Volledige versie bekijken : Printserver: info gevraagd



nojs
4 September 2007, 18:26
Hey,

voor de papa van mijn vriendin moet ik het volgende weten:

Dochter heeft een laptop. Ze gaan een router kopen maar de bedoeling is
dat daar ook een serverprinter in zit. Zodat ze kan printen zonder dat de vaste
pc beneden aanligt!

Fakke_Berto
4 September 2007, 18:55
Hallo,
Ik heb een US Robotics MaxG router. Daar zit een printserver in. Ik ben er heel tevreden van.
Gr.

nojs
4 September 2007, 19:30
OK bedankt voor de info!
Nog mensen met ervaring ?

PeterN
4 September 2007, 19:42
Zelf heb ik er geen ervaring mee;) De meeste merken hebben in hun gamma tegenwoordig wel een router met printerserver. Waar je wel ook naar moet kijken als het model met ingebouwde printerserver ook een ingebouwde modem moet hebben (en van welk type : adsl/kabel) en als de router ook nog draadloos moet zijn of niet.
Voor de rest heb je de bekendere merken waar je sneller updates en info gaat over vinden. De ingebouwde printerserver werkt meestal via een usb poort, dus daar ook even op letten als de router en printer idd met usb zijn ;)

PeterN
4 September 2007, 19:56
Ik heb nog even wat rondgeneusd en zie dat er wel wat te verkrijgen is op de markt. De laatse modellen combineren zowat alles en zijn reeds aangepast naar giganet en wireless tegen 300Mbps. Een voorbeeldje van SMC, een beter merk, is de SMCWGBR14-N. Meer info vind je hier http://www.smc.com/files/AI/DS_SMCWGBR14-N.pdf. Dit model ligt rond de 125 euro zag ik. Maar ook andere goede merken als Belkin etc hebben iets in hun gamma. Maar ervaring heb ik er niet mee ;)

Baloeke
5 September 2007, 13:01
In de clickx van deze week (151)staat een uitgebreide test is van (draadloze) routers.