September 2007, 19:13
G man bedankt voor je snelle antwoord.
Wat ik niet vermelde was dat het wel degelijk SATA II schijven zijn.
Ga er nu eindelijk aan beginnen..op hoop van zegen!

boulle
5 October 2007, 22:36
Mag ik hier even op inpikken met een vraagje?? Het is maar, ik heb hier ook net een tweede interne hd geplaatst, en die word niet herkend door xp. Nu, ik heb ze dan ook maar 'gewoon' aangesloten aan de stroom, een sata kabel aangesloten, maar verder nog niets. Want van hieraf weet ik het niet zo goed meer.....
(misschien nog wel even melden dat onder apparaatbeheer de schijf in kwestie wél word herkend, en zelf correct werkt....Maar bij mijn computer geeft ze niet thuis.....)
Moet ik nu een jumper veranderen? (wat is dat eigenlijk??). Moet ik in het bios iets veranderen??
Mijn mobo is een Asus m2n-sli deluxe.
De twee schijven in kwestie zijn WD caviars 320gig.

Weet er iemand wat te doen aub??

Groetjes!!!

Kokki
6 October 2007, 12:57
Heeft ie een juiste letter toegewezen gekregen onder apparaatbeheer? Zo nee, probeer dat dan eens

g_man
6 October 2007, 15:40
Je moet die schijf nog formatteren :) ;)